Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

mreinha

Tydeligvis en tabbe av oss som ikke byttet til HF og enda ikke har mottatt bil. Mange av dere har jo bestilt senere enn oss andre, og har mottatt biler med lik konfigurasjon...

skysurfer

Jeg bestilte i begynnelsen av desember.... Ingen dato ennå... :-1:
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Jan SK

Fikk SMS i dag jeg også med "estimert leveringsdato mellom 14/6 og 22/6 i Lillestrøm" :) Bestilte 27.04 LR AWD grå/sort u/hengerfeste.
Er nok et digert lass med biler på vei ja, får bare håper det ikke blir komplett utleveringskaos...

espenfjo

Sitat fra: Jan SK på tirsdag 04. juni 2019, klokken 16:12
Fikk SMS i dag jeg også med "estimert leveringsdato mellom 14/6 og 22/6 i Lillestrøm" :) Bestilte 27.04 LR AWD grå/sort u/hengerfeste.
Er nok et digert lass med biler på vei ja, får bare håper det ikke blir komplett utleveringskaos...

Awh, bestilte samme dag som deg med levering Lillestrøm, men blå/sort. Venter i ekstrem spenning :)

Ragnhildh

Da fikk jeg også beskjed om at bilen er klar en gang mellom 14. Og 22. Juni! Blå/sort lrawd hengerfeste og fsd. Bestilt 18. Mai

Vikan88

Sitat fra: bjheggset på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:54
Sitat fra: Vikan88 på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:40
melding her å, utlevering i Trondheim :)

Ventet siden 18 april med utlevering i Trondheim, håper jeg og får melding snart  :o LR AWD

har du bestilt med HF?

bjheggset

Sitat fra: Vikan88 på tirsdag 04. juni 2019, klokken 16:43
Sitat fra: bjheggset på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:54
Sitat fra: Vikan88 på tirsdag 04. juni 2019, klokken 14:40
melding her å, utlevering i Trondheim :)

Ventet siden 18 april med utlevering i Trondheim, håper jeg og får melding snart  :o LR AWD

har du bestilt med HF?

Niks, uten. Det artige er at bilen min mest trolig er i Trondheim, søkte opp VIN(som er skjult i kildekoden) på vegvesenet, registrert 06.05 i Trondheim, avregistrert 16.05. Ser ut som noen har benyttet seg av angrefristen å nå er bilen tiltenkt meg.

Kris90

fikk melding i dag som mange andre om mellom 14 til 22. hvit/sort performance bestilte 13/4

Stianolp

Siden det helt klart virker som at det funker å klage på denne siden, så kaster jeg meg i det!  :P Bestilte M3P 9/4 og har enda ikke hørt noe.. suger at flere som har bestilt både LR og P etter meg i Stavanger har fått utlevert bil :( Bare den kommer før ferien! Noen båter på vei til Stavanger med bil?


Stianolp

Noen som vet om det er mulig at en bil på vei til Norge med båt nå, kan være min selv om jeg ikke har fått VIN enda?

Vikan88

Sitat fra: Stianolp på tirsdag 04. juni 2019, klokken 21:56
Noen som vet om det er mulig at en bil på vei til Norge med båt nå, kan være min selv om jeg ikke har fått VIN enda?

Bilen din kan være på båten nå..jeg fikk selv melding i dag om utlevering 14 juni-22juni....men har ikke fått noe vin nummer som er synlig enda

sjokomelk

Tydeligvis er det masseutsendelse av meldinger til folk i dag om forventet levering 14-22. juni.
Foreldrene mine bestilte en LR med hengerfeste 27. mai, og fikk SMS tidligere i ettermiddag om utlevering i Stavanger. Og inne på MyTesla ligger det en final invoice med VIN. Men finner ingen referanse til VIN i kildekoden.

Heldigvis er fossilene på ferie i denne perioden, så med litt flaks blir det jeg som må hente bilen for de. :P
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

McM

Vil gjerne høre fra dere som har FI med antatt levering 8 juni eller lignende.

Jeg bestilte  LR AWD  sort/ sort  (mao veldig standard)  13 April.
Dukket opp FI 20 mai. Stod levering Drammen 8 juni.
Ble først glad , men skjønte fort etter en prat med tesla at dette kun var en estimert dato.

Har vært null epost eller sms eller annen form for kommunikasjon fra tesla. FI med VIN og (estimert) leveringsdato fant jeg bare ut tilfeldig ved å lese innlegg  her på forumet .Droppet også rebestilling av HF i god tro om at dette ville forsinke ytterligere

Da jeg bestilte var det, som andre har nevnt estimert levering mai. Nå har det blitt juni. Ok. Jeg kan strekke meg litt, for vil jo ha bilen.. Har aldri før lest meg opp så mye på en bil, ved å lese manualer, forum, se youtube som jeg har gjort nå. Men nå begynner det å tikke mot slutten av juni før levering, kommer det med en bismak.
Bilen min er solgt, finansiering og forsikring er alt ordnet.
Men er grenser for hvor lenge man skal klare seg uten bil med kone og 2 barn.

Nei Tesla, dette ble en kronglete start på et forhåpentligvis langt billiv.




Elgolferen

Sitat fra: McM på tirsdag 04. juni 2019, klokken 23:31
Vil gjerne høre fra dere som har FI med antatt levering 8 juni eller lignende.

Jeg bestilte  LR AWD  sort/ sort  (mao veldig standard)  13 April.
Dukket opp FI 20 mai. Stod levering Drammen 8 juni.
Ble først glad , men skjønte fort etter en prat med tesla at dette kun var en estimert dato.

Har vært null epost eller sms eller annen form for kommunikasjon fra tesla. FI med VIN og (estimert) leveringsdato fant jeg bare ut tilfeldig ved å lese innlegg  her på forumet .Droppet også rebestilling av HF i god tro om at dette ville forsinke ytterligere

Da jeg bestilte var det, som andre har nevnt estimert levering mai. Nå har det blitt juni. Ok. Jeg kan strekke meg litt, for vil jo ha bilen.. Har aldri før lest meg opp så mye på en bil, ved å lese manualer, forum, se youtube som jeg har gjort nå. Men nå begynner det å tikke mot slutten av juni før levering, kommer det med en bismak.
Bilen min er solgt, finansiering og forsikring er alt ordnet.
Men er grenser for hvor lenge man skal klare seg uten bil med kone og 2 barn.

Nei Tesla, dette ble en kronglete start på et forhåpentligvis langt billiv.

Ifølge min FI var estimert levering 8. Juni. Sms i dag om levering 19.juni. Så tror du bare må smøre deg med litt mer tålmodighet desverre..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA