Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

espenfjo

#660
Sitat fra: turfsurf på fredag 03. mai 2019, klokken 19:34
Vanligvis får man VIN før bilen produseres.

Det er litt det jeg frykter. Blitt lovt at bilen skal kunne leveres ila. mai, men da måtte den alt vært på en av båtene som er på vei over. Dersom den skal produseres spesifikt for meg er jeg redd jeg kan se langt etter bil før august.

Amoss

Sitat fra: turfsurf på fredag 03. mai 2019, klokken 19:34
Vanligvis får man VIN før bilen produseres.

Sant nok for Model S og X, men har dette begynt å skje nå for Model 3 også?  I februar/mars var i alle fall hovedregelen at VIN ble utdelt etter at bilen var ankommet Europa. Noen fikk den alt før båten kom til Zeebrugge, andre først etter at bilen var kommet til Norge. Og vel alt i mellom...
Model S 85D

skysurfer

Snakket med Tesla i dag. De tildeler fremdeles ikke VIN før bilen ankommer Europa.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

PSB

Sitat fra: meiniac på fredag 03. mai 2019, klokken 20:28
Snakket med Tesla i dag. De tildeler fremdeles ikke VIN før bilen ankommer Europa.

Det er litt rart. Jeg fikk VIN i mars, og da jeg snakket med dem i begynnelsen av april, sa de at bilen med det nummeret fortsatt befant seg i San Francisco.

skysurfer

Jeg fikk også nytt VIN i begynnelsen av April. Dette ble slettet i etterkant, selvfølgelig uten å informere meg.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Handyman

Sitat fra: turfsurf på fredag 03. mai 2019, klokken 19:34
Sitat fra: espenfjo på fredag 03. mai 2019, klokken 18:43
Hva har folks erfaring med tildeling av VIN vært? Først ved ankomst i Zeebrugge, Norge eller faktisk før bilen forlater SF?

Vanligvis får man VIN før bilen produseres.
Det gjelder ikke TM3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emurof

Sitat fra: PSB på fredag 03. mai 2019, klokken 22:26
Sitat fra: meiniac på fredag 03. mai 2019, klokken 20:28
Snakket med Tesla i dag. De tildeler fremdeles ikke VIN før bilen ankommer Europa.

Det er litt rart. Jeg fikk VIN i mars, og da jeg snakket med dem i begynnelsen av april, sa de at bilen med det nummeret fortsatt befant seg i San Francisco.

Jeg tror vel konklusjonen blir at folk i Tesla stort sett ikke aner hva de snakker om.

emurof

Sitat fra: meiniac på fredag 03. mai 2019, klokken 23:42
Jeg fikk også nytt VIN i begynnelsen av April. Dette ble slettet i etterkant, selvfølgelig uten å informere meg.

Hvor så du VIN-nummeret, og hvordan ser du at det er slettet? Er ikke VIN kun tilgjengelig i sluttfaktura?

skysurfer

Sitat fra: emurof på lørdag 04. mai 2019, klokken 12:22
Sitat fra: meiniac på fredag 03. mai 2019, klokken 23:42
Jeg fikk også nytt VIN i begynnelsen av April. Dette ble slettet i etterkant, selvfølgelig uten å informere meg.

Hvor så du VIN-nummeret, og hvordan ser du at det er slettet? Er ikke VIN kun tilgjengelig i sluttfaktura?

Fikk VIN opplyst på telefon i begynnelsen av April (262XXX). Kunne bare se bort i fra det fikk jeg beskjed om i begynnelsen av mai.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

tmn

Sitat fra: emurof på lørdag 04. mai 2019, klokken 12:22
Sitat fra: meiniac på fredag 03. mai 2019, klokken 23:42
Jeg fikk også nytt VIN i begynnelsen av April. Dette ble slettet i etterkant, selvfølgelig uten å informere meg.

Hvor så du VIN-nummeret, og hvordan ser du at det er slettet? Er ikke VIN kun tilgjengelig i sluttfaktura?

Vet ikke hvordan meiniac har fått sin VIN, og hvordan vedkommende ser at den har blitt slettet. Men:

Jeg erfarte å få VIN først på sluttfaktura, nesten 1 mnd senere, rett før antatt utlevering, dukket den opp på min Teslakonto, rett før utlevering ble den utsatt pga. stormen utenfor Trondheim, VIN forsvant fra min Teslakonto, fikk avtalt ny data, et par dager senere kom den tilbake på Teslakontoen. Etter 3 år og 8 dager venting fikk jeg bilen jeg hadde reservert. Så, ja. Du kan få opplyst VIN, den kan dukke opp på ymse steder, og den kan forsvinne fra disse ymse stendene også. Ikke godt å si!
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

OyLonn

Ser ut som om at Morning Cornelia ankommer Zeebrugge noen dager tidligere enn forventet. ETA er 8 Mai klokken 0600 i følge de offisielle sidene til Port Zeebrugge (https://www.portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=1).

Kanskje en kan håpe at en får en god batch med leveringer i Norge Mai. Har enda ikke fått VIN selv om vi bestilte i Desember 2018, så håper på det beste  :D 8)

Julebukken

Jeg bestilte 20. mars og fikk akkurat FI og VIN. 315XXX.

Fantes det en nettside der man kunne sjekke hvor bilen var, gitt VIN?

alibaba

Sitat fra: Julebukken på mandag 06. mai 2019, klokken 17:39
Jeg bestilte 20. mars og fikk akkurat FI og VIN. 315XXX.

Fantes det en nettside der man kunne sjekke hvor bilen var, gitt VIN?

Hvor fikk du VIN? Viser det på din side hos tesla?
Bestilte i begynnelsen av April, ingen VIN enda :(
TM3P

Julebukken

Sitat fra: alibaba på mandag 06. mai 2019, klokken 18:38
Sitat fra: Julebukken på mandag 06. mai 2019, klokken 17:39
Jeg bestilte 20. mars og fikk akkurat FI og VIN. 315XXX.

Fantes det en nettside der man kunne sjekke hvor bilen var, gitt VIN?

Hvor fikk du VIN? Viser det på din side hos tesla?
Bestilte i begynnelsen av April, ingen VIN enda :(

Det står på Final Invoice som ligger under Dokumenter. Det står ingen andre steder for meg, så langt. Men nå fikk jeg akkurat FI og Tesla har ikke ringt meg enda.

skysurfer

2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA