Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Renault Veihjelp

Startet av sølv-pilen, søndag 13. januar 2019, klokken 03:24

« forrige - neste »

sølv-pilen

Hadde store planer denne helga med arrangement med en liten kjøretur på et par timer, startet derfor ut fredag ettermiddag klokken 16. Jeg måtte bare sørge for strøm for å komme meg dit og ett stykke tilbake til ny lader. Skjebnen ville derimot at bilen, en Renault Zoe, skulle få Lade problemer. etter 3 timer på 22kW stolpe hadde den motatt 8 kW og fikk feilmelding om at Lading ikke var mulig.. Ringte derfor Renault veihjelp for assistanse. Jeg var i stand til å kjøre bilen til forhandler da jeg hadde nokk strøm for det, spurde om dette hadde noe å si, fikk da bekreftet fra veihjelp at det gikk greit, verksted var nå uansett stengt til mandag. Ved forespørsel om leiebil for å kunne komme meg videre til dette arrangemanget fikk  jeg tilbud om leiebil fra nærmeste flyplass fra Six bilutleie men jeg måtte koste dette selv å kunne søke om å få dette refundert i etterkant på mandag. Ettersom det var blitt seint grunnet alt styret med Lade problemet og venting for å få avklart hvordan jeg skulle få hjelp videre bestemte jeg meg for finne ett overnattingsted og vente til bilforhandler åpnet lørdagsmorgen for å få fikset en låne/leiebil slik at jeg kunne komme meg til destinasjonen tidlig lørdag morgen.

Lørdag: Jeg møter opp ved åpningstid  hos forhandler for å snakke om leiebil for å komme meg videre nå mens det ennå et tidlig. og jeg kan komme til arrangemanget uten at det blir så alt for sent. Bilforhandler prøver bilen på en sakte ladeboks og finner ingen feil med bilen. Bilen er derfor slik sett "friskmeldt" Jeg kjører derfor bilen tilbake til 22kW ladestolpe og prøver ladingen igjen, Etter 10 minutter får jeg samme feil opp i display. Chariging not possible. jeg flytter bilen til en annen stolpe på en annen destinasjon for å sjekke om det er ladestolpen som skaper problemene, det viser seg at samme feil oppstår her. Bilen vil simpelthen ikke ta i mot lading. Jeg returner derfor bilen til forhandler og venter 2 timer på at bilforhandler skal få tid til oss da den er midt i ett bilsalg. Bilforhandler får se feilmelding fra bilen og forteller oss den skal ta Kontakt med verksted mandag. Ved forespørsel om leiebil som var opprinnelig grunn for dagens besøk får vi som tilbakemelding om at dette kan ikke bilforhandler hjelpe oss med og viser oss tilbake til Renault veihjelp. Jeg kommer meg videre til flyplass som jeg fikk leiebil fra Six kvelden før. Her får jeg vite at det ikke ligger noen bestilling inne i systemet om leie av bil. Jeg ringer igjen Renault veihjelp. Får vite at jeg skal bli kontaktet av vedkommende som har ansvaret for bilutleie. Klokken 15 Må jeg igjen ringe å purre på Renault veihjelp da jeg ennå ikke har hørt noe fra de. Får beskjed om at de skal sørge or at noen skal ringe, jeg får haik slik at jeg kan nå arrangemanget før det blir avsluttet lørdag kveld. klokken 16:50 får jeg endelig telefon fra Renault veihjelp - med beskjed om at de ikke kan gi meg leiebil etttersom jeg kunne kjøre bilen til verksted selv - noe som absolutt ikke ble formidlet når jeg tok kontakt fredag kveld for første gang, og det selv om jeg stilte spørsmål om dette spesifikt, jeg fikk heller ikke denne informasjonen når bilforhandler var åpent og kommunikasjon kunne blitt avklart der og da. jeg Kommer meg til destinasjonen får en time av arrangemanget ettersom jeg må igjen få haik tilbake til bilen. Overnatting blir i bilen ettersom jeg verken får overnatting eller leiebil av Renault veihjelp, trenger vist ikke tenke på noen refusjon heller.

Ikke i min villeste fantasi kunne jeg ha forestilt meg veihjelp til å være så inkompentent og totalt ubrukelig som Renault sin avtale tydligvis er - Jeg sitter i en iskald bil, og her må jeg sitte til mandags morgen ettersom hjelp ikke finnes i Renault sin veihjelp. Noen som har lyst på en zoe?
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

z4rd

Kjedelig opplevelse...
Men rent teknisk, det var ikke ladestolpen det var noe galt med? Prøvde du ulike 22kW-ladestolper?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

zbk

Han har prøvd flere stolper. Står tydelig beskrevet. Uansett årsak så virker det fryktelig klønete håndtert av Renault veihjelp.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

z4rd

Lost in translation. Så det nå. Mye tekst på mobilskjermen :)

Hjelper deg kanskje ikke så mye, Men jeg har opplevd det samme med Zoe, samme feilmelding, men da var problemet sakteladeren (Zaptec). De gangene jeg ikke fikk ladet på 22kW så var det laderen det var problemer med.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

aronesen

Konklusjonen er altså å sørge for å ha egen forsikrings som omfatter veihjelp og leiebil.  ::)

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

sølv-pilen

Forsikringsselskapene dekker vel ikke skader som skal dekkes av garanti, slik som ladesvikt er.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

aronesen

#6
Nei. Men, ettersom vi bare har en bil i husholdningen har jeg forsikring som sikrer meg veihjelp og leiebil uansett årsak. Nå skal det nevnes at jeg ikke lenger har garanti på bilen, men desto viktigere med en forsikring som sørger for at du får veihjelp til hjem eller verksted og leiebil, slik at du kommer deg videre.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Geir K

Opplevde at bilen ikke lot seg sette i gear. Dette var en lørdag 17.30. Ringte inn og bergningsbil kom, kjørte bilen til forhandler. Videre gikk turen til bilutleieselskapet de hadde avtale med. Nøkkelbokser på utsiden og vips hadde vi leiebil. Vi hadde en god opplevelse. Så det må være stedlige forskjeller på service.

boxer72

#8
Sitat fra: Geir K på mandag 14. januar 2019, klokken 22:50
Opplevde at bilen ikke lot seg sette i gear. Dette var en lørdag 17.30. Ringte inn og bergningsbil kom, kjørte bilen til forhandler. Videre gikk turen til bilutleieselskapet de hadde avtale med. Nøkkelbokser på utsiden og vips hadde vi leiebil. Vi hadde en god opplevelse. Så det må være stedlige forskjeller på service.
Har du fått tilbake bilen..
Min har vært på verksted i 2 dager og de har ikke greid å reparere giring enda.

Sent fra min Lenovo YT-X703F via Tapatalk

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA