Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Ørjan

Er vel ingen som snakker ned fordelene med App men at fordelen oppleves av andre som ikke «så store».
Hadde app på egolf og den var ofte ubrukelig.
Jeg brukte den kun til å varme opp bilen før jeg dro hjem fra jobb. Det var digg de dagene den virket.
Å se Soc på appen er ikke helt nødvendig på Niro og Kona da de viser ca ladetid før du går fra bilen.
Å låse dører og vinduer fungerer kanskje på Tesla men ikke noe jeg ville hatt etter mine erfaringer med egolf appen. Der viste den i tide og utide at både dører, vinduer og bakluke stod åpent.
Har kjørt elbil noen år. På lengre turer, på ferie og til hytten, sommer og vinter.
Hadde jeg kunne valgt ville jeg tatt bil med app til samme pris som en uten app, men synes ikke den er verdt, for meg, mange tusen ekstra. Kjipt med mitt bruk å betale abbonement også, når gratis perioden går ut.
Oppsummert: Jeg har kun opplevd at jeg bruker app til oppvarming. Det klarer jeg meg også uten da elbilene blir fort varm. Jeg snakker ikke app ned men heller ikke så veldig opp. App er å foretrekke men ikke for «enhver» pris.
Kia Niro EV 2023
Hyundai Ioniq 5 awd 2021
Hyundai Kona EV 2019 (solgt)
Kia e-Niro 2019 (solgt)
E-golf 2017 (solgt)

automat

Har Tesla med velfungerende app, og Ioniq uten app. Og app er vel det jeg savner mest med Ioniq'en.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

Kan ikke sammenligne Teslas app med det VAG leverer. Om en er vant med app som er veldig ustabil har en ikke tillit til at den fungerer og den verdsettes mindre.

Har en derimot app som er dønn stabil, svarer på et par sekunder og som feiler kanskje en gang i året er situasjonen helt annerledes.

Erfaringen så langt er at også Mercedes leverer rask og stabil app. Bruker 2-3 sekunder på å sjekke status og ca 3 sekunder fra kommando sendes til den er utført.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kenlee

Ser det ligger en del e-niro'er på finn nå og mange fra Grand Auto AS, som for eksempel denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182688719

Er dette "norsk" bil? Er det noen måte å se det på?
Sjekket VIN nr og det kommer opp

Registrert første gang i Norge
    Ikke oppgitt
Registrert første gang på eier
    Ikke oppgitt
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

elfosilen

Utenlandsk. Sjekk bagasjerommet. Det er ikke opphøyet på norske biler.

OleBrummen


Nå er det åpnet for ordinær bestilling igjen, skal være håp om å få i 2020 om man bestiller nå.

Rubberduck85

Sitat fra: kenlee på tirsdag 23. juni 2020, klokken 21:06
Ser det ligger en del e-niro'er på finn nå og mange fra Grand Auto AS, som for eksempel denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182688719

Er dette "norsk" bil? Er det noen måte å se det på?
Sjekket VIN nr og det kommer opp

Registrert første gang i Norge
    Ikke oppgitt
Registrert første gang på eier
    Ikke oppgitt

De er tyske fra grand auto, var å så på de i går
TMX 75D
Nissan leaf 2021
Vært innom det meste av elbil siden 2010

trykkertor

Var ikke dette dyrt for en snart 2 år gammel importbil?
425.000,- e-Niro 1.reg 4.12.2018.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=184997508

hELgenen

Synes den var på feil side av 400 for å si det slik

RJK

Sitat fra: trykkertor på søndag 09. august 2020, klokken 16:20
Var ikke dette dyrt for en snart 2 år gammel importbil?
425.000,- e-Niro 1.reg 4.12.2018.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=184997508

Denne er førstegangsregistrert i 2018, og er derved 2018-modell når et bilfirma kjøper bilen av "deg", men 2019-modell når de skal selge til "deg". Her er helt klart prutningsmulighet, for den som i det hele tatt gidder, når den prises nært nybilpris for norsk modell.

Helt klart at her prøver selger seg, men de er definitivt dyreste 2019-modell til tross for at den er bruktimportert.

Enig i at denne burde være på andre siden av 400 K. Et stykke nedenfor, til og med...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

advale

#415
Nå renner det på med e-Niro på Finn. Nesten like mange antall som Soul. Soul har tross alt vært tilgjengelig tilbake i 2016.

Må være ekstremt tungsolgt for e-Niro eiere fremover. Nå som det har kommet mer spennende og "better looking" biler så må si e-Niro fremstår som en virkelig trist skue. e-Niro var kanskje den hotteste elbilen for bare 1-2 år siden (foruten TM3 seff..). Forstå den som kan i dag  :P

Ting skifter fort i elbil-verdenen.

Tjomsas

Sitat fra: advale på søndag 20. september 2020, klokken 13:29
Nå renner det på med e-Niro på Finn. Nesten like mange antall som Soul. Soul har tross alt vært tilgjengelig tilbake i 2016.

Må være ekstremt tungsolgt for e-Niro eiere fremover. Nå som det har kommet mer spennende og "better looking" biler så må si e-Niro fremstår som en virkelig trist skue. e-Niro var kanskje den hotteste elbilen for bare 1-2 år siden (foruten TM3 seff..). Forstå den som kan i dag  :P

Ting skifter fort i elbil-verdenen.

Skulle nesten tro du spekulerer i at selgerne på finn skal se posten din og sette ned prisene  ;D

_OE_

Ser nå at 2020 modellene på Finn kun er grå importerte... Ingen "norske" der... Men enig i at Korea nok overpriset bilene... Sikkert flipperne og folk som betaler overpris for bilene som har skylden for dette

#FTS#


Olemann

#418
Kun 6 private salg, over 100 fra firma, er nok endel firma-flippere som må justere prisene om de skal holde omløpet oppe på import/flipping. 
Bl.a. den med det lille 40 kWt batteriet fra Sandvika Bil, ligget ute i ukesvis.  Først ville de ha 369, så 349, nå 339.  Må nok enda lenger ned.
Beholder vår eNiro, vurderte Polestar 2, avbestilt etter prøvesitting.   TM3 avbestilt etter lån noen timer.  Enyaq avbestilt nylig. XC40 avbestilt etter at pris m/utstyr ble kjent.
eNiro er meget praktisk, godt skrudd sammen, energieffektiv, pålitelig og sikrer 7 års sikker og billig bil.
Sant nok, ikke siste skrik i design, men jeg ser bilen mest fra innsiden, og der er den svært praktisk. ;D
Og ikke minst, den har plass til alt vi skal ha med oss, UTEN at vi må ha en bil på 470 cm og dermed miste endel parkeringsplasser som blir for små. Derfor gikk bl.a. Enyaq ut.

Kjøremessig er dette den bilen av mine siste 10 biler jeg blir minst sliten av på langkjøring, ypperlig førerkomfort og justeringsmuligheter.  Polestar 2 falt ut bl.a. pga GoCart følelsen og seter som åpenbart er bedre for hissig kurvekjøring, men som ikke er praktiske i daglig bruk.

Så min konklusjon er at dette over 5 år ikke blir noen dyr bil å eie, da er det enda 2 års garanti igjen, den er super som familiebil for mindre familier som ikke vil legge 1/2 mill+ i bil.  Så, markedet vil nok bestå for denne, selv om man som flittig leser av bl.a. dette forum får inntrykk av at elbil er for entusiaster.  Sånn var det før, nå kan ikke den gjengse elbilkjøper engang Ohms lov, og selv forhandlere surrer med forskjellen på kW og kWt.

femail

Sitat fra: advale på søndag 20. september 2020, klokken 13:29
Nå renner det på med e-Niro på Finn. Nesten like mange antall som Soul. Soul har tross alt vært tilgjengelig tilbake i 2016.

Må være ekstremt tungsolgt for e-Niro eiere fremover. Nå som det har kommet mer spennende og "better looking" biler så må si e-Niro fremstår som en virkelig trist skue. e-Niro var kanskje den hotteste elbilen for bare 1-2 år siden (foruten TM3 seff..). Forstå den som kan i dag  :P

Ting skifter fort i elbil-verdenen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA