Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Vikan88

Kommer alle bilene til drammen først? før de blir sendt videre ut i landet? :)

Boga

- 2019 Tesla model 3 LR AWD (Venter levering)
- 2015 Nissan e-NV200 Evalia
- 2015 Kia Soul EV

Killingen

Sitat fra: Vikan88 på tirsdag 14. mai 2019, klokken 13:14
Kommer alle bilene til drammen først? før de blir sendt videre ut i landet? :)

Det vil jeg tro, mitt firma har hatt mye jobb hos Drammen Havn og der står det mange Teslaer, det siste året har det blitt montert et veldig stort antall ZapCharger pro der også.

Haraldmm

Sitat fra: Killingen på tirsdag 14. mai 2019, klokken 13:04
Ser nå at "NORDIC ACE" er på vei til Drammen fra Danmark, kan det tenkes at denne inneholder TM3?

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=309586000

Det er jo mulig. Båten var innom Zeebrugge etter at Morning Cornelia var ferdig med å losse av der. Men såpass kjapt etter (kun timer) at dersom hengerfester blir montert i Belgia/Nederland så er det vel mest sannsynlig biler uten hengerfeste.

Killingen

#739
Sitat fra: Haraldmm på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:07
Sitat fra: Killingen på tirsdag 14. mai 2019, klokken 13:04
Ser nå at "NORDIC ACE" er på vei til Drammen fra Danmark, kan det tenkes at denne inneholder TM3?

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=309586000

Det er jo mulig. Båten var innom Zeebrugge etter at Morning Cornelia var ferdig med å losse av der. Men såpass kjapt etter (kun timer) at dersom hengerfester blir montert i Belgia/Nederland så er det vel mest sannsynlig biler uten hengerfeste.

Tviler på det kommer biler med hengerfeste med denne ja, men det spiller ingen trille for min del da jeg ikke skal ha det. Fikk VIN og FI i dag så er lov å håpe denne kommer til Norge med TM3

EDIT: Ser nå at "dybden" på Nordic Ace ligger på 7,1 m hvorav 6,2 er minimum og 7,9 er maks, så en kan vel anslå at den er omtrentlig halvfull. Den dro fra Esbjerg klokken 10:25 med en dybde på 7,1. Klokken 10 var den registrert med en dybde på 7,3. Så den har tilsynelatende "losset" av noe der før den satte kursen mot Drammen. Ser at jeg har fått Final Invoice ila dagen i dag (oppdaget FI på teslaaccount for 2 timer siden), så mulig bilen er ombord der.

Dag K

Ringte Tesla i dag, da jeg ennå ikke har mottatt VIN eller FI.

De kunne opplyse om at VIN var tildelt, mens FI med endelig leveringsdato kommer snart (estimerte levering midten av juni). Bilen er i Zeebrugge for øyeblikket.

Har bestilt en rød LR uten hengerfeste den 25.04.

Killingen

Ringte Tesla Delivery akkurat nå, kom i prat med en veldig hyggelig dame som faktisk hadde noe å si denne gangen (i motsetning til de to siste gangene jeg har ringt de siste 14 dagene). Hun sa bilen er "på vannet i båt - på vei til Norge". Da spurte jeg: På vei til Norge eller Europa også Norge, hvorpå hun svarte, den er på vei til Norge!

Har stor tro på at Nordic Ace har bilen, den har en ETA i Drammen i morgen tidlig 07:27. Blir spennende å se i dagene fremover.

Handyman

Sitat fra: Killingen på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:13
Sitat fra: Haraldmm på tirsdag 14. mai 2019, klokken 14:07
Sitat fra: Killingen på tirsdag 14. mai 2019, klokken 13:04
Ser nå at "NORDIC ACE" er på vei til Drammen fra Danmark, kan det tenkes at denne inneholder TM3?

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=309586000

Det er jo mulig. Båten var innom Zeebrugge etter at Morning Cornelia var ferdig med å losse av der. Men såpass kjapt etter (kun timer) at dersom hengerfester blir montert i Belgia/Nederland så er det vel mest sannsynlig biler uten hengerfeste.

Tviler på det kommer biler med hengerfeste med denne ja, men det spiller ingen trille for min del da jeg ikke skal ha det. Fikk VIN og FI i dag så er lov å håpe denne kommer til Norge med TM3

EDIT: Ser nå at "dybden" på Nordic Ace ligger på 7,1 m hvorav 6,2 er minimum og 7,9 er maks, så en kan vel anslå at den er omtrentlig halvfull. Den dro fra Esbjerg klokken 10:25 med en dybde på 7,1. Klokken 10 var den registrert med en dybde på 7,3. Så den har tilsynelatende "losset" av noe der før den satte kursen mot Drammen. Ser at jeg har fått Final Invoice ila dagen i dag (oppdaget FI på teslaaccount for 2 timer siden), så mulig bilen er ombord der.
Dyptgående er lite pålitelig info for å beregne hvor mye båtene er lastet. De tar ombord ballastvann for å opprettholde en spesifikk stabilitet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

N0ya

Nordic Ace legger til i Drammen akkurat nå. Her er link til webcamera dersom noen har lyst til å prøve spotte TM3-lossing: http://drammenhavn.no/index.php/web2015/webkamera
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Killingen

Sitat fra: N0ya på onsdag 15. mai 2019, klokken 08:01
Nordic Ace legger til i Drammen akkurat nå. Her er link til webcamera dersom noen har lyst til å prøve spotte TM3-lossing: http://drammenhavn.no/index.php/web2015/webkamera

Så båten komme inn fjorden på vei til jobb, den skal legge til på kai 8 "Risgarden", men den synes ikke på webkameraet enda, ser det ikke er verdens raskeste oppdateringfrekvens på de.

Killingen

Det kommer også en ny båt til Drammen Havn i morgen med navn RCC PRESTIGE. Den kommer fra Bremerhaven, før den var i Bremerhaven var den innom Zeebrugge.

N0ya

Da krysser jeg fingrene for at en av disse er lastet med TM3 hvorpå en del av lasten skal gå på bil sørover etter lossing :+1:
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

thomas_ja27

Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

asbkar

i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Killingen

Ser ingen endring på bildene jeg, kunne ønske de hadde live kameraer..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA