Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Elgolferen

Da var NOCC Oceanic lagt til kai i Zeebrugge. Får satse på den skal levere i Bergen

magenuss

Noen som vet hvor lenge bilen er i Zeebrugge? Bilen min landet der den 3. mai...
(På final invoice står det leveringsdato 9.juni. Tesladama sa at erfaringsvis er det som regel levering etter den datoen.)
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Killingen

Promotheus leader ankommer Drammen i natt kl 02:00 ca. Den kommer fra Bremerhaven, men var i Zeebrugge 17 mai.

gvh

Sitat fra: magenuss på onsdag 22. mai 2019, klokken 08:38
Noen som vet hvor lenge bilen er i Zeebrugge? Bilen min landet der den 3. mai...
(På final invoice står det leveringsdato 9.juni. Tesladama sa at erfaringsvis er det som regel levering etter den datoen.)
9. juni er jo midt i pinsen også. Fikk 8. juni selv, og det er jo pinseaften om ikke annet, men jeg skal ha en ukes ferie i pinseuka, og skulle veldig gjerne hatt med Teslaen på det.

frisert

Sitat fra: gvh på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:24
Sitat fra: magenuss på onsdag 22. mai 2019, klokken 08:38
Noen som vet hvor lenge bilen er i Zeebrugge? Bilen min landet der den 3. mai...
(På final invoice står det leveringsdato 9.juni. Tesladama sa at erfaringsvis er det som regel levering etter den datoen.)
9. juni er jo midt i pinsen også. Fikk 8. juni selv, og det er jo pinseaften om ikke annet, men jeg skal ha en ukes ferie i pinseuka, og skulle veldig gjerne hatt med Teslaen på det.
Sitter spent og følger med på alle båter som mange andre her ..Haha
TM3 Performance, estimert levering juni'19
Kia Soul 2015

Killingen

Sitat fra: frisert på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:35
Sitat fra: gvh på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:24
Sitat fra: magenuss på onsdag 22. mai 2019, klokken 08:38
Noen som vet hvor lenge bilen er i Zeebrugge? Bilen min landet der den 3. mai...
(På final invoice står det leveringsdato 9.juni. Tesladama sa at erfaringsvis er det som regel levering etter den datoen.)
9. juni er jo midt i pinsen også. Fikk 8. juni selv, og det er jo pinseaften om ikke annet, men jeg skal ha en ukes ferie i pinseuka, og skulle veldig gjerne hatt med Teslaen på det.
Sitter spent og følger med på alle båter som mange andre her ..Haha

OyLonn

Sitat fra: frisert på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:35
Sitat fra: gvh på onsdag 22. mai 2019, klokken 09:24
Sitat fra: magenuss på onsdag 22. mai 2019, klokken 08:38
Noen som vet hvor lenge bilen er i Zeebrugge? Bilen min landet der den 3. mai...
(På final invoice står det leveringsdato 9.juni. Tesladama sa at erfaringsvis er det som regel levering etter den datoen.)
9. juni er jo midt i pinsen også. Fikk 8. juni selv, og det er jo pinseaften om ikke annet, men jeg skal ha en ukes ferie i pinseuka, og skulle veldig gjerne hatt med Teslaen på det.
Sitter spent og følger med på alle båter som mange andre her ..Haha

Killingen

Dette er informasjonen jeg har fått fra Tesla Delivery. Blir virkelig ikke klok på Tesla sitt regime for informasjon til kunder som kjøper produkter i denne prisklassen. Er jo enklere å få vite hvor en USB kabel til 50 cent fra AliExpress er i verden jo..?

Fikk FI og VIN 14 mai

14 mai: Bil i båt på vei til Norge fra Belgia.
15 mai: Bil i Belgia og venter på båt til Norge
20 mai: Bil stått i Amsterdam siden 2 mai
22 mai: Bil står i Belgia og venter på båt og har i hvertfall stått der siden 14 mai.

:o :o :( ??? ??? ::) ::)

N0ya

Sitat fra: Killingen på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:40
Dette er informasjonen jeg har fått fra Tesla Delivery. Blir virkelig ikke klok på Tesla sitt regime for informasjon til kunder som kjøper produkter i denne prisklassen. Er jo enklere å få vite hvor en USB kabel til 50 cent fra AliExpress er i verden jo..?

Fikk FI og VIN 14 mai

14 mai: Bil i båt på vei til Norge fra Belgia.
15 mai: Bil i Belgia og venter på båt til Norge
20 mai: Bil stått i Amsterdam siden 2 mai
22 mai: Bil står i Belgia og venter på båt og har i hvertfall stått der siden 14 mai.

:o :o :( ??? ??? ::) ::)

Tipper du gleder deg til du får beskjed om at bilen din har blitt registrert og utlevert til en annen person.  8)
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Killingen

Sitat fra: N0ya på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:54
Sitat fra: Killingen på onsdag 22. mai 2019, klokken 10:40
Dette er informasjonen jeg har fått fra Tesla Delivery. Blir virkelig ikke klok på Tesla sitt regime for informasjon til kunder som kjøper produkter i denne prisklassen. Er jo enklere å få vite hvor en USB kabel til 50 cent fra AliExpress er i verden jo..?

Fikk FI og VIN 14 mai

14 mai: Bil i båt på vei til Norge fra Belgia.
15 mai: Bil i Belgia og venter på båt til Norge
20 mai: Bil stått i Amsterdam siden 2 mai
22 mai: Bil står i Belgia og venter på båt og har i hvertfall stått der siden 14 mai.

:o :o :( ??? ??? ::) ::)

Tipper du gleder deg til du får beskjed om at bilen din har blitt registrert og utlevert til en annen person.  8)

Håper jo ikke det skjer.. Hehe. Bestilte bilen 16 April, så har foreløpig en OK lunte til tross for motstridende informasjon.

magenuss

Ny info fra tesla. Estimert leveringsvindu 11.-25. juni
I forrige tlf samtale var det kanskje neste uke.
Og den ankom Belgia den 3. mai...
Noen som vet hvor lenge bilene er enten i belgia eller drammen?
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

Killingen

Sitat fra: magenuss på onsdag 22. mai 2019, klokken 11:49
Ny info fra tesla. Estimert leveringsvindu 11.-25. juni
I forrige tlf samtale var det kanskje neste uke.
Og den ankom Belgia den 3. mai...
Noen som vet hvor lenge bilene er enten i belgia eller drammen?

Tror ikke det er noe entydig svar på det, det avhenger av veldig mange variabler hvor lenge bilen blir stående i Belgia.

De ønsker nok å sende fulle skip, samt at ståtiden i Belgia blir nok kortere jo nærmere kvartalsslutt en er. Har også muntlig fått antydet midten av juni etter den siste samtalen med delivery i stad. Synes det er helt hårreisende at på nettsiden til Tesla så estimerer de fortsatt mai dersom de vet at dette ikke er en realitet. Virker som kommunikasjonen internt i selskapet er så dårlig at vi kunder nærmest kan mer om levering og leveringstider enn de selv kan.

Elgolferen

Snakket selv med Tesla I dag.
Bilen har vært i Belgia siden ihvertfall 15. Mai, levering ifl. FI 08.06
Fikk beskjed om at den mest sannsynlig ble levert etter 08.06. Nevnte også flere ganger at hun så at bilen var på vei mot Norge nå, men det kan jo ikke være tilfelle om bilen ikke er klar før etter 08.06.
Så tror synsing bare gjør ting verre

TeslaAlex

Hiver meg på etter å ha lest på denne tråden en stund.

Bestilte MT3LR 14. april, men ikke fått noen leveringsdato, utover at selger sa muntlig i slutten av mai da jeg bestilte. Fått FI og VIN, og fått opplyst av Tesla at bilen er på NOCC OCEANIC - båten i Belgia. 

Håper virkelig det ikke stemmer at estimert levering nå skal være 11 juni. For min del har jeg antatt at båten i Belgia kjører videre til Norge, eller at mindre båter gjør det. Litt rart at flere blier skal ha blitt på kaja der nede over flere uker?

magenuss

La oss holde sammen folkens, støtte hverandre i denne vanskelige tiden. We can do this!! <3
Til de av dere som ikke vet det: Dere kan registrere VIN nr her så får dere epost når statens vegvesen har fått den inn: https://www.itanywhere.no/vin.php
Eks: 97 RS125; 98 CB600F; 92 MX5; 07 A4 Cab S-line 1.8T; 02 R1150RT; 12 Leaf
Nå: 19 Tesla Model 3 LR AWD+, blå/hvit <3, hengerfeste, HW 3.0, Acceleration boost 504,3 hk / 564 Nm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA