Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

kenlee

Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:43
Tipper du har gjort et lurt valg jeg, når prisene etter hvert synker vil det ramme importbilene med avvikende utstyr og dårligere garanti/goodwill først, og som du sier er det omtrent skrapet for norske biler i markedet.

App; jeg har hatt 3 elbiler med app og 5 elbiler uten app.  Eneste jeg savner er muligheten for å finne igjen bilen når jeg har glemt hvor jeg satte den (nei, er ikke dement :D

Sitat fra: kenlee på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:07
Pussig dette eNiro markedet på FINN.  Har fulgt med det siste året, og det er som vanlig bare ca. 5 "normale" privatsalg av norske biler.
Men, over 100 selges av forhandlere, ikke merke-forhandlere, alle jeg sjekket er importbiler, antagelig tatt inn for videresalg.  Og mange uten alt utstyret de norske selges med. Og som diskutert tidligere uten norsk importør-goodwill og oppfølging.

Så, det tyder på at bilene selges godt fortsatt, siden disse "flipperne" fortsetter å ta dem inn for videresalg.

Som eier av norsk eNiro er jo dette et hyggelig tegn, som tyder på at bilene både beholdes av kjøperne og at prisene holder seg godt.

Helt enig, veldig mye importbiler. Jeg kjøpte nylig en norsk e-niro 2019 etter å ha solgt peugeot e-2008.
Jeg fant totalt 3 stk av over 100 e-niroer som ligger ute på finn hvor resten er importbiler. Kunne fått en ny importbil med app men jeg gikk for en norsk uten. Håper at denne vil holde seg ok i verdi.

Javisst, jeg er veldig fornøyd med bilen så langt. Fantastisk å kunne kjøre uten å tenke på lading. Nå er det riktignok varmere enn når jeg kjørte e-2008 men jeg kan allerede si nå at el-niro er mye mer effektiv. Selv om infotainment i Peugeot'en var mer "fancy" er det bedre i el-niroen hvor man får mer informasjon, slik som batteriprosent(!) som man ikke kunne se med mindre man så i appen på Peugeot'en.

Eneste minuset med bilen er litt hjulstøy. Hører det spesielt bak. Skal ha bilen inn for en sjekk av hvordan det står til med rustbehandling og tenkte å høre om støybehandling også, om dette faktisk hjelper noe. Kanskje også legge inn noen matter under bagasjerom?

Hehe kanskje jeg skaffer meg bil med app igjen når jeg begynner å glemme hvor jeg har parkert :D
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

Olemann

Støy; Kjøp deg et par Biltema 4-5 mm støymatter og fjern isoporboksen bak, legg mattene doble og helt ut i kantene.  Ikke klipp til før du har presset/festet dem til bilen.
Kostet meg 2-3 hundrelapper og forbedret hjulstøy bak.

Sitat fra: kenlee på fredag 05. mars 2021, klokken 08:49
Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:43
Tipper du har gjort et lurt valg jeg, når prisene etter hvert synker vil det ramme importbilene med avvikende utstyr og dårligere garanti/goodwill først, og som du sier er det omtrent skrapet for norske biler i markedet.

App; jeg har hatt 3 elbiler med app og 5 elbiler uten app.  Eneste jeg savner er muligheten for å finne igjen bilen når jeg har glemt hvor jeg satte den (nei, er ikke dement :D

Sitat fra: kenlee på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:07
Pussig dette eNiro markedet på FINN.  Har fulgt med det siste året, og det er som vanlig bare ca. 5 "normale" privatsalg av norske biler.
Men, over 100 selges av forhandlere, ikke merke-forhandlere, alle jeg sjekket er importbiler, antagelig tatt inn for videresalg.  Og mange uten alt utstyret de norske selges med. Og som diskutert tidligere uten norsk importør-goodwill og oppfølging.

Så, det tyder på at bilene selges godt fortsatt, siden disse "flipperne" fortsetter å ta dem inn for videresalg.

Som eier av norsk eNiro er jo dette et hyggelig tegn, som tyder på at bilene både beholdes av kjøperne og at prisene holder seg godt.

Helt enig, veldig mye importbiler. Jeg kjøpte nylig en norsk e-niro 2019 etter å ha solgt peugeot e-2008.
Jeg fant totalt 3 stk av over 100 e-niroer som ligger ute på finn hvor resten er importbiler. Kunne fått en ny importbil med app men jeg gikk for en norsk uten. Håper at denne vil holde seg ok i verdi.

Javisst, jeg er veldig fornøyd med bilen så langt. Fantastisk å kunne kjøre uten å tenke på lading. Nå er det riktignok varmere enn når jeg kjørte e-2008 men jeg kan allerede si nå at el-niro er mye mer effektiv. Selv om infotainment i Peugeot'en var mer "fancy" er det bedre i el-niroen hvor man får mer informasjon, slik som batteriprosent(!) som man ikke kunne se med mindre man så i appen på Peugeot'en.

Eneste minuset med bilen er litt hjulstøy. Hører det spesielt bak. Skal ha bilen inn for en sjekk av hvordan det står til med rustbehandling og tenkte å høre om støybehandling også, om dette faktisk hjelper noe. Kanskje også legge inn noen matter under bagasjerom?

Hehe kanskje jeg skaffer meg bil med app igjen når jeg begynner å glemme hvor jeg har parkert :D

kenlee

Sitat fra: Olemann på fredag 05. mars 2021, klokken 10:54
Støy; Kjøp deg et par Biltema 4-5 mm støymatter og fjern isoporboksen bak, legg mattene doble og helt ut i kantene.  Ikke klipp til før du har presset/festet dem til bilen.
Kostet meg 2-3 hundrelapper og forbedret hjulstøy bak.

Sitat fra: kenlee på fredag 05. mars 2021, klokken 08:49
Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:43
Tipper du har gjort et lurt valg jeg, når prisene etter hvert synker vil det ramme importbilene med avvikende utstyr og dårligere garanti/goodwill først, og som du sier er det omtrent skrapet for norske biler i markedet.

App; jeg har hatt 3 elbiler med app og 5 elbiler uten app.  Eneste jeg savner er muligheten for å finne igjen bilen når jeg har glemt hvor jeg satte den (nei, er ikke dement :D

Sitat fra: kenlee på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:07
Pussig dette eNiro markedet på FINN.  Har fulgt med det siste året, og det er som vanlig bare ca. 5 "normale" privatsalg av norske biler.
Men, over 100 selges av forhandlere, ikke merke-forhandlere, alle jeg sjekket er importbiler, antagelig tatt inn for videresalg.  Og mange uten alt utstyret de norske selges med. Og som diskutert tidligere uten norsk importør-goodwill og oppfølging.

Så, det tyder på at bilene selges godt fortsatt, siden disse "flipperne" fortsetter å ta dem inn for videresalg.

Som eier av norsk eNiro er jo dette et hyggelig tegn, som tyder på at bilene både beholdes av kjøperne og at prisene holder seg godt.

Helt enig, veldig mye importbiler. Jeg kjøpte nylig en norsk e-niro 2019 etter å ha solgt peugeot e-2008.
Jeg fant totalt 3 stk av over 100 e-niroer som ligger ute på finn hvor resten er importbiler. Kunne fått en ny importbil med app men jeg gikk for en norsk uten. Håper at denne vil holde seg ok i verdi.

Javisst, jeg er veldig fornøyd med bilen så langt. Fantastisk å kunne kjøre uten å tenke på lading. Nå er det riktignok varmere enn når jeg kjørte e-2008 men jeg kan allerede si nå at el-niro er mye mer effektiv. Selv om infotainment i Peugeot'en var mer "fancy" er det bedre i el-niroen hvor man får mer informasjon, slik som batteriprosent(!) som man ikke kunne se med mindre man så i appen på Peugeot'en.

Eneste minuset med bilen er litt hjulstøy. Hører det spesielt bak. Skal ha bilen inn for en sjekk av hvordan det står til med rustbehandling og tenkte å høre om støybehandling også, om dette faktisk hjelper noe. Kanskje også legge inn noen matter under bagasjerom?

Hehe kanskje jeg skaffer meg bil med app igjen når jeg begynner å glemme hvor jeg har parkert :D

Godt tips! Takker, det skal jeg prøve.
Ioniq 5 2022
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

HouseGlover

Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 19:43
Tipper du har gjort et lurt valg jeg, når prisene etter hvert synker vil det ramme importbilene med avvikende utstyr og dårligere garanti/goodwill først, og som du sier er det omtrent skrapet for norske biler i markedet.

App; jeg har hatt 3 elbiler med app og 5 elbiler uten app.  Eneste jeg savner er muligheten for å finne igjen bilen når jeg har glemt hvor jeg satte den (nei, er ikke dement :D

Sitat fra: kenlee på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:48
Sitat fra: Olemann på torsdag 04. mars 2021, klokken 17:07
Pussig dette eNiro markedet på FINN.  Har fulgt med det siste året, og det er som vanlig bare ca. 5 "normale" privatsalg av norske biler.
Men, over 100 selges av forhandlere, ikke merke-forhandlere, alle jeg sjekket er importbiler, antagelig tatt inn for videresalg.  Og mange uten alt utstyret de norske selges med. Og som diskutert tidligere uten norsk importør-goodwill og oppfølging.

Så, det tyder på at bilene selges godt fortsatt, siden disse "flipperne" fortsetter å ta dem inn for videresalg.

Som eier av norsk eNiro er jo dette et hyggelig tegn, som tyder på at bilene både beholdes av kjøperne og at prisene holder seg godt.

Helt enig, veldig mye importbiler. Jeg kjøpte nylig en norsk e-niro 2019 etter å ha solgt peugeot e-2008.
Jeg fant totalt 3 stk av over 100 e-niroer som ligger ute på finn hvor resten er importbiler. Kunne fått en ny importbil med app men jeg gikk for en norsk uten. Håper at denne vil holde seg ok i verdi.

Hvis du har Iphone så vil Apple sitt kart kunne fortelle hvor bilen din er parkert. Jeg parkerte bilen på Gardemoen da jeg dro på ferie og var usikker så usikker på hvor den var - da det var mye snø og måtte løpe til Shuttle bussen. Lokasjon på bilen fant jeg på Apple kart. Jeg vet ikke, men antar at Google maps har samme funksjon.

vinterdekk

#469
BOS annonserer også importbil..
https://www.finn.no/246328314
https://www.finn.no/245520155
https://www.finn.no/243708514
https://www.finn.no/244465836
https://www.finn.no/239563519

Blir vanskelig å skille på biler i bruktmarkedet som er tatt inn av Kia Norge eller importert av andre da.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Batman

hvordan vet du at de er importert

vinterdekk

Sitat fra: Batman på torsdag 03. februar 2022, klokken 12:42
hvordan vet du at de er importert

Første gang registrert og første gang registrert i Norge hos statens vegvesen er ikke det samme. Importerte biler fra Tyskland er typisk rundt 6 måneder gamle når de annonseres i Norge etter hva jeg forstår.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

kaiat

Dessuten har ikke disse bilene senket bagasjeromsgulv som på norsksolgte biler (noen av annonsene har bilde av bagasjerommet).

Jeg har sett flere Kia-forhandlere som selger bruktimporterte biler. Noen ganger har de faktisk opplyst at bilen er bruktimportert, men ikke alltid - så du bør være obs. Det virker likevel som om de henter biler som er tilsvarende utstyrt som norske biler, så jeg ville ikke vært så bekymret for å kjøpe en slik.

vinterdekk

#473
Jeg tror heller ikke det ville vært noe problemer da det i så tilfellet er samme importør/forhandler-nettverk som ellers tar inn den norsk-tilpassede varianten. Men ett spørsmål er om man da mister 6 måneder garanti om bilen er registrert ett halvt år før den kommer til Norge? Og jeg ville vurdert å få lagt ved en eller annen form for dokumentasjon sammen med service-hefte på at det er Kia Norge/merkeforhandler som har tatt inn bilen mtp. senere videresalg.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

geear

Tror ikke du mister garanti, kjører ikke KIA 7 år overalt? Når bilen selges fra en norsk forhandler, til en privatperson, så har man uansett fem års reklamasjonsrett iht. Forbrukerkjøpsloven.

kaiat

Garanti er fra førstegangsregistrering - om det er i Norge eller Tyskland betyr ingenting. Kjøper du en 6 måneder gammel bil, får du 6 måneder mindre garanti. Men du har jo stadig 5 års reklamasjonsrett mot forhandler og Kia har ganske riktig 7 års Europa-garanti.

vinterdekk

Snublet over denne spesielle varianten her, med kontrastfarge på grillen. Dette har jeg ikke sett før, men liker hva jeg ser. Noen som vet noe om denne utstyrsvarianten?

https://www.finn.no/245520990
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

Dagens e-Niro ser ut som en bil som opprinnelig var designet med en grill, så derfor kunne de like godt framhevet grillen og gitt bilen mer personlighet og blikkfang. Synes det fungerer selv om jeg stusset litt, tenkte først dette var en reparert eller modifisert e-Niro.

Oppdatert Niro vil også få kontrastfarge, riktignok valgfritt og på c-stolpen. Ikke alle vil ha det samme.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

geear

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 17. februar 2022, klokken 07:56
Snublet over denne spesielle varianten her, med kontrastfarge på grillen. Dette har jeg ikke sett før, men liker hva jeg ser. Noen som vet noe om denne utstyrsvarianten?

https://www.finn.no/245520990
Syns personlig at det så helt j.... ut, men det er iallfall en importbil, så det er ikke sikkert utstyrsnivået finnes i Norge, om ikke det er noen som har modifisert det, da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA