Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Porsche Taycan

Startet av 944Turbo, fredag 11. januar 2019, klokken 21:25

« forrige - neste »

hemi

Hmmmmmmmm får ikke 450km wltp til å stemme med batteristørrelse, mistenker de har litt konservativ rating, du får jo ett tall, så kan du som produsent selv senke det. Håper teorien min er riktig, kan ikke gå 10 mil mindre enn model 3 performance

Counterpointer

Sitat fra: Orbit på onsdag 04. september 2019, klokken 15:30
Lading maks 270kW, dvs samme som maks regen.
Tilfeldigvis litt høyere en en amcar. Bra

Hyggelig at Porsche leverer litt bedre en forespeilet.

Design også litt bedre enn fryktet. Bilen er langt penere i hvitt enn i sort.

Counterpointer

Har det blitt gitt noe spec for andre utgaver enn Turbo S?

Stikkkontakt

412 km WLTP.
Syns det er elendig tatt i betraktning den lave luftmotstanden kombinert med lav bil(lite frontareal)

daktari

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 04. september 2019, klokken 15:42
412 km WLTP.
Syns det er elendig tatt i betraktning den lave luftmotstanden kombinert med lav bil(lite frontareal)
Passer ikke helt med et WLTP blandet forbruk på 2,7 kWh/mil. 412 km er landevei/extra urban WLTP eller?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

#95
5 min lading på 270kW skulle gi 100 km rekkevidde.... det er 22.5kWh/100km inklusive ladetap. Tror vi trenger litt skikkelige opplysninger for å kunne si noe som helst her....

Sitat fra: https://newsroom.porsche.com/en/2019/products/porsche-taycan-world-premiere-live-all-electric-sports-car-18445.htmlThe flagship Turbo S version of the Taycan can generate up to 560 kW (761 PS; Taycan Turbo S: combined power consumption 26.9 kWh/100 km; combined CO2 emissions 0 g/km) overboost power in combination with Launch Control, and the Taycan Turbo up to 500 kW (680 PS; Taycan Turbo: combined power consumption 26.0 kWh/100 km; combined CO2 emissions 0 g/km). The Taycan Turbo S accelerates from zero to 100 km/h in 2.8 seconds, while the Taycan Turbo completes this sprint in 3.2 seconds. The Turbo S has a range of up to 412 kilometres, and the Turbo a range of up to 450 kilometres (according to WLTP in each case). The top speed of both all-wheel-drive models is 260 km/h.


2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

daktari

Her er det jeg merket meg. Er det forbruket  kombinert eller i 260 km/t?

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Orbit

Garantert ikke i 260km/t!! 26.9 kWh/100km er kombinert WLTP for Turbo S, mot 26.0 på Turbo.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

batterimannen

Porsche Taycan Turbo: 1.314.000 kroner pluss frakt og levering

Porsche Taycan Turbo S: 1.598.000 kroner pluss frakt og levering
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hemi

#99
388-412km wltp avhengig av felgvalg og utstyr? P100D har 630? 650?

Trodde vekten var <2000kg? men nå 2.3 tonn?

Heldigvis ser den unektelig superfet ut. Usikker på om det blir kjøp med den uberkorte wltp rekkevidden kombinert med høyere pris enn forventet.


Henke

Tror Porsche gjør en bommert her. 100 km for liten rekkevidde for prisen. Kul bil men uaktuell på grunn av det  :(

hemi

Forstod ikke vekt og rekkevidde og lav WLTP, men leser mer specs nå, 2.3 tonn + utstyr, og 96kwh batteri ble til 93 brutto, og 83kwh netto.

Da forstår jeg mer av tallene og rekkevidde.

93min ladetid på 50KW lader 0-80% :o

20-25 mil mindre rekkevidde enn P100D..

https://www.porsche.com/norway/no/models/taycan/

Øyvind.h

Snitthastighet lading 168kW fra 5% til 80. Ikke dårlig!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

erikho

Folkens, dette er ikke en Tesla, det er en Porsche... Vil man ha max range for min pris, kjoep en Kona eller Model 3! This is a different league!

hemi

Så blir det turbo eller turbo S på deg @erikho?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA