Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

ReDeR

Og Morning Cornelia driver å surrer rundt ser jeg, har skipper'n tatt seg en dram? :-)

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=355924000
ReDeR

tovin

Ser meget miljøvennlig ut den reisen Cornelia har lagt ut på  :D først oppover så nedover, håper jo den skal til Norge da men begynner å tvile. Bestilte 2/4-19 men lite info etter dette.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

N0ya

Går nå nordover med 8,5 knops fart, men ser ikke ut til at destinasjon er angitt noe sted.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

stefse

Spørsmålet er om det skipet har mange Teslaer i seg, og om de i kjent ad-hoc Tesla-stil driver og vurderer om de skal sende skipet rett til Norge eller andre steder der bilene trengs mest.
California har vel stått opp nå, så man kan forvente nye ordrer snart, hvis så er tilfelle.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

espenfjo

Kan det være at MC skal inn til Zeebrugge igjen om en stund? Nå har de losset av X biler, men pga. plassproblemer i havnen måtte MC ut igjen mens noen i Belgia gjør smarte ting(tm) med bilene før noen av de lastes om bord igjen for Norge?

alibaba

Sitat fra: espenfjo på fredag 10. mai 2019, klokken 19:52
Kan det være at MC skal inn til Zeebrugge igjen om en stund? Nå har de losset av X biler, men pga. plassproblemer i havnen måtte MC ut igjen mens noen i Belgia gjør smarte ting(tm) med bilene før noen av de lastes om bord igjen for Norge?

Det tviler jeg på. Jeg har vært i den havnen der mange ganger og logistikken rundt lossing/lasting av de båtene der er virkelig på stell. Ikke noe plassmangel der heller. Jobber forøvrig i firmaet som har levert satellitt kommunikasjon på denne båten, så jeg har vært på mange car carriers og innstalert selv. Ganske imponerende tempo de laster losser i kan man trygt si :)
TM3P

SquirtCow

Status: 11.05.2019

Her følger en kort oversikt over båtene som er kjent for å frakte for Tesla, med lokasjon og vær.

MORNING CORNELIA anslås å ha 1/6 av lasten sin igjen, og venter på neste oppdrag. Hun har vært stasjonær i bukten mellom England og Belgia siden hun ble losset i Zeebrugge.

Været i området er fint. Ta en titt på Windy for mer værdetaljer.

NOCC OCEANIC ble lastet til randen med Tesla bilder i San Fransisco (Pier 80), og ligger i skrivende stund rett nord for Panama kanalen. Båten forventes ankommet Zeebrugge rundt 21.05. 

Været i området er fint men skiftende. Ta en titt på Windy for mer værdetaljer.

VIKING DIAMOND befinner seg i skrivende stund rett syd for Cape Town. Det er uklart hvorvidt det er Tesla i lasten.

Været i området er fint. Ta en titt på Windy for mer værdetaljer.

GLOVIS CAPTAIN er på vei mot Shanghai, med vel halvparten av laten igjen. Båten ble lastet på San Fransisco (Pier 80) med Tesla biler.

Været i området er fint. Ta en titt på Windy for mer værdetaljer.

CITY OF AMSTERDAM er en av båtene som bl.a. har fraktet biler fra Nederland/Belgia, til Norge. Båten er per nå å finne i Hellas, hvor den forlot Aten i natt med destinasjon Odessa, Ukraina. Det er uklart hvorvidt det var Tesla i lasten, men hun ser p.t. ut til å være uten særlig last.

Været i området er fint. Ta en titt på Windy for mer værdetaljer.

Mvh Tord

jpg

"There are no products linked to your Tesla account" står det nå når jeg prøver å logge inn på mobilen.
Bestilt M3 AWD, og har hele tiden kunne logget inn, hvor det sto "velkommen til tesla familien" (eller noe slikt), samt lenker til noen videoer.

Sluttfaktura estimerer levering 15.5, dog ingenting avtalt enda.

Er det normalt å miste muligheten for å logge inn når det nærmer seg tid for levering?
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

espenfjo

Sitat fra: jpg på lørdag 11. mai 2019, klokken 18:53
"There are no products linked to your Tesla account" står det nå når jeg prøver å logge inn på mobilen.
Bestilt M3 AWD, og har hele tiden kunne logget inn, hvor det sto "velkommen til tesla familien" (eller noe slikt), samt lenker til noen videoer.

Sluttfaktura estimerer levering 15.5, dog ingenting avtalt enda.

Er det normalt å miste muligheten for å logge inn når det nærmer seg tid for levering?

Dette skjedde dessverre med ~alle med biler i bestilling for noen dager siden, uavhengig av leveringsstatus virker det som.

persa

Sitat fra: jpg på lørdag 11. mai 2019, klokken 18:53
Sluttfaktura estimerer levering 15.5, dog ingenting avtalt enda.

Er det normalt å miste muligheten for å logge inn når det nærmer seg tid for levering?

Vet ikke om det er normalt, men opplevde (nesten) akkurat det samme. Forskjellen er at jeg har fått bekreftet leveringsdato. Mistet mulighet for å logge inn på appen etter at jeg fikk bekreftet leveringsdato for noen dager siden. Leveringsdato 16/5.
Tesla Model 3 LR
Kia Soul EV Exclusive

stefse

Er det med hengerfestet? Endret bestillingen til inkl. dette og fikk beskjed om levering i Juni. Men plutselig står det levering 20. Mai, dog uten at hengerfestet er med i designet. Er vel noe surr der ja. Men det er forventet fra min side, og det er sluttresultatet som teller.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

SjefsElgen

Sitat fra: stefse på lørdag 11. mai 2019, klokken 19:18
Er det med hengerfestet? r.

Har ikke endret min bestilling, bestilte S/S/LR/AWD 12.april, har ikke fått VIN eller sluttfaktura og og har også fått meldingen om «There are no products linked to your tesla account»



Sent from my iPhone using Tapatalk

jpg

Sitat fra: stefse på lørdag 11. mai 2019, klokken 19:18
Er det med hengerfestet? Endret bestillingen til inkl. dette og fikk beskjed om levering i Juni. Men plutselig står det levering 20. Mai, dog uten at hengerfestet er med i designet. Er vel noe surr der ja. Men det er forventet fra min side, og det er sluttresultatet som teller.

Selv bestilte jeg uten, men endrer veldig gjerne til med dersom ventetiden ikke er mer enn noen få uker. Dvs mai, starten av juni senest.
Er uten bil for øyeblikket, ellers hadde ikke ventetiden vært noe problem...
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

SquirtCow

Hva har app problemer med båttransport å gjøre? ;) La oss prøve å holde det OT.
Mvh Tord

jpg

Sitat fra: SquirtCow på lørdag 11. mai 2019, klokken 19:40
Hva har app problemer med båttransport å gjøre? ;) La oss prøve å holde det OT.

Bilen kom med denne båten ;-) men de har rotet med fakturaen, så fryktet et lite øyeblikk kansellering.
2019 Tesla Model 3 LR AWD HF FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA