Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

fdar

Sitat fra: Eltraktor på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:52
Sitat fra: Eltraktor på onsdag 05. juni 2019, klokken 11:08
Bestilte bil 24.mai (LR, grå, hengerfeste) og snakket med delivery i går, og fikk da beskjed om at de sender ut SMS fortløpende de neste dagene med estimert leveringsdato senere i juni. De sier jeg er tilknyttet en bil, men jeg har ikke offisielt fått oppgitt VIN selv om jeg fant den skjult i kildekoden på tesla.com.

Bestilte tilsvarende uten hengerfeste i slutten av mars, fortsatt ikke hørt noe..
Ringte de å spurte om hengerfeste ville forsinke og det trodde de jeg snakket med. Så valgte derfor beholde uten hengerfeste i håp om raskere levering.. Får håpe det kommer noe info snart, lei av å vente

Og der fikk jeg SMS med henting 14.juni kl 16 i Drammen. Ikke dårlig med 3 ukers leveringstid :)

Jan SK

Fikk SMS i går om estimert levering mellom 14. og 22. juni, og at "fakturaen straks er klar". Fortsatt ikke sett noe offisielt VIN eller FI på kontosida. Noen andre som fikk melding i går som har fått dette?

patron

Sitat fra: Jan SK på onsdag 05. juni 2019, klokken 13:26
Fikk SMS i går om estimert levering mellom 14. og 22. juni, og at "fakturaen straks er klar". Fortsatt ikke sett noe offisielt VIN eller FI på kontosida. Noen andre som fikk melding i går som har fått dette?
Mange

Killingen

Blir så oppgitt over dette selskapet. Spesielt deliveryavdelingen.. De har jo null kontroll. Ser nå fler og fler som får SMS om levering som har bestilling etter meg  >:( Har tatt opp problemet med delivery hvorpå de svarer: Dette høres rart ut, send oss en mail på det så lover vi å se på saken.

Det har nå blitt sendt 3 mail til delivery hvor den første ble sendt for nesten 3 uker siden, andre for 2 uker siden og siste nå i dag. Ikke hørt et kvekk. Skrev i eposten i dag at jeg vurderer å kontakte media for å få rettet opp det inntrykket kommunikasjonssjefen ga i media om den merkevareundersøkelsen. Han påstod at dette var fjorårets problemer som nå er rettet opp. Men de utfordringene vi har nå er jo noe helt annet enn lange verkstedkøer. Tesla har etter min opplevelse den dårligste bedriftskulturen for kommunikasjon jeg noensinne har opplevd. Som jeg tidligere har nevnt er det enklere å bestille en USB kabel til 50 cent fra Alibaba eller DX.com og følge sporingen på denne enn det er å kjøpe en bil til 500k fra Tesla.

Det var dagens utblåsning fra min side..

N0ya

Sitat fra: Killingen på onsdag 05. juni 2019, klokken 13:35
Blir så oppgitt over dette selskapet. Spesielt deliveryavdelingen.. De har jo null kontroll. Ser nå fler og fler som får SMS om levering som har bestilling etter meg  >:( Har tatt opp problemet med delivery hvorpå de svarer: Dette høres rart ut, send oss en mail på det så lover vi å se på saken.

Det har nå blitt sendt 3 mail til delivery hvor den første ble sendt for nesten 3 uker siden, andre for 2 uker siden og siste nå i dag. Ikke hørt et kvekk. Skrev i eposten i dag at jeg vurderer å kontakte media for å få rettet opp det inntrykket kommunikasjonssjefen ga i media om den merkevareundersøkelsen. Han påstod at dette var fjorårets problemer som nå er rettet opp. Men de utfordringene vi har nå er jo noe helt annet enn lange verkstedkøer. Tesla har etter min opplevelse den dårligste bedriftskulturen for kommunikasjon jeg noensinne har opplevd. Som jeg tidligere har nevnt er det enklere å bestille en USB kabel til 50 cent fra Alibaba eller DX.com og følge sporingen på denne enn det er å kjøpe en bil til 500k fra Tesla.

Det var dagens utblåsning fra min side..

Jeg forstår og deler fin frustrasjon 100%. Mars bestilling :(
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

McM

#1055
Sitat fra: N0ya på onsdag 05. juni 2019, klokken 13:56
Sitat fra: Killingen på onsdag 05. juni 2019, klokken 13:35
Blir så oppgitt over dette selskapet. Spesielt deliveryavdelingen.. De har jo null kontroll. Ser nå fler og fler som får SMS om levering som har bestilling etter meg  >:( Har tatt opp problemet med delivery hvorpå de svarer: Dette høres rart ut, send oss en mail på det så lover vi å se på saken.

Det har nå blitt sendt 3 mail til delivery hvor den første ble sendt for nesten 3 uker siden, andre for 2 uker siden og siste nå i dag. Ikke hørt et kvekk. Skrev i eposten i dag at jeg vurderer å kontakte media for å få rettet opp det inntrykket kommunikasjonssjefen ga i media om den merkevareundersøkelsen. Han påstod at dette var fjorårets problemer som nå er rettet opp. Men de utfordringene vi har nå er jo noe helt annet enn lange verkstedkøer. Tesla har etter min opplevelse den dårligste bedriftskulturen for kommunikasjon jeg noensinne har opplevd. Som jeg tidligere har nevnt er det enklere å bestille en USB kabel til 50 cent fra Alibaba eller DX.com og følge sporingen på denne enn det er å kjøpe en bil til 500k fra Tesla.

Det var dagens utblåsning fra min side..

Jeg forstår og deler fin frustrasjon 100%. Mars bestilling :(

Skjønner deg godt.
Selv om man har lyst på bilen og gledet seg lenge, blir det en bismak med såpass leveringskaos.  Jeg kan godt vente om jeg blir fortalt  at det er f.eks 6 mnd leveringstid. Greit. Men når leveringstiden hele tiden blir forskjøvet og man blir fortalt forskjellig ting for hver gang man ringer, og i tillegg leser om leveringer på 3 uker + blir man jo litt frustrert.

Som du sier. Lettere å spore en dings fra ali express enn en bil til 500k.
Snakket med delivery her for å få de til å spore bilen. Nei det klarte de ikke. Den var muligens tom for strøm..  Men han mente at den var i Drammen, men kunne fortsatt ta 3 uker før jeg hørte noe, forstå det den som kan.






Rocklobster

Sitat fra: Killingen på onsdag 05. juni 2019, klokken 13:35
Blir så oppgitt over dette selskapet. Spesielt deliveryavdelingen.. De har jo null kontroll. Ser nå fler og fler som får SMS om levering som har bestilling etter meg  >:( Har tatt opp problemet med delivery hvorpå de svarer: Dette høres rart ut, send oss en mail på det så lover vi å se på saken.

Det har nå blitt sendt 3 mail til delivery hvor den første ble sendt for nesten 3 uker siden, andre for 2 uker siden og siste nå i dag. Ikke hørt et kvekk. Skrev i eposten i dag at jeg vurderer å kontakte media for å få rettet opp det inntrykket kommunikasjonssjefen ga i media om den merkevareundersøkelsen. Han påstod at dette var fjorårets problemer som nå er rettet opp. Men de utfordringene vi har nå er jo noe helt annet enn lange verkstedkøer. Tesla har etter min opplevelse den dårligste bedriftskulturen for kommunikasjon jeg noensinne har opplevd. Som jeg tidligere har nevnt er det enklere å bestille en USB kabel til 50 cent fra Alibaba eller DX.com og følge sporingen på denne enn det er å kjøpe en bil til 500k fra Tesla.

Det var dagens utblåsning fra min side..
Ja helt enig, de tar ikke dette på alvor. Virker ikke være noe kvalitetskontroll på delivery, og de har lite info ut over det du selv finner på nettsidene. Virker som de kun blir målt på antall besvarte anrop. Derfor er det lett å si send oss en mail så skal vi se på det, eller finne på en historie de tror kan fungere. Skjønner ikke hvorfor Tesla ønsker å fremstå slik. Er jo bare å kaste bort penger på noe som bare stiller de i et dårlig lys, for ikke å snakke om bedriftskultur. Burde heller lagt ressurser i bedre logistikk og en bedre nettside IMHO, det hadde kledd Tesla bedre.

espenfjo

Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.

Killingen

Sitat fra: espenfjo på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:39
Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.

Hva har du bestilt?

espenfjo

Sitat fra: Killingen på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:42
Sitat fra: espenfjo på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:39
Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.

Hva har du bestilt?

LR AWD, Blå/Sort, 18" (m/vinterdekk) FSD. Levering i Drammen

ReDeR

Sitat fra: espenfjo på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:39
Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.

Hvor på konto dukket dette opp? på FI eller ute der hvor det står:
Vi kontakter deg for å avtale leveringsdatoen din. Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon.?
ReDeR

espenfjo

Sitat fra: ReDeR på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:53
Sitat fra: espenfjo på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:39
Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.

Hvor på konto dukket dette opp? på FI eller ute der hvor det står:
Vi kontakter deg for å avtale leveringsdatoen din. Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon.?

Ca. der ja. Kildekoden har også fått en drøss nye/oppdaterte elementer ang. levering.

Dannils

Sitat fra: espenfjo på onsdag 05. juni 2019, klokken 14:39
Logget inn på kontoen min nå og så til min store forbauselse at jeg har levering nå på fredag. Snakket med en veldig hyggelig dame på DS som bekreftet at det stemte. Ikke fått hverken SMS eller e-post ang. leveringsvindu.

Samme som deg, plutselig dukket levering opp på tesla konto, har heller ikke fått noe telefon/sms/epost om dette. Snakket forsåvidt med delivery i går og det ble sagt at bilen min kommer til drammen 11 juni og blir utlevert til oppsatt tid 12 juni. Ingen båter som kommer inn 11 juni vel?? Så tar dette med en liten klype salt.

bno

#1063
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:21
Sitat fra: bno på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:17
men så da en rød(som jeg håper er vår).
Hvorfor håper du det? Du skal vel bare levere den tilbake. Følger ikke så nøye med men denne kan jo ikke være produsert sent nok?

Vet du hva Knut, jeg "har" kontrollen  :D. Den de hadde tiltenkt meg (samme konfig) sa jeg til Tesla at jeg ikke ville ha. (Den var produsert 4.4.19 og derfor muligens alt for tidlig, selv tror jeg 27.3 er ok for HW3) og så la jeg til, at om jeg ventet 5 uker med å bestille (for å få en så "fersk" bil les hw3 og HF som mulig) så forventer jeg ikke å få tildelt en bil produsert før 12.4 (start prod. med HW3 på alle modeller).
Det var greit sa de og (nå går den i Stavanger), de slettet denne på meg og jeg fikk en ny produsert klin opp mot mai. Vel, nå er det bare å håpe at den er OK og da er jeg in the familily :-) Jeg er ikke noen ungdom så må få kjørt den før jeg dauer  ;) ;) ;) :D

Counterpointer

Sitat fra: bno på onsdag 05. juni 2019, klokken 15:07
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:21
Sitat fra: bno på onsdag 05. juni 2019, klokken 12:17
men så da en rød(som jeg håper er vår).
Hvorfor håper du det? Du skal vel bare levere den tilbake. Følger ikke så nøye med men denne kan jo ikke være produsert sent nok?

Vet du hva Knut, jeg "har" kontrollen  :D. Den de hadde tiltenkt meg (samme konfig) sa jeg til Tesla at jeg ikke ville ha. (Den var produsert 4.4.19 og derfor muligens alt for tidlig, selv tror jeg 27.3 er ok for HW3) og så la jeg til, at om jeg ventet 5 uker med å bestille (for å få en så "fersk" bil les hw3 og HF som mulig) så forventer jeg ikke å få tildelt en bil produsert før 12.4 (start prod. med HW3 på alle modeller).
Det var greit sa de og (nå går den i Stavanger), de slettet denne på meg og jeg fikk en ny produsert klin opp mot mai. Vel, nå er det bare å håpe at den er OK og da er jeg in the familily :-) Jeg er ikke noen ungdom så må få kjørt den før jeg dauer  ;) ;) ;) :D
Da krysser jeg fingrene både for Tesla og for deg.
Bilen er i seg selv helt unik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA