Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

vinterdekk

Sitat fra: Noldus71 på tirsdag 25. februar 2020, klokken 22:11
Har fulgt med på finn + oversikter over kommende biler, og med mindre man kan klare seg uten bil en god stund er det ikke mange gode alternativer til e-Niro:
- Tesla3 koster en god del mer
- e-Tron, iPace og Tesla X koster enda mer (og sistnevnte har ikke mulighet for takstativ)
- Kona og Ampera er for små
- Leaf har en klump ved benplassen i baksetet, samt elendig kapasitet på taklast
Andre alternativer?

MG ZS EV er i alle fall en SUV/cross ett sted mellom Kona og eNiro selv om den ikke synes like «raffinert» ut fra testene jeg har lest. Lite trolig at jeg kjøper lav bil igjen personlig, bilen jeg har nå er mye bedre vinterbil enn de forrige bilene jeg har eid tidligere pga bedre bakkeklaring.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Chivas


Øyvind.h

Mangler den noe mer enn ventilerte skinnseter og vinterhjul?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chivas

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:28
Mangler den noe mer enn ventilerte skinnseter og vinterhjul?

Vinterhjul står det at den har. I forhold til First edition sin helskinn, så har den delskinn - og sikkert noen andre forskjeller

Øyvind.h

Sitat fra: Chivas på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:53
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:28
Mangler den noe mer enn ventilerte skinnseter og vinterhjul?

Vinterhjul står det at den har. I forhold til First edition sin helskinn, så har den delskinn - og sikkert noen andre forskjeller
Står med store bokstaver øverst at vinterdekk kommer i tillegg ser jeg nå.
Om det er en litt mer skrapet versjon uten ventilert skinn, er det da en importbil eller har Kia åpnet for levering av biler med lavere spekk?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Chivas

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mars 2020, klokken 15:00
Sitat fra: Chivas på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:53
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mars 2020, klokken 14:28
Mangler den noe mer enn ventilerte skinnseter og vinterhjul?

Vinterhjul står det at den har. I forhold til First edition sin helskinn, så har den delskinn - og sikkert noen andre forskjeller
Står med store bokstaver øverst at vinterdekk kommer i tillegg ser jeg nå.
Om det er en litt mer skrapet versjon uten ventilert skinn, er det da en importbil eller har Kia åpnet for levering av biler med lavere spekk?

Jeg er ikke noen guru på dette, men har forstått det slik at på FL har man muligheten for å velge forskjellige utstyrsnivåer - denne bilen spesifikk kan godt være import

geear

Dere kaller det facelift, men hva er det som er de eksteriørmessige forskjellene? Jeg ser ingen? Klarer kun se skjermen innvendig som er forskjellig fra vår 2019?

Ellers mangler denne bilen kjøling i seter, skinn, vinterhjul, og jeg syns også det ser ut som den mangler utvidet bagasjerom, som de norske bilene har hatt. Kan hende jeg tar feil, men det ser iallfall ut som denne har det høye bagasjeromsgulvet som også var på de(n) ikke-norske bilen(e) som ble brukt til premierevisningene rundt om i landet. Virker som det lave gulvet er noe BOS har spesifisert, for maksimal plassutnyttelse. Ganske sikker på at den annonserte bilen er gråimport.

Olemann


Øyvind.h

#353
Sitat fra: gr på tirsdag 17. mars 2020, klokken 15:55
Dere kaller det facelift, men hva er det som er de eksteriørmessige forskjellene? Jeg ser ingen? Klarer kun se skjermen innvendig som er forskjellig fra vår 2019?

Ellers mangler denne bilen kjøling i seter, skinn, vinterhjul, og jeg syns også det ser ut som den mangler utvidet bagasjerom, som de norske bilene har hatt. Kan hende jeg tar feil, men det ser iallfall ut som denne har det høye bagasjeromsgulvet som også var på de(n) ikke-norske bilen(e) som ble brukt til premierevisningene rundt om i landet. Virker som det lave gulvet er noe BOS har spesifisert, for maksimal plassutnyttelse. Ganske sikker på at den annonserte bilen er gråimport.
Visstnok nye baklys, noe med blinkers i speil og andre småendringer. Interiørt er det skjerm. App-støtte er helt essensiell forskjell. Og den skal visstnok også støtte forvarming uten kabel tilkoblet.

Men ja - det ser ut en gråimport med lavere utstyrsnivå.
Så lenge app og alle andre 2020-forbedringer er på plass synes jeg ikke prisen var så ille.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Når du sier det så ser jeg at baklyktene er forskjellige, og har fått et oransje felt, som fortsatt ser ut for å være betjent av glødepærer, men ser ikke noen forskjeller på blinklys foran, speilene ser like ut? Det er blink der fra før.

Har denne bilen app-støtte? Skulle ikke det komme først til høsten?

Chivas

Sitat fra: gr på tirsdag 17. mars 2020, klokken 16:18


Har denne bilen app-støtte? Skulle ikke det komme først til høsten?

Av hva jeg har sett av info rundt det gjelder det alt av FL fra dag 1.

Øyvind.h

Sitat fra: gr på tirsdag 17. mars 2020, klokken 16:18
Når du sier det så ser jeg at baklyktene er forskjellige,
Så dette på FB nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Olemann

#357
Har man hatt denne bilen med ventilerte skinnseter en varm sommerdag så vil man ikke tilbake.....samme som med oppvarmet ratt, mye man venner seg til.
Husker første gang jeg kjøpte bil med cruisekontroll, mente det var noe unødig jåleri, nå kunne jeg ikke tenke meg bil uten.
Derimot; app har jeg hatt på 3 av mine 8 elbiler, nå er jeg igjen uten app, og det går aldeles utmerket.
(trenger man det for å starte oppvarming av isete bil etc og ikke har garasje så ser jeg poenget, ladestatus takles fint uten app bare man lærer seg forskjellen på en time og en kilowatt og en ampere og en volt...og finner man ikke igjen bilen på parkeringsplassen er det fare for at en app ikke er nok i det lange løp... :D

Bjoris

Mangel på app er irriterende på denne bilen, ellers veldig kjekk bil. Velg en ny variant, men fremover nå så får en nok litt lavere pris på en brukt. Tenker at Kia også vil måtte heve prisene pga svak NOK snart... Import blir neppe noe stor sak fremover

geear

Sitat fra: Olemann på lørdag 21. mars 2020, klokken 15:56
Har man hatt denne bilen med ventilerte skinnseter en varm sommerdag så vil man ikke tilbake.....samme som med oppvarmet ratt, mye man venner seg til.
Husker første gang jeg kjøpte bil med cruisekontroll, mente det var noe unødig jåleri, nå kunne jeg ikke tenke meg bil uten.
Derimot; app har jeg hatt på 3 av mine 8 elbiler, nå er jeg igjen uten app, og det går aldeles utmerket.
(trenger man det for å starte oppvarming av isete bil etc og ikke har garasje så ser jeg poenget, ladestatus takles fint uten app bare man lærer seg forskjellen på en time og en kilowatt og en ampere og en volt...og finner man ikke igjen bilen på parkeringsplassen er det fare for at en app ikke er nok i det lange løp... :D
Mange av ladetilbyderne har app som viser ladestatus, så det må man ikke ha fra bilen heller..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA