Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Zuexi



Sitat fra: Chivas på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:30
Kan man på pre-FL stille inn forvarming i bilen til gitte tidspunkter?

Ja, men må ha ladekabel tilkoblet.

Chivas

Sitat fra: Zuexi på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:51


Sitat fra: Chivas på onsdag 22. januar 2020, klokken 10:30
Kan man på pre-FL stille inn forvarming i bilen til gitte tidspunkter?

Ja, men må ha ladekabel tilkoblet.

Hmm, hva skal man da med app? ;)

Har en e-golf, og der kan man stille inn forvarming uavhengig om tilkoblet eller ikke - kan også varme uten tilkobling med app.

Chivas

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:08


Ser at de andre annonserte bilene til 399 inneholder mye grums. De fleste er fra forhandlere, mange tilsynelatende gråimport (som mangler utstyr), uten vinterdekk, og med flere feil i annonseteksten.
Hvordan sjekke dette? Har prøvd flere av de uregistrerte på "kjøretøyopplysninger", men intet kommer opp på VIN-nummer...?

navyelsen

#243
Sitat fra: Chivas på onsdag 22. januar 2020, klokken 13:05
Sitat fra: navyelsen på tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:08
Ser at de andre annonserte bilene til 399 inneholder mye grums. De fleste er fra forhandlere, mange tilsynelatende gråimport (som mangler utstyr), uten vinterdekk, og med flere feil i annonseteksten.
Hvordan sjekke dette? Har prøvd flere av de uregistrerte på "kjøretøyopplysninger", men intet kommer opp på VIN-nummer...?

Noen eksempler:

  • Den ene har blå søm i setene. Norsk bil har hvit søm. Denne bilen mangler også varme i seter og ratt, knappene for dette mangler i midtkonsoll.
  • Neste bil er norsk, men allerede kjørt 30.000 km (!)
  • Neste bil til 399 er ikke engang kommet til landet. Ingen bilder foreligger, men kjørelengde oppgis til 8500 km. Den har da sannsynligvis ruller noen måneder i utlandet.
  • Enda en bil til 399, men denne er utstyrsnivå Exclusive, noe som ikke selges av norsk importør. Den kan også avsløres av det forhøyete bagasjeromsgulvet, da norsk bil har utvidet bagasjerom.
Kan ikke se at vinterdekk følger med noen av disse. En selger tilbyr også 16' vinterdekk mot tillegg i pris, til tross for at importør mener 17' er minimum...

Hvis du vil være sikker på norsk bil, se etter de med navn "First Edition". Det er vel bare norsk importør som driver med dette tullet.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Chivas

#244
Takker for info!

Kjekt å vite om den dagen jeg seriøst vurderer kjøp :)

"Den kan også avsløres av det forhøyete bagasjeromsgulvet, da norsk bil har utvidet bagasjerom."

Mangler da norsk bil det rommet for kabler og annet?

EV-FTW

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167836364

Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg glatt kjøpt denne.
Norsk bil, godt utstyr, med vinterdekk og annet ekstrautstyr.
Vet også at eier tar godt vare på bilene sine, så av de bilene under 400 000, er denne absolutt det beste alternativet!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

thomasski

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 22. januar 2020, klokken 18:47
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167836364

Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg glatt kjøpt denne.
Norsk bil, godt utstyr, med vinterdekk og annet ekstrautstyr.
Vet også at eier tar godt vare på bilene sine, så av de bilene under 400 000, er denne absolutt det beste alternativet!

Lite ryddig å la være å nevne kjørelengde og evt service, eietid og annen info

arthur

Kjørelengde står - 12.000 kilometer

Hva service angår står det;

Fulgt bilens serviceprogram.
Selger garanterer at bilen har blitt vedlikeholdt i tråd med fabrikkens anbefalinger for serviceintervall og øvrig vedlikehold.


Bilen er førstegangsreg, 14.03.19 så trolig ikke så mange eiere.

Flere spørsmål?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

EV-FTW

#248
Sitat fra: thomasski på onsdag 22. januar 2020, klokken 19:59
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 22. januar 2020, klokken 18:47
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167836364

Skulle jeg kjøpt nå, hadde jeg glatt kjøpt denne.
Norsk bil, godt utstyr, med vinterdekk og annet ekstrautstyr.
Vet også at eier tar godt vare på bilene sine, så av de bilene under 400 000, er denne absolutt det beste alternativet!

Lite ryddig å la være å nevne kjørelengde og evt service, eietid og annen info

Tenker du skal lese annonsen tydelig før du kommer med slike utalelser.
Der du etterspør står der, også antall eiere, som i dette tilfellet er 1 stk siden kjøpt ny i Norge!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

tornaldo

Det var da veldig engasjert man var på eiers vegne. Mulig det er det beste alternativet under 400, men legger man i noen få tusenlapper til, får man en flunka ny som ligger rett over 400. Og nesten ett år nyere. Det er definitivt bedre.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

EV-FTW

Sitat fra: tornaldo på onsdag 22. januar 2020, klokken 22:48
Det var da veldig engasjert man var på eiers vegne. Mulig det er det beste alternativet under 400, men legger man i noen få tusenlapper til, får man en flunka ny som ligger rett over 400. Og nesten ett år nyere. Det er definitivt bedre.

Helt enig med deg at å kjøpe flunk ny er bedre, da en får lengre garanti og en ny bil. Utgangspunktet derimot var at det nå var kommet biler under 400 000 på Finn, men disse ble «slaktet», og da var poenget mitt å vise at det faktisk var en bil under 400 000 som var Norsk, kjørt lite, godt vedlikeholdt og ikke minst med vinterdekk og en god del ekstra utstyr og behandlinger.
Legger du alt dette på en ny E-Niro, er den ikke bare noen tusenlapper dyrere.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Chivas

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=168919315

389k.

Står oppført som nordisk. Men er ifølge annonse FE, har vinterdekk, varme i seter og ratt. Den har også dypere bagasjerom, og eneste jeg kan se som avviker fra "norsk" er at den mangler hvite sømmer. 

advale

Står også en annonse på 389K på Facebook, gått ca 30k, FE og stått ute i en uke.

Har en venn med RESKIA77xx, han fikk spammet ned innboksen om kontraktskrivning for ikke så lenge siden.

Robert E-Niro

Svensk import.
Sikkert fullspekket, men de setene er heslige.
Kia E-Niro 10/2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA