Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Porsche Taycan

Startet av 944Turbo, fredag 11. januar 2019, klokken 21:25

« forrige - neste »

daktari

360 liter bagasje + 80 liter frunk. Dette er veldig sport, og ikke egentlig en GranTurismo eller? Nesten rart de lagde den med 4 dører istedetfor 2 og dermed gikk glipp av en 911-variant. Den faller litt mellom 2 stoler tenker jeg. Model S100P er jo mer en cruiser med plass og komfort med de nye demperne. Porschen klarer jo minst en runde rundt ringen med full fart og ser knallhard ut.
Spennende nå om Tesla slipper en Model 3 P Ludi med keramiske bremser, enda større motor og lavere/stivere for å ta Porschen på bane. 1.5 mill= 3x Model 3 Performance...

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

Da har jeg avbestilt min reservasjon, og rudskogen porsche world roadshow.

Bilen i seg selv er superfet og kul og lever til forventningne på utseende, men jeg er heller på 911 enn elbil til den prisen.

Counterpointer

Hvis jeg forstår spec rekkefølge så blir den som følger

7. Taycan                            (800k kr)
6. Taycan Carrera 4          (950k kr)
5. Model 3 preformance  (500k kr)
4. Taycan Turbo.               (1300k kr)
3. Model S P100DL           (950 k kr)
2. Taycan Turbo S             (1600k kr)
1.  Roadster 2                    (1800 k kr)


De med amerikanofobi må bare blokke ut mentalt plass 1, 3 og 5

daktari

Tenk hvis man hadde måttet betalt engangsavgift og mva. på den summen. Lambo-priser...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

1000kwh

Sitat fra: erikho på onsdag 04. september 2019, klokken 16:49
Folkens, dette er ikke en Tesla, det er en Porsche... Vil man ha max range for min pris, kjoep en Kona eller Model 3! This is a different league!
Enig i at Tesla havner i en annen liga, så den diskusjonen håper jeg ikke sklir helt ut. Veldig slitsomt..

MEN, nettopp siden dette er en Porsche og en langtursbil så er jo rekkevidde et stort poeng. Skuffende i så måte.

Med tanke på batteristørrelse og formen på bilen så kan man jo tro at man kan få til bedre tall selv. Tipper dekkene/felgene også er veldig breie.

Øyvind.h

Synes designet på endelig versjon ble ganske kult jeg. Relativt tett på konseptet?
Totalpakken føler jeg dog blir litt som Fisker Karma var og den faller litt mellom stoler behovsmessig.
Ikke rekkevidde til å være en rå GT, ikke plass til å være familiebil, ikke rimelig og til bane ville jeg hatt noe lettere som holder lenger og lager lyd.

Men rått design, rå ytelser, god ladehastighet. Usikker på om rekkevidden kan være konservativt anslått mtp relativt lav luftmotstand og nettokapasitet på nesten 84kWh? På rekkevidde tror jeg ikke den vil skuffe i praksis sett mot oppgitte tall.

Gleder meg til å se denne på veien! Kjipt jeg ikke kan slenge 1,5 mill på bordet for en bil jeg egentlig ikke har bruk for....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Det er en fantastisk pen bil. 

Prisen står forsåvidt i stil med utseende. Den ser jo dyr ut!


Celter

Da var jeg klar for el-bil igjen. Turbo S er bestilt. Kom såvidt under 1,8.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Kanutten

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 04. september 2019, klokken 18:33
Hvis jeg forstår spec rekkefølge så blir den som følger

7. Taycan                            (800k kr)
6. Taycan Carrera 4          (950k kr)
5. Model 3 preformance  (500k kr)
4. Taycan Turbo.               (1300k kr)
3. Model S P100DL           (950 k kr)
2. Taycan Turbo S             (1600k kr)
1.  Roadster 2                    (1800 k kr)


De med amerikanofobi må bare blokke ut mentalt plass 1, 3 og 5

????????????????????????

hemi

Sitat fra: Celter på onsdag 04. september 2019, klokken 19:05
Da var jeg klar for el-bil igjen. Turbo S er bestilt. Kom såvidt under 1,8.
Kult! ses på bane til våren? :)

k1

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 04. september 2019, klokken 18:42
.... Tipper dekkene/felgene også er veldig breie.

https://www.tv2.no/broom/10759957/

"Derfor leveres ikke Taycan med smale dekk, slik som for eksempel BMW i8. Her snakker vi 20-tommere med 285 mm (!) brede dekk bak – som standard. Skal du ha noe annet må du gå for 21" med 305 mm brede dekk! Rekkevidde kommer i andre rekke – kjøreegenskaper og prestasjoner i første."

Celter

Sitat fra: hemi på onsdag 04. september 2019, klokken 19:50
Sitat fra: Celter på onsdag 04. september 2019, klokken 19:05
Da var jeg klar for el-bil igjen. Turbo S er bestilt. Kom såvidt under 1,8.
Kult! ses på bane til våren? :)

You bet :+1:
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

batterimannen

Når man prøver konfiguratoren  så får man første opp

En feil oppstod:
Du må også legge til følgende utstyr:
Mobile Charger Connect
9.300 kr

Utdrag fra tilvalgsliste:

ParkAssist foran og bak inkl. ryggekamera
5.900 kr
ParkAssist foran og bak inkl. Surround View
12.200 kr
Porsche InnoDrive inkludert adaptiv cruisekontroll
26.400 kr
Night Vision Assist
19.000 kr
HomeLink® (garasjeportåpner)
2.500 kr
Filskifteassistent (Lane Change Assist)
6.700 kr
Adaptiv cruisekontroll
15.100 kr
Comfort Access inkl. fotsensor for bagasjeluke
9.500 kr

LED-matrix hovedlys i 'Glacier Iceblue' inkl. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) Porsche Exclusive Manufaktur
4.100 kr

Panorama glasstak, fast (inkl. forberedelse for transportsystem)
13.800 kr
Øverste felt i frontrute farget grått
1.000 kr
Mørkere glass i vinduene bak B-stolpen
4.300 kr
Varme- og støyreduserende vinduer
11.500 kr
Varme- og støyreduserende vinduer inkludert mørke vinduer bak B-stolpen
15.800 kr

Elektrisk ladeluke med sensor
5.400 kr

On-board DC-lader 150 kW
3.600 kr

Varmepumpe
6.700 kr

Porsche Intelligent Range Manager
2.500 kr

Mobile Charger Connect
9.300 kr

Mobile Charger Connect inkl. Home Energy Manager
14.000 kr

Digital Radio (DAB+)
4.100 kr
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stikkkontakt

Sitat fra: SHN på onsdag 04. september 2019, klokken 20:32
Sitat fra: daktari på onsdag 04. september 2019, klokken 18:38
Tenk hvis man hadde måttet betalt engangsavgift og mva. på den summen. Lambo-priser...
Det må du delvis gjøre siden Porsche har tatt avgiftsletten i sin egen lomme.
https://elbilforum.no/index.php?topic=48132.msg835984#msg835984

Nåja.
Den koster 1,56 mill NOK i Tyskland uten avgifter. Ikke stor forskjell. Men selvsagt blir det voldsomt med en svakere euro om det noensinne skjer.
Tipper du kan få 100-150000 i rabatt.
Og Porsche Bergen sa den "normale" Taycan AWD skal koste ca 1 mill med ok utstyr og gå 0-100 på ca 3,5 sek. Tror det lønner seg å ha is i magen

Kanutten

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 04. september 2019, klokken 20:44
Nåja.
Den koster 1,56 mill NOK i Tyskland uten avgifter. Ikke stor forskjell. Men selvsagt blir det voldsomt med en svakere euro om det noensinne skjer.

Jeg tror nok euro-kursen vil kunne påvirke prisen i Norge begge veier. En svekket euro vil sannsynligvis gir lavere priser her hjemme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA