Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

1000kwh

Ser jo at enkelte forhandlere selger Model 3 Sr+ for mer enn hva de koster ny, så kanskje vet ikke folk bedre eller så vil de ha bil på dagen.

Uansett hvor mye tap man kan få på eniro, tror jeg leaf 64 er kongen av fremtidig verditap!

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Daniel_0007

Sitat fra: arthur på lørdag 18. januar 2020, klokken 08:41
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 18. januar 2020, klokken 07:42
Uansett hvor mye tap man kan få på eniro, tror jeg leaf 64 er kongen av fremtidig verditap!

Nissan Leaf 62kWe+ til 309.900. spar 46.800!

https://mobile.no/kampanjer/nye-nissan-leaf-62kwh-01343?utm_source=Google%20s%C3%B8k&gclid=Cj0KCQiA04XxBRD5ARIsAGFygj9VY1wBsMh-VgYI8nlZWUDxg_JZeIB5hRPU-MdDnm8mN1zViTyZBe4aAv_5EALw_wcB

artig at de reklamerer med at den er et av de mest avanserte elbilene så mangler den vannkjøling av batteri, lader tregt og ikke har lengde justering av ratt 😁
Model 3 2019 LR Rwd

Chivas

Hva er grunnen til at leafen har så lavere wltp enn Niro med nesten samme størrelse batteri?

EV-FTW

#229
Sitat fra: Chivas på lørdag 18. januar 2020, klokken 15:17
Hva er grunnen til at leafen har så lavere wltp enn Niro med nesten samme størrelse batteri?

1. Leaf er en veldig ineffektiv bil. Den trives ikke i hastigheter over 90 km/t.
2. Og det viktigste, de har ikke like stort batteri! Der Kia oppgir netto kapasitet, oppgir Nissan brutto. Altså har Kia e-Niro realistisk 64 kWh batteri, mens Leaf har realistisk 56 kWh, det er altså 8 kWh forskjell, noe som utgjør en god del.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Chivas

Ok, men forklarer det også forskjell i pris? Leaf virker på meg mer riktig/fornuftig priset, mens Niro temmelig overpriset. Eller er det fortsatt slik at produksjonskostnader for batteri fortsatt er veldig høyt? Har jo hele tiden hørt - fra flere år tilbake - at pris per Kw skal nedover for hvert år  :-\

37 e-Niro på Finn nå, hvorav kun èn er solgt den siste tiden  :o

navyelsen

Forskjell i pris kan forklares av utstyrsnivå. First Edition har tilnærmet "alt" inkludert (utenom soltak), og du vel opp på Tekna nivå for å få noenlunde samme utstyr. Og selv da mangler leaf vesentlige ting som lengdejusterbart ratt. Legg til at Nissan er noe mindre, med kortere rekkevidde og bruker chademo, så synes jeg dette forsvarer en høyere pris på Niro.

Når det er sagt, regner jeg med at Niro etterhvert vil komme i flere utgaver enn First Edition. Sannsynligvis får vi rimeligere og lavere utstyrte varianter å velge mellom når 2020-modellen kommer. Blir ikke overrasket hvis en ribbet Niro havner ned mot 330.000 for å konkurrere mot innstegsmodellen av ID.3
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Chivas

Sitat fra: tornaldo på fredag 17. januar 2020, klokken 18:35
Sitat fra: sveander på torsdag 16. januar 2020, klokken 10:38
Sitat fra: Chivas på onsdag 15. januar 2020, klokken 15:13
Første(?) brukte under 400k:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167836364

Ja tror det. Ser strøken ut . Bør være et godt kjøp med soltak og vinterhjul

Snart et år gammel bil til nybilpris. Når ble det et godt bruktbilkjøp?

Godt salg vil jeg beskrive det som.
Interessant å følge med, for etter at første gikk under 400k, er det nå 5 stk som har ramlet under :) Ser for meg at jeg muligens hopper på kjøp ved rundt 350k, evt går for 2020 FL'en.

navyelsen

#233
400.000 er jo omtrent nyprisen på bilen inkludert levering, rustbehandling, metallic og vinterdekk. Så de som selger for denne prisen har jo hatt gratis bil i et helt år. Ikke vanskelig å selge da!

Men med dagens etterspørsel og muligens prisoppgang på 2020-modell, tror jeg ikke den synker drastisk i pris med det første. Dette er fortsatt den rimeligste elektrisk langdistansebilen (400km+) som duger som en familiebil, og vil fortsatt forbli det! tror det fortsatt er en stund til den synker til 350k.

Ser at de andre annonserte bilene til 399 inneholder mye grums. De fleste er fra forhandlere, mange tilsynelatende gråimport (som mangler utstyr), uten vinterdekk, og med flere feil i annonseteksten.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

EV-FTW

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:08
400.000 er jo omtrent nyprisen på bilen inkludert levering, rustbehandling, metallic og vinterdekk. Så de som selger for denne prisen har jo hatt gratis bil i et helt år. Ikke vanskelig å selge da!

Men med dagens etterspørsmål og muligens prisoppgang på 2020-modell, tror jeg ikke den synker drastisk i pris med det første. Dette er fortsatt den rimeligste elektrisk langdistansebilen (400km+) som duger som en familiebil, og vil fortsatt forbli det! tror det fortsatt er en stund til den synker til 350k.

Ser at de andre annonserte bilene til 399 inneholder mye grums. De fleste er fra forhandlere, mange tilsynelatende gråimport (som mangler utstyr), uten vinterdekk, og med flere feil i annonseteksten.

Vil nå sterkt påstå at Tesla Model 3 er en familiebil som starter på en pris under 400 000.

Litt kortere rekkevidde, men mye bedre på stort sett alt annet. Ikke minst ladenettverk og ladehastighet.

Kia e-Niro er for dyr enda. Enig i at rundt 350 000 så kan den vurderes!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Olemann

Hadde TM3 hatt kvaliteten til eNiro så hadde jeg kjørt TM3 i dag.
Hadde eNiro hatt hengerfeste så hadde jeg ikke solgt den.
Ja, ladenettverket til Tesla er suverent.

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 18:10
Sitat fra: navyelsen på tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:08
400.000 er jo omtrent nyprisen på bilen inkludert levering, rustbehandling, metallic og vinterdekk. Så de som selger for denne prisen har jo hatt gratis bil i et helt år. Ikke vanskelig å selge da!

Men med dagens etterspørsmål og muligens prisoppgang på 2020-modell, tror jeg ikke den synker drastisk i pris med det første. Dette er fortsatt den rimeligste elektrisk langdistansebilen (400km+) som duger som en familiebil, og vil fortsatt forbli det! tror det fortsatt er en stund til den synker til 350k.

Ser at de andre annonserte bilene til 399 inneholder mye grums. De fleste er fra forhandlere, mange tilsynelatende gråimport (som mangler utstyr), uten vinterdekk, og med flere feil i annonseteksten.

Vil nå sterkt påstå at Tesla Model 3 er en familiebil som starter på en pris under 400 000.

Litt kortere rekkevidde, men mye bedre på stort sett alt annet. Ikke minst ladenettverk og ladehastighet.

Kia e-Niro er for dyr enda. Enig i at rundt 350 000 så kan den vurderes!

arthur

Med opprinnelig kønummer 7.364 og i dag 2.528 ble jeg overrasket over melding om at vi trolig kune få bil om et par måneder hvis vi ville ta en bil uten app!

De som skal selge disse bilene til overpris, nytt eller brukt, bør raska på hvis de skal tjene penger på de!

Bil med app og oppgradert dashbord/skjerm anslås å komme på 5-10.000 ekstra, men de vet ikke mere nøyaktig før cirka 1-mars i følge meldingen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

navyelsen

Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 21. januar 2020, klokken 18:10
Vil nå sterkt påstå at Tesla Model 3 er en familiebil som starter på en pris under 400 000.

Litt kortere rekkevidde, men mye bedre på stort sett alt annet. Ikke minst ladenettverk og ladehastighet.

Kia e-Niro er for dyr enda. Enig i at rundt 350 000 så kan den vurderes!

Kommer litt an på familien, men bakluka til TM3 trekker ned. Har ofte behov for større gjenstander, barnevogn etc. Men et stort pluss til tesla er hengerfeste!
Vet ikke om du har fått det med deg, men prisen har også økt. TM3 starter på 399.000 før tilvalg. Men lakk, vinterdekk og hengerfeste er jeg oppe på over 430.000. Det er 20k mer enn en Niro med "alt" inkludert.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Dieselgubben

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:08
400.000 er jo omtrent nyprisen på bilen inkludert levering, rustbehandling, metallic og vinterdekk. Så de som selger for denne prisen har jo hatt gratis bil i et helt år. Ikke vanskelig å selge da!

Men med dagens etterspørsmål og muligens prisoppgang på 2020-modell, tror jeg ikke den synker drastisk i pris med det første.

Finn prisen reflekterer ikke prisen som bilene blir solgt for. Som en sier ovenfor, det er flere tegn på at disse ikke blir solgt. Når får du jo en ny for ca samme pris. En 1 år gammel bil med 10-20' km bør gå for 350' kr. Personlig vil jeg neppe betale så mye, for meg og andre i kaldt klima er det en stor ulempe at bilen mangler app. Da venter jeg heller på faceliften.

Chivas

Sitat fra: Dieselgubben på onsdag 22. januar 2020, klokken 09:55

...for meg og andre i kaldt klima er det en stor ulempe at bilen mangler app. Da venter jeg heller på faceliften.

Kan man på pre-FL stille inn forvarming i bilen til gitte tidspunkter?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA