Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID Neo på spansk - Seat e-Leon

Startet av Amatøren, lørdag 12. januar 2019, klokken 19:32

« forrige - neste »

Amatøren

Autobild

Sitat fra: autobild.deDer elektrische Seat Leon bekommt mehr Leistung und Reichweite als der VW I.D. Neo. Vermutlich wird er aber auch deutlich mehr als 30.000 Euro kosten.

Sitat fra: Google translateThe electric Seat Leon gets more power and range than the VW ID Neo. Presumably, he will also cost significantly more than 30,000 euros.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Amatøren

#1
Da trenger vi undergruppe Seat med modellgruppe E-Leon.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Roy Aasen

Behøver ikke stresse med undergruppe enda...planlegges fra ca midt 2020 eventuelt noe senere

Kårepåsporet

Kul bil da! Sammenligner en med putekasser fra Asia er jo denne dritlekker! Gi meg en slik, men dette er jo også bare en drøm....

Up_&_Away

ser ut som en kryssing av ID Neo og Nissan Leaf
VW e-Up! nybil fra august 2018

Einride

Sitat fra: Up_&_Away på søndag 13. januar 2019, klokken 11:35
ser ut som en kryssing av ID Neo og Nissan Leaf
Tenkte akkurat det samme. Leaf ser OK ut, ID Neo òg (sjølv om det vel fortsatt kun er eit konsept-design?), men den krysningen der var mindre heldig, spesielt midten av frontpartiet med logoen.

JorgenM

og i3.
Vinduslinjen bakover er jo 99% lik i3 :o

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Kårepåsporet

I tillegg er den lik Lada, Tesla, Opel(alle personbiler) for alle har fire hjul.....

Jeg lurer på hvor mange som hadde kjøpt I3 hvis den hadde vært produsert og markedsført som feks Ford.....
Mye diskusjon om design, men særere bil enn I3 skal en lete lenge etter, til og med mer sær enn Soul. Synes jeg.

Vesel

#8
Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 14. januar 2019, klokken 17:44
Jeg lurer på hvor mange som hadde kjøpt I3 hvis den hadde vært produsert og markedsført som feks Ford.....
Mye diskusjon om design, men særere bil enn I3 skal en lete lenge etter, til og med mer sær enn Soul. Synes jeg.
Enig. Har ikke noe i mot designet, men jeg synes bare i3 ikke er noe god å kjøre når man kommer opp i landeveishastighet. I tillegg er den dyr til å være så liten, selv med dashbord i noe pappmasjeaktig materiale. Wtf. Har prøvekjørt de fleste elbilene på det norske markedet, og synes det er pussig at den er omtrent like vanlig som Leaf, e-Golf og Model S (kjempebra biler), og mer populær enn Ioniq og Zoe, som jeg opplevde som både bedre og rimeligere. I3 er bedre enn e-Up og trillingene, men det er det.  :blank:
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Burger

Har både i3 og Leaf og foretrekker helt klart å kjøre i3-en på alt bortsett fra fartsdumper og når man trenger fem i bilen, der er Leaf-en bedre.

Teknologi, batteri, ladehastighet, kjøreglede, servicekostnader og forbruk får Leaf til å virke som en døll fotformssko. Greit nok til pendling, der ble Leaf kjøpt inn på ett lite anbud jeg hadde. "Billigste elbila som klarer tur/retur jobb på vinteren og har hurtiglading".
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA