Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

patron

Ingenting nytt å melde om her?? Snart halveis i juni:D

azzawaba1333

Sitat fra: ElekTore på fredag 07. juni 2019, klokken 20:50
Sitat fra: azzawaba1333 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:59
Jeg bestilte min for to dager siden (4. juni) og har fått VIN-nummer (522xx) og leveringsdato 20. juni i Stavanger, så litt over to uker fra bestilling til leveranse. Det er en LR/AWD blå/sort med hengerfeste. Kan ikke klage på så kort leveranse!!

bno

Bestilte 8.mai. Stavanger fått VIN og FI. Ser du har fått leveringsdag. Har selv fått sms med lev. 14 - 22 juni. Hvor fikk du lev. dato på FI eller sms / mail?

Arne1

Bestilte bil lørdag 8.juni. Long Range AWD med hengerfeste. Når man konfigurerer bilene står det jo levering i juni.
Er det reelt?

Stianolp

Snakket med delivery i dag! De sa at Grand Dahlia kommer til Stavanger med en haug med biler 26.juni.. Ser at den er på vei inn i havnen i Zeebrugge!

azzawaba1333

Sitat fra: Stianolp på tirsdag 11. juni 2019, klokken 16:19
Snakket med delivery i dag! De sa at Grand Dahlia kommer til Stavanger med en haug med biler 26.juni.. Ser at den er på vei inn i havnen i Zeebrugge!
Lurer på om det kommer en leveranse til Stavanger før det også.. Mitt VIN-nummer har befunnet seg i Belgia en stund, men i dag fikk jeg beskjed om at den var på vei til Stavanger. Er det en måte å sjekke båter som er på vei til SVG nå?

Killingen

Da fikk vi endelig leveringsdato. 18 juni i Lillestrøm!  :) :)

ElekTore

Sitat fra: azzawaba1333 på tirsdag 11. juni 2019, klokken 10:40
Sitat fra: ElekTore på fredag 07. juni 2019, klokken 20:50
Sitat fra: azzawaba1333 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:59
Jeg bestilte min for to dager siden (4. juni) og har fått VIN-nummer (522xx) og leveringsdato 20. juni i Stavanger, så litt over to uker fra bestilling til leveranse. Det er en LR/AWD blå/sort med hengerfeste. Kan ikke klage på så kort leveranse!!

azzawaba1333

Sitat fra: ElekTore på tirsdag 11. juni 2019, klokken 19:40
Sitat fra: azzawaba1333 på tirsdag 11. juni 2019, klokken 10:40
Sitat fra: ElekTore på fredag 07. juni 2019, klokken 20:50
Sitat fra: azzawaba1333 på torsdag 06. juni 2019, klokken 21:59
Jeg bestilte min for to dager siden (4. juni) og har fått VIN-nummer (522xx) og leveringsdato 20. juni i Stavanger, så litt over to uker fra bestilling til leveranse. Det er en LR/AWD blå/sort med hengerfeste. Kan ikke klage på så kort leveranse!!

ElekTore


N0ya

Fikk beskjed fra Delivery i går at siste direktebåt fra Zeebrugge til Stavanger/Bergen/etc gikk i går og at øvrige båter til Norge kun gikk til Drammen. Kan det stemme?

Det er jo litt surt for en med mars bestilling uten FI og VIN (som igjen betyr at bilen ikke er kommet til Belgia enda). Da er det lite håp for meg å få bil i juni...Og skulle den komme til Belgia i løpet av de nærmeste dagene vil manglende direktebåt til Stavanger gi 4-5 dager ekstra transportid ifølge Tesla. Da er jeg garantert reist på ferie og går glipp av hele utleveringen.

Jeg fikk opplyst at Hvit/Svart og Grå/Svart Performance-biler hadde blitt sterkt undervurdert når Tesla produserte batcher av biler ihht estimert etterspørsel. Jeg vet det er en del som venter på Hvit/Svart Performance, men trodde ikke det gjaldt Grå/Svart Performance?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Killingen

Sitat fra: N0ya på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:41
Fikk beskjed fra Delivery i går at siste direktebåt fra Zeebrugge til Stavanger/Bergen/etc gikk i går og at øvrige båter til Norge kun gikk til Drammen. Kan det stemme?

Det er jo litt surt for en med mars bestilling uten FI og VIN (som igjen betyr at bilen ikke er kommet til Belgia enda). Da er det lite håp for meg å få bil i juni...Og skulle den komme til Belgia i løpet av de nærmeste dagene vil manglende direktebåt til Stavanger gi 4-5 dager ekstra transportid ifølge Tesla. Da er jeg garantert reist på ferie og går glipp av hele utleveringen.

Jeg fikk opplyst at Hvit/Svart og Grå/Svart Performance-biler hadde blitt sterkt undervurdert når Tesla produserte batcher av biler ihht estimert etterspørsel. Jeg vet det er en del som venter på Hvit/Svart Performance, men trodde ikke det gjaldt Grå/Svart Performance?

Du kan ringe de opp igjen og høre om det er noen endringer (dersom du er villig til det) eller mulighet for å hente bilen på østlandet for kjappere levering evt.

N0ya

Sitat fra: Killingen på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:48
Sitat fra: N0ya på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:41
Fikk beskjed fra Delivery i går at siste direktebåt fra Zeebrugge til Stavanger/Bergen/etc gikk i går og at øvrige båter til Norge kun gikk til Drammen. Kan det stemme?

Det er jo litt surt for en med mars bestilling uten FI og VIN (som igjen betyr at bilen ikke er kommet til Belgia enda). Da er det lite håp for meg å få bil i juni...Og skulle den komme til Belgia i løpet av de nærmeste dagene vil manglende direktebåt til Stavanger gi 4-5 dager ekstra transportid ifølge Tesla. Da er jeg garantert reist på ferie og går glipp av hele utleveringen.

Jeg fikk opplyst at Hvit/Svart og Grå/Svart Performance-biler hadde blitt sterkt undervurdert når Tesla produserte batcher av biler ihht estimert etterspørsel. Jeg vet det er en del som venter på Hvit/Svart Performance, men trodde ikke det gjaldt Grå/Svart Performance?

Du kan ringe de opp igjen og høre om det er noen endringer (dersom du er villig til det) eller mulighet for å hente bilen på østlandet for kjappere levering evt.

Ja, stemmer det. Tesla kunne endre utleveringssted til Drammen og dekke billetter for meg. Dette tilbudet var gyldig til og med 29.06.2019. Dersom bilen kommer etter 29.06.2019 må jeg selv dekke reise til Drammen med tilhørende tapt arbeidsfortjeneste. Nå er det nå engang slik at sannsynligheten for at jeg får bil i juni begynner å bli såpass liten at jeg fastholder utlevering på Forus av praktiske årsaker.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Killingen

Sitat fra: N0ya på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:59
Sitat fra: Killingen på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:48
Sitat fra: N0ya på torsdag 13. juni 2019, klokken 08:41
Fikk beskjed fra Delivery i går at siste direktebåt fra Zeebrugge til Stavanger/Bergen/etc gikk i går og at øvrige båter til Norge kun gikk til Drammen. Kan det stemme?

Det er jo litt surt for en med mars bestilling uten FI og VIN (som igjen betyr at bilen ikke er kommet til Belgia enda). Da er det lite håp for meg å få bil i juni...Og skulle den komme til Belgia i løpet av de nærmeste dagene vil manglende direktebåt til Stavanger gi 4-5 dager ekstra transportid ifølge Tesla. Da er jeg garantert reist på ferie og går glipp av hele utleveringen.

Jeg fikk opplyst at Hvit/Svart og Grå/Svart Performance-biler hadde blitt sterkt undervurdert når Tesla produserte batcher av biler ihht estimert etterspørsel. Jeg vet det er en del som venter på Hvit/Svart Performance, men trodde ikke det gjaldt Grå/Svart Performance?

Du kan ringe de opp igjen og høre om det er noen endringer (dersom du er villig til det) eller mulighet for å hente bilen på østlandet for kjappere levering evt.

Ja, stemmer det. Tesla kunne endre utleveringssted til Drammen og dekke billetter for meg. Dette tilbudet var gyldig til og med 29.06.2019. Dersom bilen kommer etter 29.06.2019 må jeg selv dekke reise til Drammen med tilhørende tapt arbeidsfortjeneste. Nå er det nå engang slik at sannsynligheten for at jeg får bil i juni begynner å bli såpass liten at jeg fastholder utlevering på Forus av praktiske årsaker.

Full forståelse for det, men kjipt at de har nedprioritert Performance så mye..

patron

Var en av de som fikk SMS om estimert utlevering 14-22 med utleveringssted Tromsø. Har ikke fått FI eller VIN på siden (har skjult VIN, og har hatt det en god stund). Skal vel godt gjøre å få bilen i det estimerte tidsrommet da? Eller hva tenker dere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA