Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

arthur

Står at; Levert ny fra Bertel O. Steen Lørenskog 08.03.2019.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Robert E-Niro

Sitat fra: arthur på tirsdag 28. januar 2020, klokken 15:06
Står at; Levert ny fra Bertel O. Steen Lørenskog 08.03.2019.

Det må så være. Men den bilen er ikke førstegangsregistrert i Norge.
Hvor BOS har fått den fra er et spørsmål som må rettes til dem.

Jeg vurderte lenge import fra Sverige som et alternativ, men de kom kun med disse "blå" setene, og jeg kunne aldri ha tilgitt meg selv. Får en slags billig fransk følelse av fargene. Mulig andre land også har disse fargene, men norsk er denne ikke.
Kia E-Niro 10/2019

Chivas

Sitat fra: arthur på tirsdag 28. januar 2020, klokken 15:06
Står at; Levert ny fra Bertel O. Steen Lørenskog 08.03.2019.

eeh..hvor finner du det?

arthur

Var det ikke på FB bilen ble funnet? Står i alle fall en slik bil til akkurat den prisen nevnt på et FB-forum som er for salg av Kona og Niro.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Chivas

Sitat fra: arthur på tirsdag 28. januar 2020, klokken 18:52
Var det ikke på FB bilen ble funnet? Står i alle fall en slik bil til akkurat den prisen nevnt på et FB-forum som er for salg av Kona og Niro.
Jeg snakker om den jeg linket til fra Finn.

Har du link til den på FB?

Robert E-Niro

Sitat fra: arthur på tirsdag 28. januar 2020, klokken 18:52
Var det ikke på FB bilen ble funnet? Står i alle fall en slik bil til akkurat den prisen nevnt på et FB-forum som er for salg av Kona og Niro.

Da beklager jeg. Jeg refererte også til bilen på Finn.
Har du link til FB annonsen?
Kia E-Niro 10/2019

kaiat

Sitat fra: Chivas på tirsdag 28. januar 2020, klokken 10:20
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=168919315

389k.

Står oppført som nordisk. Men er ifølge annonse FE, har vinterdekk, varme i seter og ratt. Den har også dypere bagasjerom, og eneste jeg kan se som avviker fra "norsk" er at den mangler hvite sømmer.

Denne er nederlandsk ifølge partsouq.com.

Chivas

Sitat fra: kaiat på onsdag 29. januar 2020, klokken 08:37


Denne er nederlandsk ifølge partsouq.com.

Wow, den siden der var til veldig bra hjelp  :+1:

Bokmerket, og første som skal sjekkes ved "tvilsomme" biler :)

Chivas

329k! 😮
https://www.finn.no/169238979

OK, er 39Kw, men hvis man er ute etter e-niro er dette billigste på markedet 🙂

navyelsen

Sitat fra: Chivas på fredag 31. januar 2020, klokken 18:11
329k! 😮
https://www.finn.no/169238979

OK, er 39Kw, men hvis man er ute etter e-niro er dette billigste på markedet 🙂
joda men med vesentlige mangler:
høyt gulv i bagasjerom, stoffseter, varme i seter, blindsonevarsler for å nevne noe. og vinterdekk kommer i tillegg!
jeg hadde styrt unna...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

bigC

ser at det har kommet flere gode vurderinger av biler som ligger på FINN her, hvordan stiller ekspertene seg til denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167349164

Jeg har skjønt at mange e-Niro på FINN er importerte biler med mindre utstyr etc, denne fremstår for meg som norsk med alt utstyr, stemmer d?
Hva tenker dere om pris?

takk for svar:)

Chivas

#266
Sitat fra: bigC på lørdag 01. februar 2020, klokken 22:11
ser at det har kommet flere gode vurderinger av biler som ligger på FINN her, hvordan stiller ekspertene seg til denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167349164

Jeg har skjønt at mange e-Niro på FINN er importerte biler med mindre utstyr etc, denne fremstår for meg som norsk med alt utstyr, stemmer d?
Hva tenker dere om pris?

takk for svar:)
Joda, norsk bil som selges av spekulant. Får muligens solgt den til den prisen, men regn med at selger sitter igjen med 10-20k i forhold til nypris.
Av hva jeg kan se av markedet, renner ikke kjøperne ned selgerne for å si det slik. Virker som at de er godt overpriset, og at kjøperne sitter på gjerdet og venter på mer fornuftig pris.


navyelsen

#267
ikke mye over butikkpris dette. med leveringsomkostninger, metallic, gummimatter og vinterdekk er du vel oppe på rundt 410.000 fra forhandler.
Det ser også ut som denne er ditec-behandlet, så selger går neppe noe særlig i pluss på dette salget...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Electric cars in Norway

#268
Navy. Enig dette er et godt kjøp. Og jeg tror også denne er ditec-behandlet dvs ca kr 5000,- ekstra?

Chivas

Ja, det er nok et godt kjøp, men mtp norsk opptatthet av modell-år, er det fortsatt en "ett år gammel" fjorårsmodell som i vanlige sammenhenger allerede skulle ha sunket 50.000,- ifht nypris - og den har også rullet 20k.

Ikke sikkert selger sitter igjen med noe her (borsett ifra "gratis" bil i 20k km), men det er rimelig å anta at det også fulgte med noen rabatter på kjøpet slik at sluttprisen havnet ett annet sted enn her antatt (forutsatt at KIA oppfører seg som andre på dette området).

Når det er sagt, hvilken kategori havner så denne under? :D :
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=169558002

Tipper enkelte heller velger f.eks en TM3 når man ser at prisene nå snart er på samme nivå ;)

Jeg har ikke fulgt lenge med på e-niro, og skal ikke påberope meg noen voldsomme kunnskaper rundt den, men av hva jeg kan se tyder det på at de som ikke har hatt til hensikt å beholde bilen, og spekulerer i videresalg med fortjeneste, har forregnet seg. De må enten bite i det sure eplet og beholde en meget bra bil, eller innse at den må selges med tapet som en hvilken som helst annen bruktbil.

Og ang. argumentet med lange ventelister, kan like gjerne være forårsaket av spekulantene og ikke reelle kjøpere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA