Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Tror Trykkertor treffer veldig riktig med sin antakelse på "tror Kona Electric vil stabilisere seg rundt 400.000,- merket, og e-Niro rundt 430.000,- merket.".


navyelsen

Interessen er tydeligvis lav på flippemarkedet.
Ser allerede norsk bil til salgs for 430.000 inkl. metallic, originale vinterdekk, gummimatter og bagasjeromsmatte.
Nypris fra BOS ligger vel på over 410k for tilsvarende, så overraskende lite fortjeneste å hente...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139847314
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

trykkertor

Ser det.
Denne gikk lørdag for 435.000,-
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139736619

Jeg la ut et gjett tidligere på forumet om at Kona Electric vil stabiliserer seg rundt 400.000,- merket, og e-Niro rundt 430.000,- merket.

Det er mindre marginer på e-Niro fordi bilen i seg selv allerede er en del dyrere enn markedet regnet med.

arthur

Ja, og nei? Kona kostet 325', men gikk opp til 335'. Ingen rabatt å få. På Niro får man (jeg) 3% rabatt på 377.400 så forskjellen blir nå rundt 30' som jo stemmer godt med dine antagelser om henholdsviss 400' og 430'?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

trykkertor

Ikke mange som får de 3% i rabatt.
Og de som har fått 3% rabatt har "egentlig"  ;) ikke lov å selge videre innenfor en gitt tid.

Samtidig må en ta med at på Kona Electric får de fleste med mattesett, ladekabel og antirust er i prisen.
Dette er noe som koster ekstra for e-Niro. Så prisdifferansen mellom de to bilene er noe høyere enn det første øye ser.

Bjoris

Blir interessant å se hva prisene havner på, jeg syns jo en er standhaftig om en står 2 år i kø for å spare 10.000 også:)

hELgenen

De færreste orker å holde ut 2 år i kø..Men å svelge overpris er like vanskelig..Mye lettere å bare gå for noe helt annet

advale

Hvis e-Niro kun får 20-30' over ved flipping allerede på første batchen tror jeg BOS skal slite med å selge noe særlig mer enn 2000 biler. Flippe en bil for 10' tror jeg ikke mange gidder.

Fullstendig skivebom og grådig av BOS ved å sette så høy pris. Og i tillegg krangle med Kia. Etter det jeg har hørt så ville Kia ha mer direkte kontroll over salget av elbilene. BOS satte seg i bakbeina, og dermed alle lovnadene om 8000 biler, tidlig levering og meget konkurransedyktige priser gikk rett ned på dass. Om BOS ødela for seg selv og Kia får vi svar på om 6 mnd-ish.

Løve

Begynner vi å se de første tegn på at markedet ikke lenger kan melkes?

Jærbuen

Med priser som Niro opererer med på Finn nå, hadde jeg heller valgt Tesla Model 3 til 464.000. Da får man 4x4, lengre rekkevidde, sprekere, mye bedre og billigere ladenettverk, og en mer innovativ bil for dem som liker det :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

arthur

Sitat fra: Bjoris på mandag 11. februar 2019, klokken 16:50
Blir interessant å se hva prisene havner på, jeg syns jo en er standhaftig om en står 2 år i kø for å spare 10.000 også:)

Enig, men køen er vel omtrent like lang på Kona og Niro, men for egen del er Kona's flippet of Niro'n kommer snart. Og en til, eventuelt, innen fordelene blir redusert/fjernet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Faktorer som påvirker e-Niro på Finn:
- Reell pris på Finn er Kona el. er nå 380-390 pga økt tilgang på biler.
- De som bestiller TM3 i dag kan fortsatt få leveranse til påske i år.
- Ampera-E bestillinger gjenåpnes pga ny deal mellom PSA & GM.

Prøvekjører man en Kona el før man kjører en e-Niro så oppleves det å gå 10 år tilbake i tid selv om det er veldig mye felleskomponenter.

Tror det blir vanskelig å få mer en 10`fortjeneste over veil BOS utslagspris på e-Niro etter at en håndfull av de  første bilene har gått ut til utålmodige.
Selv om bagasjeplass er bra finnes det knapt nok en mer kjedelig elbil på markedet.

Offtopic: I tillegg en ladeluke som er mer upraktisk enn Kona og materialvalg på nedsenket bagasjerom som oppleves som det umulig kan holde ut mer enn noen få mnd. Merkelig at "BOS pakken" med vinterhjul, kupematter, type 2 kabel + bagasjeromsmatte ikke ble inkludert i FE prisen slik at man føler å få i alle fall noe "ekslusivt" tilbake :)

Mr Oizo

Hvis man ser på f.eks denne bilen, hvor mye gevinst sitter selger med her, rundt 20? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139847314
Bilen er jo åpenbart kjøpt inn for flipping/ raske penger, og det er jo greit nok det. Høy etterspørsel bidrar til at Norge får flere biler på kortere tid.
"Selges grunnet endret behov" = kjøpt for å flippe, hvertfall i min bok.
Interessant det du sier om Kona her Arne Johan, hva mener du er vesentlig bedre på Kona ift Niro? Er det "putekasse" faktoren det går mest på? Hvordan opplever du plassen i de 2?

HCO

Sitat fra: Mr Oizo på mandag 11. februar 2019, klokken 21:30
Hvis man ser på f.eks denne bilen, hvor mye gevinst sitter selger med her, rundt 20? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139847314

Dersom den har takluke, har den kostet minst 415.000 slik den står. Se regnestykket mitt i tråden "Går du for..".
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Trond.m

Den bilen du refererer til på Finn har da ikke takluke så vidt jeg kan se.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA