Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: e-Niro på Finn.no  (Lest 38667 ganger)

Ørjan

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: e-Niro på Finn.no
« Svar #405 på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 15:10 »
Er vel ingen som snakker ned fordelene med App men at fordelen oppleves av andre som ikke «så store».
Hadde app på egolf og den var ofte ubrukelig.
Jeg brukte den kun til å varme opp bilen før jeg dro hjem fra jobb. Det var digg de dagene den virket.
Å se Soc på appen er ikke helt nødvendig på Niro og Kona da de viser ca ladetid før du går fra bilen.
Å låse dører og vinduer fungerer kanskje på Tesla men ikke noe jeg ville hatt etter mine erfaringer med egolf appen. Der viste den i tide og utide at både dører, vinduer og bakluke stod åpent.
Har kjørt elbil noen år. På lengre turer, på ferie og til hytten, sommer og vinter.
Hadde jeg kunne valgt ville jeg tatt bil med app til samme pris som en uten app, men synes ikke den er verdt, for meg, mange tusen ekstra. Kjipt med mitt bruk å betale abbonement også, når gratis perioden går ut.
Oppsummert: Jeg har kun opplevd at jeg bruker app til oppvarming. Det klarer jeg meg også uten da elbilene blir fort varm. Jeg snakker ikke app ned men heller ikke så veldig opp. App er å foretrekke men ikke for «enhver» pris.
Kia e Niro 2019
Hyundai Kona EV 2019
Egolf 2017 (solgt)

automat

• Medlem i Elbilforeningen siden 2014
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #406 på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 20:56 »
Har Tesla med velfungerende app, og Ioniq uten app. Og app er vel det jeg savner mest med Ioniq’en.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #407 på: Tirsdag 26. Mai 2020, klokken 22:52 »
Kan ikke sammenligne Teslas app med det VAG leverer. Om en er vant med app som er veldig ustabil har en ikke tillit til at den fungerer og den verdsettes mindre.

Har en derimot app som er dønn stabil, svarer på et par sekunder og som feiler kanskje en gang i året er situasjonen helt annerledes.

Erfaringen så langt er at også Mercedes leverer rask og stabil app. Bruker 2-3 sekunder på å sjekke status og ca 3 sekunder fra kommando sendes til den er utført.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kenlee

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #408 på: Tirsdag 23. Juni 2020, klokken 21:06 »
Ser det ligger en del e-niro'er på finn nå og mange fra Grand Auto AS, som for eksempel denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182688719

Er dette "norsk" bil? Er det noen måte å se det på?
Sjekket VIN nr og det kommer opp

Registrert første gang i Norge
    Ikke oppgitt
Registrert første gang på eier
    Ikke oppgitt

elfosilen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #409 på: Tirsdag 23. Juni 2020, klokken 23:53 »
Utenlandsk. Sjekk bagasjerommet. Det er ikke opphøyet på norske biler.

OleBrummen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #410 på: Torsdag 25. Juni 2020, klokken 07:52 »

Nå er det åpnet for ordinær bestilling igjen, skal være håp om å få i 2020 om man bestiller nå.

klatrechris

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #411 på: ſøndag 05. Juli 2020, klokken 21:33 »
Ser det ligger en del e-niro'er på finn nå og mange fra Grand Auto AS, som for eksempel denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182688719

Er dette "norsk" bil? Er det noen måte å se det på?
Sjekket VIN nr og det kommer opp

Registrert første gang i Norge
    Ikke oppgitt
Registrert første gang på eier
    Ikke oppgitt

De er tyske fra grand auto, var å så på de i går
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...