Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

navyelsen

tja... i dag er det nok det. riktignok ikke like mye som før, men det skal vel godt gjøres å ikke få kostpris + noen tusenlapper på toppen.

men om det er lønnsomt å selge i desember er en annen sak. da er vel 2020-modellen med app like rundt hjørnet, samtidig som det neste år lanseres mange alternativer med god rekkevidde til under 500k
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Cral

#196
Om det er lønnsomt å ta ut for fortjeneste nå er usikkert, spørsmålet er hvor mange av de andre som blir tilbudt bil nå som gjør det. Og det er mange som har fått med seg at det er ca 10 uker til "frislippet" av elbiler med tanke på co2 kvoter. Det var vel 90 biler som skal slippes nå, og om alle selger dem, sammen med de 22 bilene som ligger på finn, hvor mange har lagt en stund...

Jeg solgte nettopp min, og det gikk ikke veldig fort, og jeg måtte ned et stykke fra hva jeg la den ut for.

Men om du bor i Bergen, så var det klart mest folk der som var interessert i bilen, veldig få fra Osloområdet.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

sveander

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:58
da er vel 2020-modellen med app like rundt hjørnet

Hva er app like rundt hjørnet? Er det endringer på 2020 på andre ting?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Zuexi

Mail idag fra KIA at første biler med app-støttet kommer i mars/april

sveander

Sitat fra: Zuexi på onsdag 16. oktober 2019, klokken 11:31
Mail idag fra KIA at første biler med app-støttet kommer i mars/april

Så man kan ikke styre dagens modeller med APP ( lading , varme ? )

Blir det tilgjengelig for tidligere modeller også da eller?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

hELgenen

Sitat fra: sveander på onsdag 16. oktober 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Zuexi på onsdag 16. oktober 2019, klokken 11:31
Mail idag fra KIA at første biler med app-støttet kommer i mars/april

Så man kan ikke styre dagens modeller med APP ( lading , varme ? )

Blir det tilgjengelig for tidligere modeller også da eller?

Nei - blir ikke tilgjengelig med dagens modeller

navyelsen

Før eller senere vil vel også Kia slutte med dette "first edition"-tullet hvor de bare tar inn en toppspekket modell.
Regner med at det etter hvert også vil komme rimeligere modeller med mindre utstyr, og kanskje også med lite batteri, ref e-Soul.
Da er det ikke lenger sikkert at etterspørselen blir like stor. Skal du videreselge med fortjeneste, så tipper jeg det vinduet lukkes i 2020. Bil levert i nov/des blir derfor litt risikabelt. Mange biler ligger ute, og har ligget en stund. Forventet fortjeneste kryper nedover, og snart blir du bare kvitt den til kostpris.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

geear

Sitat fra: sveander på onsdag 16. oktober 2019, klokken 10:44
Sitat fra: navyelsen på tirsdag 15. oktober 2019, klokken 22:58
da er vel 2020-modellen med app like rundt hjørnet

Hva er app like rundt hjørnet? Er det endringer på 2020 på andre ting?
Ny skjerm innvendig også ryktes det, visst nok lik som nye e-Soul. Lurer på om det var snakk om litt større enn den som er i dag. Sannsynligvis av liten betydning for de fleste.

thomasski

Hvilken pris må du ut med for den? Markedet er støvsugd og de få som legges ut går fort, kanskje litt for fort ift ditt spørsmål om reell pris.

Har hatt app på vår leaf i snart to år og brukt den en håndfull ganger. Ikke godt nok argument mener jeg.

Ville nok ha tatt ut den i november  :)

Ragged_Glory

#204
Visstnok vil prisen stige med 1800 pund i England når bilen kommmer med den oppgraderte skjermen (kilde: Some guy on Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=LlNw2BFdwnY&t=352s ).

Det blir vel 20000 kroner omtrent. Tror dere BOS og de andre forhandlerne vil sette opp prisen så mye? Tøff konkurranse framover.
K̶i̶a̶ ̶S̶o̶u̶l̶ ̶E̶V̶ ̶E̶x̶c̶l̶u̶s̶i̶v̶e̶,̶ ̶ ̶2̶0̶1̶5̶
K̶i̶a̶ ̶e̶-̶N̶i̶r̶o̶ ̶P̶l̶a̶t̶i̶n̶u̶m̶ ̶G̶r̶a̶p̶h̶i̶t̶e̶,̶ ̶2̶0̶1̶9̶
Škoda CITIGOe iV, 2020
Hyundai Ioniq 5, P45, Phantom Black

sveander

Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. oktober 2019, klokken 12:17
Sitat fra: sveander på onsdag 16. oktober 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Zuexi på onsdag 16. oktober 2019, klokken 11:31
Mail idag fra KIA at første biler med app-støttet kommer i mars/april

Så man kan ikke styre dagens modeller med APP ( lading , varme ? )

Blir det tilgjengelig for tidligere modeller også da eller?

Nei - blir ikke tilgjengelig med dagens modeller

Så den First Edition som nå selges kan ikke styres via app ? Varme og lading?
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Daniel_0007

Sitat fra: sveander på torsdag 17. oktober 2019, klokken 12:17
Sitat fra: hELgenen på onsdag 16. oktober 2019, klokken 12:17
Sitat fra: sveander på onsdag 16. oktober 2019, klokken 12:14
Sitat fra: Zuexi på onsdag 16. oktober 2019, klokken 11:31
Mail idag fra KIA at første biler med app-støttet kommer i mars/april

Så man kan ikke styre dagens modeller med APP ( lading , varme ? )

Blir det tilgjengelig for tidligere modeller også da eller?

Nei - blir ikke tilgjengelig med dagens modeller

Så den First Edition som nå selges kan ikke styres via app ? Varme og lading?

Nei det har man jo visst lenge, samme gjelder huyndai kona samt gamle ioniq og
Model 3 2019 LR Rwd

advale

Prisen opp 20 000 for app? Lykke til med saget i 2020 BOS.

ID3 kommer om ca et halvt år og koster fra 330000. Utvendig er det en kompakt bil, men innvendig er den nesten like romslig som e-Niro. Den lader fortere også. e-Niro med støtte på 100kw er bare markedsføringstunt siden den peaker på 77kw.

geear

Nå har vel e-Niro omtrent 50% lenger rekkevidde enn ID3 til 330k, og raskere lading, så det er ikke en fair sammenligning. Selv 62 kWh varianten kan nok slite med effektiviteten til e-Niro, men de to blir uansett mer like. App-løsningen til VAG er en vits, kunne like godt vært uten. Jeg gadd ikke betale ei krone for å ha det da abonnementet gikk ut. Høres ut som det er samme driten de har levert på e-Tron nå, så da er det vel samme greiene som kommer på ID3 også.

Uansett, så lenge BOS ikke engang er i nærheten av å tilfredsstille etterspørselen i markedet, og bilene selges til 40-50k mer på bruktmarkedet, så kan de nok fint justere 20k til i bytte mot "noe ekstra", og allikevel selge det de klarer å få tak i.

advale

#209
Hvor får du det fra at e-Niro går 50 % lengre rekkevidde? ID3 skal gå 420km. e-Niro går vel ca 445? Hurtigadingen går saktere hos e-Niro. Teslabjørn er glad i å ta race med 2 biler - ID3 hadde vunnet lett der pga ladingen.

Så BOS har tenkt å ta nesten 400 000 for e-Niro med app i 2020, dette skal de konkurrere med Model 3 SR+, samt ID3 (og flere andre som kommer).. ?

I 2020 så åpnes slusene, tipper man får sleng e-Niro etter seg(Kia ligger dårlig an ift miljøkravene), men da spørs det hvor mange som faktisk vil ha e-Niro. Syns bilen også ser litt trist ut. Veldig anonymt.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA