Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: arthur på fredag 07. februar 2020, klokken 10:39
Sitat fra: Chivas på torsdag 06. februar 2020, klokken 23:00
Fikk tilbud på en med alt som vinterhjul, gummimatter, soltak osv til 418k ferdig regga.

Hvordan er dette sammenlignet med listeprisen på bilen utstyrt som den er?
Hva tenker du på? Sto utstilt til 38x k, med vinterhjul ++ skulle de ha 418k, men hadde flere både med og uten soltak, så da varierer nok prisen litt.

Interessante er at selger innrømmet at mange potensielle kunder hadde hoppet av pga lang ventetid, og derfor hadde han nå noen biler han kunne selge der og da - så, det er mulig å skaffe seg en e-niro uten å vente månedsvis hvis man kan til takke med fullspekket og kanskje ikke fargen man ønsket ;)

arthur

Jeg tenker på at det finnes en listepris både på bilen og eventuelt utstyr som kommer i tillegg og lurte på om den ble solgt til listepris eller over/under denne.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Chivas

Sitat fra: arthur på lørdag 08. februar 2020, klokken 10:02
Jeg tenker på at det finnes en listepris både på bilen og eventuelt utstyr som kommer i tillegg og lurte på om den ble solgt til listepris eller over/under denne.

Det aner jeg ikke. Ba ikke om spesifisert tilbud, og var mest innom for å sjekke hvordan størrelsen på en e-niro er i forhold til e-golf.
Men mtp på at bilen som sto i lokalet var priset til rundt 385k, høres ikke 418 unormalt ut når man plusser på vinterhjul, gummimatter, soltak ++

Chivas

#288
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 04. februar 2020, klokken 18:43
Sitat fra: advale på tirsdag 04. februar 2020, klokken 17:13
Er det noen som gidder å ta ut bilen for å tjene 5000-ish...?

Vanlig kutyme er prute litt ned på prisen, så selv om det annonseres 410' så forventer man 400' eller mindre.

Denne her tror jeg må ha ligget ute en liten stund (også har selger justert prisen?): https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=169142012

400' er nok maks hva man kan forvente ved salg av e-Niro fremover.
Ikke dårlig. 390 for en ett år gammel bil gått 15000km.
Spørs om han får det da.
Etter ett år ville jeg nok tenkt mer 360ish.

Gått ned til 380.000 nu.

Mulig jeg er litt overkill på det, men mener at korrekt pris burde vært nærmere 350k...ting skjer fort nå mot sommeren, så da gjelder det vel å ikke sitte med skjegget i postkassa.

Til sammenligning; den dyreste på Finn nå er 459k - lurer på hvem som går for den? :-D

Noldus71

Hvis folk hadde kjøpt bil når de trenger ny bil og ikke for å tjene raske penger hadde alt vært så mye enklere...
C-Zero 2016
Kia e-Niro 2019

Øyvind.h

Mye av mitt behov har endret seg siden sommeren 2018 når jeg bestilte.
Og når jeg spurte selger om å få reservere/bestille en 2020 modell som har løst en del av det jeg "må ha" er svaret at det pt ikke er mulig.

Hvis de bare hadde levert når folk ber om å få kjøpe så hadde det ikke blitt spekulering :)

Hentet for øvrig min i dag. Fin bil. Liker fargen! Ikke helt venner med autostyringen som jeg syntes fungerte litt mildere og bedre i Ioniq.
Passe sprek med 200hk! Bra nok drag for en slik bil. Men merker at det ikke er en perfekt bil for 110+ langturer selv om rekkevidden er upåklagelig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Sitat fra: Noldus71 på mandag 17. februar 2020, klokken 14:32
Hvis folk hadde kjøpt bil når de trenger ny bil og ikke for å tjene raske penger hadde alt vært så mye enklere...

Har hatt både Kona og Niro et par dager før de begge ble solgt med god fortjeneste og hva har jeg da gjort galt?

Da jeg satte meg på venteliste på begge bilene visste ingen hvordan de de ville se ut, hvor mye de ville koste og om de kunne få montert hengerfeste. Å kunne selge en ny bil med fortjeneste var ikke i mine tanker (eller villeste fantasi) da jeg fikk kølappen/e, men når bilen/e plutselig dukket opp og de var salgbare på dagen til meget hyggelig fortjeneste så takket jeg ja til det. Begge bilene ble solgt til en og samme oppkjøper som snudde seg rundt umiddelbart og tjente sine gode penger på disse igjen.
Umoralsk?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Sitat fra: arthur på mandag 17. februar 2020, klokken 17:54
Sitat fra: Noldus71 på mandag 17. februar 2020, klokken 14:32
Hvis folk hadde kjøpt bil når de trenger ny bil og ikke for å tjene raske penger hadde alt vært så mye enklere...

Har hatt både Kona og Niro et par dager før de begge ble solgt med god fortjeneste og hva har jeg da gjort galt?

Da jeg satte meg på venteliste på begge bilene visste ingen hvordan de de ville se ut, hvor mye de ville koste og om de kunne få montert hengerfeste. Å kunne selge en ny bil med fortjeneste var ikke i mine tanker (eller villeste fantasi) da jeg fikk kølappen/e, men når bilen/e plutselig dukket opp og de var salgbare på dagen til meget hyggelig fortjeneste så takket jeg ja til det. Begge bilene ble solgt til en og samme oppkjøper som snudde seg rundt umiddelbart og tjente sine gode penger på disse igjen.
Umoralsk?

Ja. Men folk har forskjellig moral også. Sånn er det bare.
Jeg går heller aldri på trikk eller tog uten gyldig billett,så om appen ikke fungerer så blir jeg stående. Sånn er nå bare min moral. Men skal ikke prakke min moral på andre,men at noen synes flipping er umoralsk må du nok bare akseptere.

arthur

Sitat fra: hELgenen på mandag 17. februar 2020, klokken 18:17
Sitat fra: arthur på mandag 17. februar 2020, klokken 17:54
Sitat fra: Noldus71 på mandag 17. februar 2020, klokken 14:32
Hvis folk hadde kjøpt bil når de trenger ny bil og ikke for å tjene raske penger hadde alt vært så mye enklere...

Har hatt både Kona og Niro et par dager før de begge ble solgt med god fortjeneste og hva har jeg da gjort galt?

Da jeg satte meg på venteliste på begge bilene visste ingen hvordan de de ville se ut, hvor mye de ville koste og om de kunne få montert hengerfeste. Å kunne selge en ny bil med fortjeneste var ikke i mine tanker (eller villeste fantasi) da jeg fikk kølappen/e, men når bilen/e plutselig dukket opp og de var salgbare på dagen til meget hyggelig fortjeneste så takket jeg ja til det. Begge bilene ble solgt til en og samme oppkjøper som snudde seg rundt umiddelbart og tjente sine gode penger på disse igjen.
Umoralsk?

Ja. Men folk har forskjellig moral også. Sånn er det bare.
Jeg går heller aldri på trikk eller tog uten gyldig billett,så om appen ikke fungerer så blir jeg stående. Sånn er nå bare min moral. Men skal ikke prakke min moral på andre,men at noen synes flipping er umoralsk må du nok bare akseptere.

Noen gang byttet bolig?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Sitat fra: arthur på mandag 17. februar 2020, klokken 19:38
Sitat fra: hELgenen på mandag 17. februar 2020, klokken 18:17
Sitat fra: arthur på mandag 17. februar 2020, klokken 17:54
Sitat fra: Noldus71 på mandag 17. februar 2020, klokken 14:32
Hvis folk hadde kjøpt bil når de trenger ny bil og ikke for å tjene raske penger hadde alt vært så mye enklere...

Har hatt både Kona og Niro et par dager før de begge ble solgt med god fortjeneste og hva har jeg da gjort galt?

Da jeg satte meg på venteliste på begge bilene visste ingen hvordan de de ville se ut, hvor mye de ville koste og om de kunne få montert hengerfeste. Å kunne selge en ny bil med fortjeneste var ikke i mine tanker (eller villeste fantasi) da jeg fikk kølappen/e, men når bilen/e plutselig dukket opp og de var salgbare på dagen til meget hyggelig fortjeneste så takket jeg ja til det. Begge bilene ble solgt til en og samme oppkjøper som snudde seg rundt umiddelbart og tjente sine gode penger på disse igjen.
Umoralsk?

Ja. Men folk har forskjellig moral også. Sånn er det bare.
Jeg går heller aldri på trikk eller tog uten gyldig billett,så om appen ikke fungerer så blir jeg stående. Sånn er nå bare min moral. Men skal ikke prakke min moral på andre,men at noen synes flipping er umoralsk må du nok bare akseptere.

Noen gang byttet bolig?

Byttet bolig? Jeg har flyttet noen ganger og kjøpt og solgt bolig i forbindelse med det. Dagens bolig har jeg tegnet selv og fått ført opp. Aldri brukt bolig som finansiering og aldri gått inn og ut av markedet for å få noe større. Aldri tjent noe i boligmarkedet. Aldri flippet bil heller. Poenget ditt var?

arthur

#295
At i vår del av verden så har vi et marked, og dette styrer priser på mangt og meget, også biler enten disse er nye eller brukte. Noen snakker om tilbud og etterspørsel eller noe sånn.
Aldri solgt en bolig for mer enn du betalte ved kjøp?

Her har du noen som flipper en kontraktsposisjon på en leilighet, sågar gjennom autorisert eiendomsmegler, noe å anmelde kanskje? Til politiet eller statens moralombud eller hvem?  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=170802508
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

hELgenen

Sitat fra: arthur på mandag 17. februar 2020, klokken 21:50
At i vår del av verden så har vi et marked, og dette styrer priser på mangt og meget, også biler enten disse er nye eller brukte. Noen snakker om tilbud og etterspørsel eller noe sånn.
Aldri solgt en bolig for mer enn du betalte ved kjøp?

Her har du noen som flipper en kontraktsposisjon på en leilighet, sågar gjennom autorisert eiendomsmegler, noe å anmelde kanskje? Til politiet eller statens moralombud eller hvem?  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=170802508

Folk får gjøre hva de vil. Om noen føler for å sette seg opp på lister og tjener penger på å egentlig gjøre ingenting, så for all del gjør gjerne det. Men så lenge formålet ikke er noe annet enn å skumme fløten og ikke noe av merverdi tilføres så vil mange mene det er umoralsk. De som gjør dette må forvente at noen ser det på den måten. Og nei,jeg har ikke tjent penger på bolig, men heller ikke tapt. På biler derimot har det alltid gått i minus.
Personlig synes jeg flipping ligner svært på svartebørssalg. Men det er jo ikke forbudt med flipping,så folk må gjerne drive på. Håper tilbudet på nye elbiler blir så bra at vi alle slipper å gå til flippere..Fordelen med å handle direkte hos forhandler er jo at gevinsten skattlegges og således går rett til fordeling. En flipper tar vel gevinsten rett i egen lomme uten at skattefuten tar sin andel. Jeg liker å vite at når jeg bruker penger så går noe tilbake til alle

arthur

Sitat fra: hELgenen på mandag 17. februar 2020, klokken 22:31
Sitat fra: arthur på mandag 17. februar 2020, klokken 21:50
At i vår del av verden så har vi et marked, og dette styrer priser på mangt og meget, også biler enten disse er nye eller brukte. Noen snakker om tilbud og etterspørsel eller noe sånn.
Aldri solgt en bolig for mer enn du betalte ved kjøp?

Her har du noen som flipper en kontraktsposisjon på en leilighet, sågar gjennom autorisert eiendomsmegler, noe å anmelde kanskje? Til politiet eller statens moralombud eller hvem?  https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=170802508
Folk får gjøre hva de vil. Om noen føler for å sette seg opp på lister og tjener penger på å egentlig gjøre ingenting, så for all del gjør gjerne det. Men så lenge formålet ikke er noe annet enn å skumme fløten og ikke noe av merverdi tilføres så vil mange mene det er umoralsk.

Men hvordan kan du hevde at grunnen til at man satte seg på en liste og betalte inn et depositum var for å flippe bilen og tjene penger når det var flere år frem i tid at bilen ble levert? For egen del hadde jeg ingen tanker om det, men da muligheten lå der så takket jeg ja til pengene siden jeg ikke "måtte" ha noen av bilene og de heller ikke viste seg å kunne bli utstyrt med hva som for min del var et absolutt "must", nemlig hengerfeste. 

Noen tanker om hva som hadde skjedd med disse bilene om jeg ikke hadde tatt de ut, kansellert de?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

jman76

Det er i mine øyne helt umulig å forutsi et marked når man bestiller en bil mange måneder og kanskje år frem i tid. At noen i enkelte tilfeller kan ønske å tjene penger på det, er vel ingen overraskelse og lite å kritisere.

For min del har jeg ikke ønsket å kjøpe en ny elbil av en aktør som ikke ønsker å levere et stort volum elbiler til markedet, selv om denne innstillingen kanskje ikke har vært det mest lønnsomme for meg de siste par årene.

Flippingens tidsalder er uansett over nå i løpet av 2020 når rammevilkårene er satt.

hELgenen

Ja. Jeg har f.eks kansellert pga manglende hengerfeste.

Jeg kunne tatt bilen ut. Har også egenkapital så lån var aldri tema. Men fordi bilen ikke ble slik jeg hadde håpet kansellerte jeg. Da er det bedre noen andre som ønsker bilen slik den er får sjansen. Hadde jeg tatt den ut ville jeg uansett lagt den ut til lik pris som jeg hadde kjøpt den for. Men så er ikke kjøp/salg av bil noe jeg driver med. Ikke alle higer etter gevinst heller,men ser jo at mange,når de får muligheten,vil tjene en ekstra slant. Jeg synes det er mer fair at folk får tilgang til bilene til samme pris som forhandler omsetter den for.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA