Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

arthur

Kan ikke se at den har takluke. Biler koster 377.400 pluss 21.000 i følge selger og mot en salgssum på 430.000 så gir vel det en fortjeneste på drøye 30'? Har man fått 3% rabatt på kjøpet så øker fortjenesten til 40'. For noen timers arbeid er det gode penger i min verden.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HCO

Uten takluke, og med forbehold om at kjøperen har fått omtrent samme priser som vi har lest andre steder her, så blir det slik:

Bil inkl. vrakpant og levering 377.400
Metallic 5.000
Gummimatter 1.121 (originale)
Bagasjeromsmatte 1.268 (original)
Vinterhjul (originale): 17.600
Totalt: 402.389 (Evnt. 390.317 med 3% rabatt)

Så om det er omtrent dette han har betalt, og han får prisforlangende, så er det fortsatt litt å tjene på å flippe e-Niro - men det vinduet tror jeg krymper raskt.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#92
Sitat fra: Mr Oizo på mandag 11. februar 2019, klokken 21:30
..Interessant det du sier om Kona her Arne Johan, hva mener du er vesentlig bedre på Kona ift Niro? Er det "putekasse" faktoren det går mest på? Hvordan opplever du plassen i de 2?
Prøvekjør begge noen timer; skift gjerne fra Kona direkte til e-Niro så vil du forstå :) (Har ingenting med plass i baksetet og bagasjerom å gjøre - der er e-Niro suveren, kun førermiljø).

lirekassa

Sitat fra: HCO på mandag 11. februar 2019, klokken 22:09
Uten takluke, og med forbehold om at kjøperen har fått omtrent samme priser som vi har lest andre steder her, så blir det slik:

Bil inkl. vrakpant og levering 377.400
Metallic 5.000
Gummimatter 1.121 (originale)
Bagasjeromsmatte 1.268 (original)
Vinterhjul (originale): 17.600
Totalt: 402.389 (Evnt. 390.317 med 3% rabatt)

Så om det er omtrent dette han har betalt, og han får prisforlangende, så er det fortsatt litt å tjene på å flippe e-Niro - men det vinduet tror jeg krymper raskt.

Ganske riktig. Grunnpakke (elektronisk p-skive, gummimatter, type 2 og 17" vinterhjul) til 21 495,- pluss 382 400,- for bil med metallic lakk = 403 895,-. Mente det ikke var kommet noen bagasjeromsmatte til norsk bagasjerom ennå.

Elbilbjorn

Bagasjeromsmatte til norsk bagasjerom er nok kommet hvis du tenker på gummi. Det var i allefall det i den jeg prøvekjørte. Denne følger visst med på de norske bagasjerommene på grunn av tilpasningen slik at det ikke er behov for å kjøpe noen ekstra matte. Stoffmatte derimot er så vidt jeg vet ikke tilgjengelig.

navyelsen

Sitat fra: lirekassa på mandag 11. februar 2019, klokken 23:48
Sitat fra: HCO på mandag 11. februar 2019, klokken 22:09
Uten takluke, og med forbehold om at kjøperen har fått omtrent samme priser som vi har lest andre steder her, så blir det slik:

Bil inkl. vrakpant og levering 377.400
Metallic 5.000
Gummimatter 1.121 (originale)
Bagasjeromsmatte 1.268 (original)
Vinterhjul (originale): 17.600
Totalt: 402.389 (Evnt. 390.317 med 3% rabatt)

Så om det er omtrent dette han har betalt, og han får prisforlangende, så er det fortsatt litt å tjene på å flippe e-Niro - men det vinduet tror jeg krymper raskt.

Ganske riktig. Grunnpakke (elektronisk p-skive, gummimatter, type 2 og 17" vinterhjul) til 21 495,- pluss 382 400,- for bil med metallic lakk = 403 895,-. Mente det ikke var kommet noen bagasjeromsmatte til norsk bagasjerom ennå.

Det kommer an på hvor man kjøper bilen, husk at denne prisen er levert på kaia i Drammen.
Jeg fikk leveringsomkostninger på 5200 fra min forhandler, dette inkluderte rustbeskyttelse , klargjøring og levering på vestlandet. I tillegg skriver han bagasjeromsmatte, som sikkert drar opp prisen en tusenlapp til.
Da er man plutselig oppe på over 410.000.

Leste en post fra en som signerte kontrakt. Bil med metallic, soltak og grunnpakke (vinterhjul, ladekabel, matter) kom på 416.000 fra forhandler når levering var regnet inn...
Trekk fra soltak og du er igjen nede på 410.000.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

ProsjektX

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 11. februar 2019, klokken 22:51
Sitat fra: Mr Oizo på mandag 11. februar 2019, klokken 21:30
..Interessant det du sier om Kona her Arne Johan, hva mener du er vesentlig bedre på Kona ift Niro? Er det "putekasse" faktoren det går mest på? Hvordan opplever du plassen i de 2?
Prøvekjør begge noen timer; skift gjerne fra Kona direkte til e-Niro så vil du forstå :) (Har ingenting med plass i baksetet og bagasjerom å gjøre - der er e-Noro suveren, kun førermiljø).
Åpenbart smak og behag. For min del, etter 6 måneder med Kona og nå Niro, så synes jeg utvendig er Kona med et bedre design og kulere. Den er grei. Men innvendig derimot er Kona tragisk. Plastikk overalt og en idotisk midtkonsoll som tar alt for mye plass. Niro er mye bedre løst, med bedre materialer og bedre løsninger.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

lirekassa

Sitat fra: Elbilbjorn på tirsdag 12. februar 2019, klokken 08:35
Bagasjeromsmatte til norsk bagasjerom er nok kommet hvis du tenker på gummi. Det var i allefall det i den jeg prøvekjørte. Denne følger visst med på de norske bagasjerommene på grunn av tilpasningen slik at det ikke er behov for å kjøpe noen ekstra matte. Stoffmatte derimot er så vidt jeg vet ikke tilgjengelig.

Ja, regner egentlig med det når jeg har bestilt grunnpakke med gummimatter :)

Nå sklir vi langt unna tema, men sånn apropos prising så annonserte Opel i dag at det kommer 1500-2000 Ampera-E som leveres høsten 2019. Pris 419 900,- inkl. vinterhjul. Sånn sett er e-Niro et langt bedre kjøp.

navyelsen

En kraftig prisøkning på Ampera-e. Opp til 399.000, uten adaptiv cruise eller varmepumpe...
Jaja, er vel som forventet siden BOS har overtatt som importør av Opel  :P
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Elbilbjorn

Sitat fra: lirekassa på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:54
Ja, regner egentlig med det når jeg har bestilt grunnpakke med gummimatter :)

Hvis du ikke har fått gummimatter med kia logo inkludert hos din forhandler må du ta en alvorsprat med de. Det følger med i prisen hos andre her. De kan ikke drive med så ulik praksis som autorisert Kia forhandler.

lirekassa

Sitat fra: Elbilbjorn på tirsdag 12. februar 2019, klokken 11:57
Sitat fra: lirekassa på tirsdag 12. februar 2019, klokken 10:54
Ja, regner egentlig med det når jeg har bestilt grunnpakke med gummimatter :)

Hvis du ikke har fått gummimatter med kia logo inkludert hos din forhandler må du ta en alvorsprat med de. Det følger med i prisen hos andre her. De kan ikke drive med så ulik praksis som autorisert Kia forhandler.

Vi får se til uka, jeg får helt sikkert originale og forhåpentligvis inkluderer det bagasjerommet :)

navyelsen

Jeg fikk vite av forhandler at ingen matter fulgte med. Bestilte derfor de rimelige stoffmattene, da de hadde en litt mer spiselig pris enn overpriset gummi.
Bagasjerommet på demobilen var for øvrig uten gummimatte, bare en tynn papp/filt-underlag i bunn.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

jj44nn

Sitat fra: HCO på mandag 11. februar 2019, klokken 22:09
Uten takluke, og med forbehold om at kjøperen har fått omtrent samme priser som vi har lest andre steder her, så blir det slik:

Bil inkl. vrakpant og levering 377.400
Metallic 5.000
Gummimatter 1.121 (originale)
Bagasjeromsmatte 1.268 (original)
Vinterhjul (originale): 17.600
Totalt: 402.389 (Evnt. 390.317 med 3% rabatt)

Så om det er omtrent dette han har betalt, og han får prisforlangende, så er det fortsatt litt å tjene på å flippe e-Niro - men det vinduet tror jeg krymper raskt.

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

jj44nn

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

casall

Sitat fra: jj44nn på onsdag 13. februar 2019, klokken 14:47
Sitat fra: HCO på mandag 11. februar 2019, klokken 22:09
Uten takluke, og med forbehold om at kjøperen har fått omtrent samme priser som vi har lest andre steder her, så blir det slik:

Bil inkl. vrakpant og levering 377.400
Metallic 5.000
Gummimatter 1.121 (originale)
Bagasjeromsmatte 1.268 (original)
Vinterhjul (originale): 17.600
Totalt: 402.389 (Evnt. 390.317 med 3% rabatt)

Så om det er omtrent dette han har betalt, og han får prisforlangende, så er det fortsatt litt å tjene på å flippe e-Niro - men det vinduet tror jeg krymper raskt.




Mener du at du tror at bilene som ligger på finn vil bli rimeligere i tiden fremover?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA