Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

elbil

City of Amsterdam skal laste inn biler i Zeebrygge den 26.mars, og i følge seilingsplanen skal den komme til Stavanger/Sandnes 28.mars. Derfra går turen videre til Bergen, Ålesund og Trondheim. Båten er nå omtrent vest av Bergen på tur fra Trondheim, og med kurs mot Zeebrugge. Ut fra den forrige turen City of Amsterdam hadde langs norskekysten, regner jeg med at den kommer til Ålesund i løpet av lørdag 2.mars. Det kan stemme bra i og med at vi har fått beskjed om levering av vår blå TM3 i Ålesund 6.mars.  ;)
Peugeot iOn

lintho

TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

itje

Sitat fra: elbil på søndag 24. februar 2019, klokken 10:09
City of Amsterdam skal laste inn biler i Zeebrygge den 26.mars, og i følge seilingsplanen skal den komme til Stavanger/Sandnes 28.mars. Derfra går turen videre til Bergen, Ålesund og Trondheim. Båten er nå omtrent vest av Bergen på tur fra Trondheim, og med kurs mot Zeebrugge. Ut fra den forrige turen City of Amsterdam hadde langs norskekysten, regner jeg med at den kommer til Ålesund i løpet av lørdag 2.mars. Det kan stemme bra i og med at vi har fått beskjed om levering av vår blå TM3 i Ålesund 6.mars.  ;)

Tidsreiser er kult  :+1:
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

Handyman

Sitat fra: elbil på søndag 24. februar 2019, klokken 10:09
City of Amsterdam skal laste inn biler i Zeebrygge den 26.mars, og i følge seilingsplanen skal den komme til Stavanger/Sandnes 28.mars. Derfra går turen videre til Bergen, Ålesund og Trondheim. Båten er nå omtrent vest av Bergen på tur fra Trondheim, og med kurs mot Zeebrugge. Ut fra den forrige turen City of Amsterdam hadde langs norskekysten, regner jeg med at den kommer til Ålesund i løpet av lørdag 2.mars. Det kan stemme bra i og med at vi har fått beskjed om levering av vår blå TM3 i Ålesund 6.mars.  ;)
Jeg antar at du mener 26. og 28 februar, ikke mars?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

elbil

Ja, det skulle selvsagt vært februar m.h.t. avgang Zeebrygge og ankomst til Stavanger/Sandnes. Det var kalenderen som lurte meg. For ankomst Ålesund 2. mars skal stemme.
Peugeot iOn

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

itje

Sitat fra: Handyman på søndag 24. februar 2019, klokken 13:22
Sitat fra: bno på søndag 24. februar 2019, klokken 13:15
City of Amsterdam befinner seg på kanaltur utenfor Amsterdam ved Montelbaanstoren tower.
https://www.google.no/maps/place/Montelbaanstoren+Tower/@52.372054,4.9034268,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c609bb840e160f:0x41eadc961fb5ba99!8m2!3d52.372054!4d4.9056155
Det stemmer vel ikke! I følge MT befinner den seg i Nordsjøen rett vest av Haugesund.

Det finnes 2 stk City of Amsterdam, den ene er en ferje/passasjerskip og den andre er et fraktskip.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

emurof


las^se

Fikk beskjed om at min bil står i Zebrugge. Noen som vet når neste transport til Norge blir? Min skal til Stavanger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW e-up! -14

lintho

Sitat fra: las^se på mandag 25. februar 2019, klokken 14:24
Fikk beskjed om at min bil står i Zebrugge. Noen som vet når neste transport til Norge blir? Min skal til Stavanger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

https://elbilforum.no/index.php?topic=43996.msg769514#msg769514

Tipper den ankommer stavanger 1 mars og 10 mars
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

las^se

Sitat fra: lintho på mandag 25. februar 2019, klokken 14:30
Sitat fra: las^se på mandag 25. februar 2019, klokken 14:24
Fikk beskjed om at min bil står i Zebrugge. Noen som vet når neste transport til Norge blir? Min skal til Stavanger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

https://elbilforum.no/index.php?topic=43996.msg769514#msg769514

Tipper den ankommer stavanger 1 mars og 10 mars

Takk :) Står 9.mars i FI, og fått muntlig beskjed om midten av mars.


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW e-up! -14

lintho

Sitat fra: las^se på mandag 25. februar 2019, klokken 14:44
Sitat fra: lintho på mandag 25. februar 2019, klokken 14:30
Sitat fra: las^se på mandag 25. februar 2019, klokken 14:24
Fikk beskjed om at min bil står i Zebrugge. Noen som vet når neste transport til Norge blir? Min skal til Stavanger.


Sent from my iPhone using Tapatalk

https://elbilforum.no/index.php?topic=43996.msg769514#msg769514

Tipper den ankommer stavanger 1 mars og 10 mars

Takk :) Står 9.mars i FI, og fått muntlig beskjed om midten av mars.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg tror de drar på litt pga usikkerheter mtp vær etc.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

bno

#627
Fikk FI for tre uker siden. Den 8.2 fikk jeg en ny da med VIN. Fikk beskjed om at min bil som skal til Stavanger var ankommet Zeebrugge. Forrige uke ble jeg flyttet til steg 3 Betaling. Ringte i dag og purte om når det ville bli levering. Det kunne ikke vedkommende svare på. Hva da med 7 dager innbetalings periode når der ikke kan svare meg når bilen vil bli utlevert. Da ble han svar skyldig. Så spurte jeg om bekreftelse på hvor bilen var nå, da sa han at den var på vei til Norge?
Javel sa jeg, men det bekreftes. OK, vel sa han jeg får ikke kontakt med bilen (de sjekker ut via GPS hvor bilene står til enhver tid). Det må være lite strøm på den sier vedkommende. Hvordan kan du da si at bilen er på vei til Norge? Så la jeg inn et gir om at Tesla har aldri kontaktet meg overhodet ikke en eneste gang sa jeg. Det er jeg som har måtte står i telefonkø for å få en viss oversikt.
Reserverte etter å ha stått i kø i 2 timer 31.3.2016, betalte NOK 10` som alle andre da.
Siden jeg bestilte 6.12.2018 har jeg også betalt tilsammen 25000,- uten et annet svar enn betal. Ja, ja
Jeg håper det blir mer reell konkurranse, må si det.

Sønnen min var ute åå prøvde TM3P i dag. Han likte bilen godt. Men ville heller ha min Hyundai Kona da han foretrakk den heller en TM3. Vi er forskjellige, men får håpe at alternativer dukker opp for maken til uprofesjonalitet har ikke jeg opplevd. 

HermanGatevold

Ganske utrolig. Du burde fått utlevert bilen for en uke siden.

Dani3l

Sitat fra: bno på mandag 25. februar 2019, klokken 17:03
Fikk FI for tre uker siden. Den 8.2 fikk jeg en ny da med VIN. Fikk beskjed om at min bil som skal til Stavanger var ankommet Zeebrugge. Forrige uke ble jeg flyttet til steg 3 Betaling. Ringte i dag og purte om når det ville bli levering. Det kunne ikke vedkommende svare på. Hva da med 7 dager innbetalings periode når der ikke kan svare meg når bilen vil bli utlevert. Da ble han svar skyldig. Så spurte jeg om bekreftelse på hvor bilen var nå, da sa han at den var på vei til Norge?
Javel sa jeg, men det bekreftes. OK, vel sa han jeg får ikke kontakt med bilen (de sjekker ut via GPS hvor bilene står til enhver tid). Det må være lite strøm på den sier vedkommende. Hvordan kan du da si at bilen er på vei til Norge? Så la jeg inn et gir om at Tesla har aldri kontaktet meg overhodet ikke en eneste gang sa jeg. Det er jeg som har måtte står i telefonkø for å få en viss oversikt.
Rserverte etter å ha stått i kø i 2 timer 31.3.2016, betalte NOK 10` somalle andre da. Siden ejg bestilte 6.12.2018 har jeg også betalt tilsammen 25000,- uten et anent svar enn betal. Ja ja
Jeg håper det blir mer reell konkurranse, må si det. Sønnen min var ute på prøvde TM3P i dag. Han likte bilen godt. Men ville heller ha min Hyundai Kona da han foretrakk den heller en TM3. Vi er forskjellige, men får håpe at alternativer dukker opp for maken til uprofesjonalitet har ikke jeg opplevd. 

Har ikke du selv bedt om å få utlevert bilen i mai, og fått dette bekreftet? Eller husker jeg feil nå?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA