Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

GRS

TM3P sort/sort

kc

Viking Diamond kommer til Drammen den 20.2 fra Zeebrugge via Esbjerg. Er vel ikke umulig at det er noen TM3 ombord der?

Pocoloco

Ringte Tesla nå nettopp. Der gikk vi gjennom betalingsmåten, konfigurasjon og valg av vinterdekk. Deretter sa hun at da er alt klart til å "matche" en bil med mine specs slik at jeg får et VIN.nr samt final invoice.
Hun sa til slutt at bilen min var på "båt 6". Ble litt for ivrig med at det endelig begynte å skje noe, og glemte å spørre hva det betyr mtp usa-europa eller Zeebrugge-norge?

Noen som vet hvordan man spore båt 6?
Tesla Model ≡ 06.04.19

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23





HermanGatevold

Hvorfor er det kun noen få av bilene som er pakket inn?

GL1

Sitat fra: HermanGatevold på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:12
Hvorfor er det kun noen få av bilene som er pakket inn?

For de som trykket på "gift wrapping" under konfig....

Kan det være biler som skal fraktes lengre strekker med bil etter båtturen?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GL1

Blir litt imponert over hvor mange detaljer folk vet om sin egen bil...

Jeg måtte i dag ringe Tesla og oppgi personnummer for 2. gang(!), og benyttet sjansen til å spørre hvor bilen er i løypa.

Han kunne ikke si annet enn at det er forventet levering første uka i mars. (stemmer greit med 9/3 som står på final invoice)

Så spurte jeg om bilen var i Europa, det kunne han bekrefte. Videre sa han at den er på vei til Drammen, jeg spurte om det betydde at den allerede hadde vært i Belgia, han sa ja.

Han mente også at jeg skulle kunne se GPS posisjonen på My Tesla kontoen, men jeg kan ikke se noen sånne valg på min konto. Han kunne ikke hjelpe, da siden ser annerledes ut hos han sa han.

Fikk ihvertfall bekreftet at egenkapitalen var mottatt, og at det ikke var mere info som måtte oppgis fra min side.

Så da er det bare å vente. Noen som vet om det er mange potensielle båter som er til sjøs mellom Belgia og Drammen?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

bno

Spurte i dag om hvor bilen var og da kunne vedkommende svare straks at den var i Belgia og at den ville kunne utleveres innen 14 dager.

C_B_

Viking d. og RCC passion kommer til Drammen først ser det ut som ihht. vedlegg. Rcc pa. lå ganske nært Grand Auro.(Grand A.: direkte fra US med TM3)i zeebrugge i Belgia. Selger sa at min bil var i Belgia til klargjøring, men dagen etterpå sa en annen selger at den var underveis med Grand A. Mulig Grand  A. også kommer til Drammen iflg. andre på forumet.

geirci2

Grand A/Grand Auro = Grand Aurora.

Grand Aurora er nå på innseiling til Tyskland / Bremerhaven.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

C_B_


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA