Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Porsche Taycan

Startet av 944Turbo, fredag 11. januar 2019, klokken 21:25

« forrige - neste »

944Turbo

Hvis det er en elbil man kan bestille usett så er det vel denne.
Porsche skuffer aldri på hverken kvalitet eller oppgitte specs.
www.insideevs.com/porsche-taycan-range-drive-24-hours/amp/

GreenEyez

Jeg føler på at 400 km oppgitt rekkevidde ikke er så ekstraordinært lenger...om det blir verdt 850 000 kr +++


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

944Turbo

Vi får bare vente å se hva det blir til når dette skal testes etter standardene. Porsche er kjent for å aldri ta i på det de har levert av vanlige biler og er vel det eneste merket jeg vet om som tenker at det skal være mulig å bruke bilen «evig». I motsetning til for eksempel VW som helst vil at bilen skal kondemneres etter 10 år.
Hvis de samtidig setter i gang med 800 volts hurtiglading i stor utstrekning er jo dette fremtiden uansett.

Gunny

Ja, skjønner ikke hva poenget med en Porsche 911 er, når en Passat diesel har dobbelt så lang rekkevidde....

turfsurf

Sitat fra: GreenEyez på fredag 11. januar 2019, klokken 22:27
Jeg føler på at 400 km oppgitt rekkevidde ikke er så ekstraordinært lenger...om det blir verdt 850 000 kr +++

Kommer jo an på hva som legges i 40 mil. Er det 40 mil på Autobahn i Porsche hastighet så er det innafor. 40 mil etter WLTP vil være snaut for mange, ihvertfall som daily driver. Som kosebil er det dog litt annerledes...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

batterimannen

Sitat fra: JorEl på tirsdag 02. juli 2019, klokken 12:29
En fin blanding av Tesla Model S og Model 3. :)
https://www.tek.no/artikler/porsche-viser-frem-prototypen-av-taycan-for-forste-gang/468990

vil gjøre 0-100 kilometer i timen på under 3,5 sekunder

En Model S 100 Performance med Ludicruise mode gjør 0-100 på 2,6 sekunder (i hver fall oppgitt)
En Model X 100 Performance med Ludicruise mode gjør 0-100 på 2,9 sekunder.

Men, de har fått til bra ladehastighet på den bilen. Tror det hadde slått bedre an i Norge om de hadde laget Macan først. Har sett en del Macan i nabolaget her.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Rollep

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 02. juli 2019, klokken 21:44
vil gjøre 0-100 kilometer i timen på under 3,5 sekunder
Holder i massevis. Det som er langt viktigere er at den kommer å ha kjøreegenskaper og kvalitet som overgår alt annet på elbilmarkedet ;)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Counterpointer

Porsche må seriøst slutte å vise frem den svært deformerte og maskerte bilen de viser frem nå.

Det er vanskelig å se likhetene med den nydelige Mission E.

arvid44

Hvilken ladere er det som støtter 800 volt ?
Kan Taycan lade på en vanlig 400 volt CCS lader ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Thomas Parsli

Sitat fra: arvid44 på søndag 07. juli 2019, klokken 14:32
Hvilken ladere er det som støtter 800 volt ?
Kan Taycan lade på en vanlig 400 volt CCS lader ?

Porche forventer 800V CCS, men bygger egne hos forhandlere nå.
I mellomtiden må man lade på vanlig CCS...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

arvid44

Ja OK. Fant noe her https://ev-database.org/car/1116/Porsche-Taycan#charge-table.
Blir spennende å se om det blir 350 kw CCS
Rundt om i landet. Hvis ikke blir det ikke lett å dra på langtur med nesten 2 timer ladestopp på 45 Kw ladere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rollep

#13
Sitat fra: arvid44 på søndag 07. juli 2019, klokken 14:32
Hvilken ladere er det som støtter 800 volt ?
Kan Taycan lade på en vanlig 400 volt CCS lader ?

Ionity sine ladere støtter 800 volt

Taycan kan selvsagt bruke alle vanlige 400 volt CCS ladere også og vil da klare å ta imot maxeffekten fra de laderne over det meste av SOC området.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Kiefer

Vi er netop kommet hjem efter en tur i Playmobil Funpark i det sydtyske. Her kunne man købe en Playmobiludgave af en Mission E / Taycan.

Selvfølgelig skulle datteren på 7 have sådan en, hun er helt vildt med bilen, og mener hendes er bedre end farens Tesla Model S, for hun kan nemlig dreje hjulene med hendes mobiltelefon, hvilken Teslaen jo ikke kan når man styrer via mobilen :)

Pakken er inklusiv ladestander ;)

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA