Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

RJK

Det kommer veldig an på hvor den er importert fra. En "svensk" bil er vel temmelig lik, om ikke identisk. En tysk, nederlandsk, fransk eller spansk versjon kan jo mangle noe som finnes på norsk bil. Sjeldent at du får med noe som mangler på norsk bil, men kan sikkert hende.


Her må du bare se hvor den kommer fra, og så høre hva som følger med og hva som mangler. Sammenlign gjerne med spesifikasjoner fra "norsk" bil. Er du usikker, sjekk med en autorisert forhandler for Nissan.


Ta ikke selgers ord for god fisk, men sjekk med noen som ikke er involvert i akkurat den handelen. Men lover selger noe, sørg for å få det skriftlig med i kontrakten, om du velger å kjøpe. Ord mot ord er vanskelig å bevise i ettertid, så ha alle lovnader skrevet ned og få selger til å signere på at dette er sagt/lovd av selger.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

advale

#436
Det er sikkert masssse e-Niro til salg. Lang flere som oppgis på Finn. Stort sett bare forhandlere som selger. Disse kan godt ha flere biler av samme type bak en annonse.

Nå har Nissan begynt med rabatter på 60 000. e-Niro kan fort havne noenlunde i samme kategori om 9-12mnd.

Olemann

Som det er sagt før og, denne type forhandler "flipping" med import og videresalg vil stoppe opp når det ikke lenger er noe å tjene på det, det er kun ca 5% på FINN som er ekte privat-salg.
Jeg er derfor ikke så redd for prisdumping pga denne importen - det kan bli det kortvarig når disse 120 bilene skal ut, men så tipper jeg det roer seg etter at de er ute.  Vi får se :-)

Sitat fra: advale på tirsdag 06. oktober 2020, klokken 01:53
Det er sikkert masssse e-Niro til salg. Lang flere som oppgis på Finn. Stort sett bare forhandlere som selger. Disse kan godt ha flere biler av samme type bak en annonse.

Nå har Nissan begynt med rabatter på 60 000. e-Niro kan fort havne noenlunde i samme kategori om 9-12mnd.

vinterdekk

Jeg får 143 «treff» på Kia eNiro på Finn nå, det har økt litt.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

femail

Hvorfor i all verden mener noen her at Kia e-Niro vil selges med store rabatter om en stund. 😳e-Niro er pr dd den første bilen jeg kunne solgt etter snart 1års bruk og ikke tapt penger👍 Bilen er fortsatt et av de beste kjøp mht rekkevidde,plass, 7 års garanti og veldig få feil og fornøyde kunder.👍45 mil rekkevidde vil stå seg i mange år framover, og faktisk er ikke alle så opptatt av "nye uprøvde merker "

Rosstopher

Sitat fra: femail på onsdag 07. oktober 2020, klokken 08:27
Hvorfor i all verden mener noen her at Kia e-Niro vil selges med store rabatter om en stund. 😳e-Niro er pr dd den første bilen jeg kunne solgt etter snart 1års bruk og ikke tapt penger👍

I disse tider kan man ikke sette likhetstegn mellom "per dags dato" og "om en stund". Det kommer en del nye biler fremover som matcher eller overgår e-Niro på rekkevidde i en mer moderne og mer tiltalende (for noen) innpakning. Dette vil selvfølgelig føre til at etterspørselen etter e-Niro vil endre seg.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Bjoris

Det at Leaf må kraftig ned i pris skyldes at det er en gml konstruksjon og den holder ikke må lengre, mangler kjøling på batteri og er langt fra så effektiv som de nyere bilene.

ENiro holder seg mye bedre og jeg tror ikke prisene dumpes da Kia ikke skal selge 10.000 biler slik VW skal...

geear

Sitat fra: Kim- på lørdag 03. oktober 2020, klokken 22:37
Er det forskjell på en brukt import vs norsk?
JA, i tillegg til at det kan være store variasjoner på utstyrsnivå, så er det større bagasjerom på de norske bilene. De har et nedsenket gulv som er spesialbestilt av BOS.

vinterdekk

Jeg registrer at de første 21 modellene dukker opp på Finn nå, bare en av disse  hadde vin-nummer som var kjent i Statens Vegvesen. Den var importert og uten oppgitt hengervekt (norsk 2021 modell kan bestilles med 300 kg hengervekt, vet ikke om det gjelder for alle bilene).
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Olemann


Ja, det er fortsatt ekstremt mange eNiro importbiler på FINN, kun 6 "normale" privatannonser og over 120 fra forhandlere, derav de aller fleste import.

Så, de av oss som er så heldige å ha kjøpt ny bil i Norge sitter på et stadig økende komparativt fortrinn når vi skal selge  :D

arthur

Sitat fra: Olemann på lørdag 28. november 2020, klokken 19:37
Så, de av oss som er så heldige å ha kjøpt ny bil i Norge sitter på et stadig økende komparativt fortrinn når vi skal selge  :D

Forutsatt at kjøperne er klar over dette, hvilket jeg for egen del vil tro så langt fra er tilfelle for manges del.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Olemann

Sitat fra: arthur på søndag 29. november 2020, klokken 11:23
Sitat fra: Olemann på lørdag 28. november 2020, klokken 19:37
Så, de av oss som er så heldige å ha kjøpt ny bil i Norge sitter på et stadig økende komparativt fortrinn når vi skal selge  :D

Forutsatt at kjøperne er klar over dette, hvilket jeg for egen del vil tro så langt fra er tilfelle for manges del.

Det er jo ikke godt å vite, men ser nesten alle med norske biler opplyser om det, samt at nylig artikkel i Motor/NAF har beskrevet det samme, hvordan 2 like Kia'er ble håndtert ulikt, nettopp fordi den ene var norsk og den andre importert.

Men ja, er nok lurt å si fra om dette, så vil jeg også anta at noen med importerte biler prøver å "spille ned" betydningen av norsk bil, så denne debatten vil sikkert ikke roe seg med det første.


geear

Det vil nok aldri tilsvare noen stor prisforskjell, men spesielt fra e-Golf har vi sett hvor lite forarbeid en del bilkjøpere gjør, når det finnes utallige eksempler på personer som har stått på hurtiglader for første gang, og funnet ut at de har tysk eller amerikansk e-Golf uten hurtiglading.

På e-Niro er det også klare fordeler med norsk - større bagasjeromsplass, høyt utstyrsnivå og forbrukerkjøpsloven (spesielt for bil som er kjøpt ny av privatperson, mener selv forbrukerkjøpsloven er mer verdt fra originalforhandler enn fra bruktbilsjapper).

Olemann

Fortsatt mye spekulasjon hos en del forhandlere på import og salg av eNiro på FINN.

Ser det nå er 145 biler for salg, av disse er kun 6 privatsalg, og halvparten av bilene har kun 1 hjulsett, alt tyder på spekulativ import for videresalg.

Så, neppe noen stor tapsbombe vi sitter på som i dag kjører norsk eNiro -  Bare vi, som noen har påpekt, klarer fortelle markedet om alle fordelene ved våre norske biler, når vi engang skal selge  ;D

Bjoris

Virker som FE prisene har lagt seg ned på 350 og noen under. Det er ett ganske stort sprang på kort tid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA