Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Killingen

Sitat fra: N0ya på torsdag 16. mai 2019, klokken 09:48
Nå har jeg tatt den ukentlige fredags-telefonen til Tesla og de kunne bekrefte at det allerede var kommet en båtlast med TM3 til Drammen nå i mai (ukjent mendge biler) og at det kommer et nytt skip med biler allerede nå til helgen. Ingen mer konkret info om skip eller dato, men hun kunne videre berette om at det allerede var produsert en batch med "hengerfeste-biler" som var på vei. Spennende for de heldige som fått match på bil her da.

Det skal også gå båter fra Zeebrugge til Risavika, så jeg håper noen av dere klarer å nøste opp hvilke båter dette skulle være.


Vel det ligger veldig mange bilbåter i havna i Zeebrugge, men det er jo naturlig, mange bilprodusenter sender biler derfra, men det er vanskelig å se om noen av de skal til Norge i nærmeste fremtid da "destination port" ikke er kjent før skipet sier i fra via AIS systemene, noe de ikke gjør før de legger fra kai. Så vi får bare følge med på båtene som ligger der de neste dagene, samt pleier jeg å se på "expected arrivals" på både Oslo og Drammen havn.

Killingen

I ettermiddag/kveld er det forventet ankomst med båten "AUTOPRIDE", denne kommer fra Bremerhaven, vært innom i Wallhamn i Sverige. Men tviler på at denne har med seg Tesla da den ikke har vært innom Zeebrugge som jeg kan se..

Killingen

Hvis det stemmer ut i fra ryktene om at det kommer en båt fra Belgia til Norge snart, så holder jeg en knapp på følgende båter som per nå står i Zeebrugge, listen er sortert etter hvilken båt som har stått lengst i Zeebrugge og dermed antagelig har "departure" først:

PROGRESS ACE ankom Zeebrugge den 14 mai kl 21:38

SCHELDE HIGHWAY ankom Zeebrugge den 15 mai kl 17:19

AUTOPREMIER ankom Zeebrugge den 16 mai kl 01:20

TITUS ankom Zeebrugge den 16 mai kl 02:57

RCC TIANJIN ankom Zeebrugge den 16 mai kl 06:04


Jeg fikk VIN 14 mai, og bekreftelse på telefon i går at bilen står i Belgia. Blir spennende å følge med.

Killingen

Legg merke til at bilene som stod på plassen mellom "siloene/tankene" på kamera 6 for Drammen havn er borte/flyttet.

Samtidig kan en se at til høyre for siloen nærmest kameraet så har de stilt opp noe som ser ut som en rekke TM3!! Kanskje det kommer TM3 med denne båten likevel? Den har jo stått i havna i mange timer nå i motsetning til den båten vi så i går som stod der veldig kort.

thomas_ja27

Sitat fra: Killingen på torsdag 16. mai 2019, klokken 12:09
Jeg fikk VIN 14 mai, og bekreftelse på telefon i går at bilen står i Belgia. Blir spennende å følge med.

Har du bestilt med hengerfeste? Fikk også VIN 14.mai. 336xxx.
Har et håp om at min og står i Belgia slik at den blir med på neste båt :)
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Boga

Ringte Tesla nå nettopp, fått tildelt VIN, uten å få den over telefon. FI forventet tidlig neste uke.
Hun Emma sa Bilen ikke var i Norge, men forventet den ila slutten av måneden
- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Killingen

Sitat fra: thomas_ja27 på torsdag 16. mai 2019, klokken 12:36
Sitat fra: Killingen på torsdag 16. mai 2019, klokken 12:09
Jeg fikk VIN 14 mai, og bekreftelse på telefon i går at bilen står i Belgia. Blir spennende å følge med.

Har du bestilt med hengerfeste? Fikk også VIN 14.mai. 336xxx.
Har et håp om at min og står i Belgia slik at den blir med på neste båt :)


Nei, droppet hengerfeste. Bruker kanskje henger 1-2 ganger i året, er ikke verdt usikkerheten med lenger leveringstid, prisøkningen det medfører på FSD bla.

Killingen

AUTOPRESTIGE forlot Zeebrugge i går kl 12, den er på vei mot Stavanger med ankomst i morgen tidlig 05:30, kanskje noen heldige i sørvestnorge som får bil snart :)

RStensl

Sitat fra: Killingen på torsdag 16. mai 2019, klokken 13:45
AUTOPRESTIGE forlot Zeebrugge i går kl 12, den er på vei mot Stavanger med ankomst i morgen tidlig 05:30, kanskje noen heldige i sørvestnorge som får bil snart :)

..og ser at ferden går videre til Bergen med ankomst 18.05, så jeg krysser fingrene for de har med min 316xxx (LR AWD Grå/Sort 19" Hengerfeste) :)

_Tomtom_

Sitat fra: RStensl på torsdag 16. mai 2019, klokken 14:36
Sitat fra: Killingen på torsdag 16. mai 2019, klokken 13:45
AUTOPRESTIGE forlot Zeebrugge i går kl 12, den er på vei mot Stavanger med ankomst i morgen tidlig 05:30, kanskje noen heldige i sørvestnorge som får bil snart :)

..og ser at ferden går videre til Bergen med ankomst 18.05, så jeg krysser fingrene for de har med min 316xxx (LR AWD Grå/Sort 19" Hengerfeste) :)

Når bestilte du? Jeg venter på samme konfigurasjon i Bergen selv. Bestilte tidlig i mars og la til hengerfeste så fort det var mulig. Har ikke fått verken FI eller VIN.

Julebukken

Noen som greier å se hva slags biler som ble kjørt i land i Drammen? Kan muligensvære Teslaer.
Det er de foran anleggsmaskinene.




Killingen

Det kan absolutt være Teslaer, men var veldig mange like farger i så fall? Er jo mange som har bestilt hvit/sølv/blå som burde stikke ut fra den gjengen som står parkert der..?

espenfjo

Sitat fra: Killingen på torsdag 16. mai 2019, klokken 21:28
Det kan absolutt være Teslaer, men var veldig mange like farger i så fall? Er jo mange som har bestilt hvit/sølv/blå som burde stikke ut fra den gjengen som står parkert der..?

Vanskelig å si ut i fra det bildet, men tror det godt kan være en god del blå biler der.


Julebukken

Det finnes visst flere kameraer på havna enn de man vanligvis ser listet opp. Hvis man endrer tallet på bildet (fra 10 til 26 tror jeg) så kommer man innom alle.

https://tsftp.no/drammen/k1/snapshot_Pos24.jpg

Fant ingen annen versjon av det som viser de nye bilene. Ser at det står 10-15 biltransportlastebiler på Tangen-kaia og andre steder muligens venter på å laste på biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA