Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Stianolp

Sitat fra: N0ya på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:59
Sitat fra: Killingen på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:48
Sitat fra: N0ya på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:41
Fikk beskjed fra Delivery i går at siste direktebåt fra Zeebrugge til Stavanger/Bergen/etc gikk i går og at øvrige båter til Norge kun gikk til Drammen. Kan det stemme?

Det er jo litt surt for en med mars bestilling uten FI og VIN (som igjen betyr at bilen ikke er kommet til Belgia enda). Da er det lite håp for meg å få bil i juni...Og skulle den komme til Belgia i løpet av de nærmeste dagene vil manglende direktebåt til Stavanger gi 4-5 dager ekstra transportid ifølge Tesla. Da er jeg garantert reist på ferie og går glipp av hele utleveringen.

Jeg fikk opplyst at Hvit/Svart og Grå/Svart Performance-biler hadde blitt sterkt undervurdert når Tesla produserte batcher av biler ihht estimert etterspørsel. Jeg vet det er en del som venter på Hvit/Svart Performance, men trodde ikke det gjaldt Grå/Svart Performance?

Du kan ringe de opp igjen og høre om det er noen endringer (dersom du er villig til det) eller mulighet for å hente bilen på østlandet for kjappere levering evt.

Ja, stemmer det. Tesla kunne endre utleveringssted til Drammen og dekke billetter for meg. Dette tilbudet var gyldig til og med 29.06.2019. Dersom bilen kommer etter 29.06.2019 må jeg selv dekke reise til Drammen med tilhørende tapt arbeidsfortjeneste. Nå er det nå engang slik at sannsynligheten for at jeg får bil i juni begynner å bli såpass liten at jeg fastholder utlevering på Forus av praktiske årsaker.

Jeg ville ikke stolt et sekund på hva delivery sier... Jeg fikk akkurat samme leksa om at hvit/hvit performance var undervurdert av Tesla  ::) Jeg fikk også beskjed om at Grand Dahlia reiser fra Zeebrugge i morgen, og skal være i Stavanger 26.juni :P Ny versjon hver gang jeg ringer inn.. Selv har jeg fått VIN i kildekode, og Final Invoice, men ingen leveringsdato..

alibaba

Sitat fra: patron på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:25
Var en av de som fikk SMS om estimert utlevering 14-22 med utleveringssted Tromsø. Har ikke fått FI eller VIN på siden (har skjult VIN, og har hatt det en god stund). Skal vel godt gjøre å få bilen i det estimerte tidsrommet da? Eller hva tenker dere?

Akkurat samme her - Utlevering Ålesund.
TM3P

ReDeR

Har utlevering LR/AWD Sort/Sort (bestilt 9.4) Lillestrøm mandag 17. Juni, når blir bilen registrert hos Vegvesen? Anyone?
ReDeR

bjheggset

Sitat fra: patron på torsdag 13. juni 2019, klokken 09:25
Var en av de som fikk SMS om estimert utlevering 14-22 med utleveringssted Tromsø. Har ikke fått FI eller VIN på siden (har skjult VIN, og har hatt det en god stund). Skal vel godt gjøre å få bilen i det estimerte tidsrommet da? Eller hva tenker dere?

Jeg hadde skjult VIN frem til i går, hatt det lenge. Fikk melding igår om tirsdag neste uke, så altså 6 dager i forkant av utlevering.
Hadde ikke trua på utlevering i Juni nei, men nå ser det altså ut til at det løser seg.

E_S

Bestilt Performance rød/sort, intet hørt etter bestilling, ikke noe skjult VIN heller. Det var et par rød/sort inventory-biler med samme spec, men de kostet nesten det samme som en ny bil og hadde gått 2500-12000 km, så det var ikke aktuelt. Tro når det dukker opp rød/sort performance..
:)

Arne1

Bestilte min Model 3 Long Range AWD i grå med svart interiør, 19" felger sommer og 18" aero vinter.

Ringte de i dag for å høre. Da fikk jeg vin-nummer og beskjed om at bilen allerede befant seg i Norge. Ville bli levert til meg (Trondheim) den siste uka i juni.

Det var da fryktelig raskt? Reelt eller bare tull?

patron

Sitat fra: Arne1 på torsdag 13. juni 2019, klokken 11:46
Bestilte min Model 3 Long Range AWD i grå med svart interiør, 19" felger sommer og 18" aero vinter.

Ringte de i dag for å høre. Da fikk jeg vin-nummer og beskjed om at bilen allerede befant seg i Norge. Ville bli levert til meg (Trondheim) den siste uka i juni.

Det var da fryktelig raskt? Reelt eller bare tull?
sjekk vin nummeret på søk på understellsnummer vha statens vegvesen sine sider og sjekk om bilen har vært regga i norge før.

Arne1


[/quote] sjekk vin nummeret på søk på understellsnummer vha statens vegvesen sine sider og sjekk om bilen har vært regga i norge før.
[/quote]

Sjekka nå, de fant ingen bil med det nummeret.

Gadget

Sitat fra: Arne1 på torsdag 13. juni 2019, klokken 11:46
Bestilte min Model 3 Long Range AWD i grå med svart interiør, 19" felger sommer og 18" aero vinter.

Ringte de i dag for å høre. Da fikk jeg vin-nummer og beskjed om at bilen allerede befant seg i Norge. Ville bli levert til meg (Trondheim) den siste uka i juni.

Det var da fryktelig raskt? Reelt eller bare tull?

De har nok en del biler stående av typen uten hengerfeste som de ønsker å få levert ut i juni. Så det er ikke umulig.

bno

#1119
Sitat fra: Arne1 på torsdag 13. juni 2019, klokken 11:46
Bestilte min Model 3 Long Range AWD i grå med svart interiør, 19" felger sommer og 18" aero vinter.

Ringte de i dag for å høre. Da fikk jeg vin-nummer og beskjed om at bilen allerede befant seg i Norge. Ville bli levert til meg (Trondheim) den siste uka i juni.

Det var da fryktelig raskt? Reelt eller bare tull?
Vi beskjed på sms om å betale. Sa at jeg vil ha en dato for når de hadde tenkt å levere bilen. Hvor er den spurte jeg. De sa at den var ankommet Norge og ville bli utlevert siste uke i Juni. Fint sa jeg betaler når jeg har sett bilen hvor står den. Fant ut at den var kommet i dag fra ZB. Lurer på hvilket båt da? (Sandnes)
Men like vel jeg tok en tur ut til Delivery Sandnes og betaler med straksbetaling etter bevaring ved uttak av bilen.
Rød AWD LR med HF og 19" sport.

Arne1

Sitat fra: Gadget på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:08
Sitat fra: Arne1 på torsdag 13. juni 2019, klokken 11:46
Bestilte min Model 3 Long Range AWD i grå med svart interiør, 19" felger sommer og 18" aero vinter.

Ringte de i dag for å høre. Da fikk jeg vin-nummer og beskjed om at bilen allerede befant seg i Norge. Ville bli levert til meg (Trondheim) den siste uka i juni.

Det var da fryktelig raskt? Reelt eller bare tull?

De har nok en del biler stående av typen uten hengerfeste som de ønsker å få levert ut i juni. Så det er ikke umulig.

Glemte å skrive at den har hengerfeste.

Bzzlink

Sitat fra: ReDeR på torsdag 13. juni 2019, klokken 10:56
Har utlevering LR/AWD Sort/Sort (bestilt 9.4) Lillestrøm mandag 17. Juni, når blir bilen registrert hos Vegvesen? Anyone?

Jeg har utlevering på mandag også. Ikke hørt noe fra Tesla.
Så jeg har sjekke med Santander at lånet er ok, betalt inn penger til Tesla og forsikret bilen på VIN. Så da bør alt være greit tenker jeg.

ReDeR

Sitat fra: mwillanger på torsdag 13. juni 2019, klokken 12:52
Sitat fra: ReDeR på torsdag 13. juni 2019, klokken 10:56
Har utlevering LR/AWD Sort/Sort (bestilt 9.4) Lillestrøm mandag 17. Juni, når blir bilen registrert hos Vegvesen? Anyone?

Jeg har utlevering på mandag også. Ikke hørt noe fra Tesla.
Så jeg har sjekke med Santander at lånet er ok, betalt inn penger til Tesla og forsikret bilen på VIN. Så da bør alt være greit tenker jeg.

Jepp, da satser vi på det. Bør jo være «regga» før vi henter på manda da. :-)
ReDeR

Bzzlink

Jeg er såpass utålmodig nå at det er rett før jeg tar med et sett prøveskilter oppover, sånn at jeg er sikker på å få kjørt derfra :)

123kris

Nå tømmer de begge oppsamlingsplassene for Teslaer på Drammen havn og gjør da klart for et nytt lass med biler som kommer på rcc prestige i natt :)
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA