Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

femail

Sitat fra: advale  :Dhr]link=topic=43468.msg921631#msg921631 date=1600601386]
Nå renner det på med e-Niro på Finn. Nesten like mange antall som Soul. Soul har tross alt vært tilgjengelig tilbake i 2016.

Må være ekstremt tungsolgt for e-Niro eiere fremover. Nå som det har kommet mer spennende og "better looking" biler så må si e-Niro fremstår som en virkelig trist skue. e-Niro var kanskje den hotteste elbilen for bare 1-2 år siden (foruten TM3 seff..). Forstå den som kan i dag  :P

Ting skifter fort i elbil-verdenen.
[/quote   

Utrolig merkelig at Niro eiere vil slite med salg?? Denne bilen er faktisk den første bilen jeg tilnærmelsesvis ikke vil ha verditap av betydning etter ca 1års bruk👍At - Niro er utkonkurrert er jo bare tull, de fleste som kommer nå er jo mye dyrere med sammenlignbart utstyr, og ikke minst rekkevidde, plass og 7 års garanti 👍🤔Skoda blir nok den farligste konkurrent for de fleste👍

jantegolf

#421
Enig med Olemann. Niro er som et kinderegg og et veldig bra elbilkompromiss. Ikke for stor og ikke for liten, lavt forbruk og lang rekkevidde, ikke før mye hitech med mye trafikkfarlige trykkskjermmenyer, veldig komfortabel på langkjøring, ikke svære dyre hjul/dekk. Rett og slett et smart kjøp som undervurderes av mange.

RJK

Dere som skriver nå de siste meldingene. Kan dere være så snill og skrive deres kommentarer etter den siste quote-taggen, slik at det ikke ser ut som dere bare quoter forrige innlegg uten noe å si selv?


Er slitsomt å lese...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

advale

#423
Var noen forhandlere som dumpet Soul '20 helt nede på 325-335 000 før corona brøt ut. Bruktmarkedet kokte etter det. Tror nok det blir korreksjon i prisene når høsten er unnagjort. Fikk en liten sjokk når jeg så at antall e-Niro til salg på Finn matchet Soul.

Bruktprisene har blitt hjulpet av alle prisstigningene pga dårlig valuta. Så at man ikke har lite verditap gjelder egentlig over hele el-røkla.

Olemann

#424
Av 126 eNiro på FINN nå er det kun 4 (!) som er privat salg. 

Jeg er ikke redd for bruktprisen på min eNiro om 5 år fordi denne type import/flipping vil reduseres nå som man ikke lenger tjener raske 50k på dette lenger.  Da stopper denne importen opp. Og er tilbake til et mer normalt marked, selvsagt taper man på å ha bil, det er verken nytt eller overraskende.

Dessuten; Bare 50% av bilene leveres med 2 hjulsett, også et bra indisium på salg for å tjene penger på salget.


Olemann

#425
Og nå er det 133 biler på FINN  OG langt over halvparten er 2020 modeller!  Åpenbart at forhandlere fortsatt har trua på lettjente penger her.
Så, hadde jeg skulle kjøpt eNiro nå hadde jeg sendt lik epost til 20-30 av dem, og sjansene for å få en bil til meget hyggelig pris er nok tilstede.
Denne importen daler nok rimelig snart nå, både pga en rekke konkurrenter på vei inn og fordi det er mange, antagelig for mange, biler i markedet.
De neste ukene vil vise om optimistene fortsatt fyller på med import, eller om prisene faller så bilene går unna.


Moas

de bør skynde seg å selge disse da prisene kan falle en smule på modeller uten tilhengerfeste.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

vinterdekk

Hmm 134000 km på trippteller og 299000kr. https://www.finn.no/188451859

Om dette var en brukt Niro PHEV ville det til den prisen vært en null mindre på trippteller og ubetydelig brukt. Vanskelig å se hva som er fristende med å velge akkurat denne eNiro'en fra et økonomisk ståsted.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

RJK

Må jo åpenbart være en typo.


134 000 på litt over ett år, gir himla mye kjøring. Med snittfart på 60 km/h så snakker vi 124 timers kjøring i måneden. Gitt at man kjører 20 dager i måneden, så snakker man litt over 6 timer kjøring per dag.


6 timer x 60 km gir 360 km kjøring per dag. Selv om du driver levering eller er omreisende selger, så kjører man ikke så mye. Da har man ikke tid til noe særlig utenom å kjøre og spise lunsj når man må kjøpe lunsj på veien, siden det fort tar 45 minutter med venting på mat.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

trykkertor

Sikkert importbil. Taxikjørt på autobahn??
Chassisnummer dukker ikke opp som registrert hos Statens Vegvesen.

oroar

Jeg fant ut i dag at jeg avbestiller min bestilte X og heller går for en Y. Kjøper X igjen når det kommer en oppdatert versjon.
Trenger derfor en ventebil og da vurderes en e-Niro. Må si jeg ble svært overrasket etter en runde på finn.no. De aller fleste bruktbiler ligger bare noen tusenlapper under nybilpris. Er det virkelig slik at de får igjen nybilpris for brukte biler eller kan jeg prute 50-70.000 på disse slik at man får verdifall tilsvarende resten av bilverden? Eller skal jeg bare kjøpe ny e-Niro og forvente å få igjen ca nypris etter et års tid?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

RJK

Sitat fra: oroar på lørdag 03. oktober 2020, klokken 19:48
Jeg fant ut i dag at jeg avbestiller min bestilte X og heller går for en Y. Kjøper X igjen når det kommer en oppdatert versjon.
Trenger derfor en ventebil og da vurderes en e-Niro. Må si jeg ble svært overrasket etter en runde på finn.no. De aller fleste bruktbiler ligger bare noen tusenlapper under nybilpris. Er det virkelig slik at de får igjen nybilpris for brukte biler eller kan jeg prute 50-70.000 på disse slik at man får verdifall tilsvarende resten av bilverden? Eller skal jeg bare kjøpe ny e-Niro og forvente å få igjen ca nypris etter et års tid?


Som det sies tidligere i tråden, så er det visstnok endel importbiler lagt ut nå, der selgere tror de får såpass for bilene, så her burde det være prutningsmonn. Nå får du bilen langt kjappere, så liten vits i å betale såpass mye.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

oroar

Ser man på annonsen om det er importbil?
Noen ulemper å kjøpe importbil?

Så ser jeg det står "first edition" på noen. Er det noe spesielt med dem?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

RJK

Kommer an på om de har opplyst om chassis-nummer. Det kan du søke på hos biltilsynet under kjøretøyopplysninger, så ser du forskjell på førstegangsregistrert og eventuell førstegangs registrert i Norge.


Tilfeldig eksempel fra egen søkehistorikk, se under registreringsdata:
https://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger;jsessionid=6524ABDD3EC639E33FD7668E361250BD?g-recaptcha-response-=&registreringsnummer=DL62872
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kim-

Er det forskjell på en brukt import vs norsk?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA