Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Thob

Det er helt riktig Emurof, Mail og SMS het det du skriver. Samtidig som jeg fikk sms'en nå sist fikk jeg også ny invitasjon til prøvekjøring, selv om jeg prøvekjørte forrige helg:) de har tydeligvis ikke kontroll nei. Snakket også med de i forrige uke og de mente da at den første beskjeden om levering 26.2 virket riktig, så nå vet jeg ikke hva jeg skal tro..

Toalmar

Sitat fra: emurof på søndag 17. februar 2019, klokken 14:44
Både mail og SMS er med stor sannsynlighet feil. Het mailen "Bekreftet: Model 3 leveringsavtale" og SMSen snakket om "midlertidig booket"? Eller sto det i SMSen at det var forsinkelser og at tidspunkter var endret?

Mange melder om både mail og SMS som viser seg å være feil når de kontakter Tesla.

Talentløst. Tesla må snart skjerpe seg, for dette blir for dumt.
Ta bare å ring dem i morgen så kanskje du får rett info.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Sitat fra: Toalmar på søndag 17. februar 2019, klokken 16:20
Sitat fra: emurof på søndag 17. februar 2019, klokken 14:44
Både mail og SMS er med stor sannsynlighet feil. Het mailen "Bekreftet: Model 3 leveringsavtale" og SMSen snakket om "midlertidig booket"? Eller sto det i SMSen at det var forsinkelser og at tidspunkter var endret?

Mange melder om både mail og SMS som viser seg å være feil når de kontakter Tesla.

Talentløst. Tesla må snart skjerpe seg, for dette blir for dumt.
Ta bare å ring dem i morgen så kanskje du får rett info.

Har hatt følelse av at dette er noen som fisker etter innbetalinger.. Sjekk kontonummer før betaling.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

emurof

Sitat fra: Toalmar på søndag 17. februar 2019, klokken 16:20
Sitat fra: emurof på søndag 17. februar 2019, klokken 14:44
Både mail og SMS er med stor sannsynlighet feil. Het mailen "Bekreftet: Model 3 leveringsavtale" og SMSen snakket om "midlertidig booket"? Eller sto det i SMSen at det var forsinkelser og at tidspunkter var endret?

Mange melder om både mail og SMS som viser seg å være feil når de kontakter Tesla.

Talentløst. Tesla må snart skjerpe seg, for dette blir for dumt.
Ta bare å ring dem i morgen så kanskje du får rett info.

Joda, men det burde være unødvendig at kundene som betaler flere hundre tusen kroner skal måtte bruke tiden sin på å passe på at Tesla gjør jobben sin.

Thob

Det er jeg enig i Emurof. En ting er at noe skjærer seg på veien ( båt som ikke kommer seg avgårde etc) og som Tesla ikke kan forutse, men nå virker det som at den båten som jeg får bil med, altså den som går til Vestlandet, gikk når den skulle, så da burde ikke det være grunnen ihvertfall. Er ikke noe krise at bilen kommer seinere enn forespeilet, men nå er det slik at jeg stolte på infoen fra Tesla og solgte nåværende bil og har styrt med å ordne meg med bil i mellomtiden, og da er det irriterende når det kun kommer en SMS med info om ny leveringstid sånn ut av det blå. Men bra at det virker som de fleste får bilene sine til forespeilet tid da ihvertfall

geirci2

Sitat fra: Thob på søndag 17. februar 2019, klokken 17:35
...men nå virker det som at den båten som jeg får bil med, altså den som går til Vestlandet, gikk når den skulle, så da burde ikke det være grunnen ihvertfall.

Stemmer ikke helt.
City Of Amsterdam hadde opprinnelig avgang ifra Zeebrugge 15.2.
Den forlot Zeebrugge for ca. 2 timer siden; altså 2 døgn forsinket med tilsvarene forskyvelse til Stavanger, Bergen, Ålesund og Trondheim.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

emurof

Sitat fra: Thob på søndag 17. februar 2019, klokken 17:35
Det er jeg enig i Emurof. En ting er at noe skjærer seg på veien ( båt som ikke kommer seg avgårde etc) og som Tesla ikke kan forutse, men nå virker det som at den båten som jeg får bil med, altså den som går til Vestlandet, gikk når den skulle, så da burde ikke det være grunnen ihvertfall. Er ikke noe krise at bilen kommer seinere enn forespeilet, men nå er det slik at jeg stolte på infoen fra Tesla og solgte nåværende bil og har styrt med å ordne meg med bil i mellomtiden, og da er det irriterende når det kun kommer en SMS med info om ny leveringstid sånn ut av det blå. Men bra at det virker som de fleste får bilene sine til forespeilet tid da ihvertfall

Det er enda verre. I følge flere meldinger rundt omkring så har folk som har fått både SMS og e-post med leveringsdato fått beskjed fra Tesla over telefon at disse ble sendt ut ved en feiltakelse og at leveringsdato ikke er satt. Disse har da vært smarte nok til å ringe Tesla for å dobbeltsjekke. Hva med alle de som stoler på Tesla?

Man risikerer at en haug med kunder møter opp på tidspunktet de har fått, men så var det feil tidspunkt og bare sendt ut ved en feiltakelse. Og de må dra tomhendt hjem.

bno

Har lest (skummet igjennom her) Min bil er produsert 21.1 Dvs. at den da tidligst kan være ombord i Glovis Courage. Regner med at det er slik? I så fall 3 (4?) uker unna Zeebrugge?

geear

Sitat fra: bno på søndag 17. februar 2019, klokken 18:48
Har lest (skummet igjennom her) Min bil er produsert 21.1 Dvs. at den da tidligst kan være ombord i Glovis Courage. Regner med at det er slik? I så fall 3 (4?) uker unna Zeebrugge?
Min er produsert 16/1 og skal utleveres i Sandnes om under ti dager, så 3-4 uker unna zeebrugge for fem dager senere produksjon hørtes mye ut.

Går det så er det rett og slett fantastisk logistikk. Og enda bedre for de som har fått utlevert i Oslo allerede.

stranger1891

Noen vet om hvilken båt og når kommer den til Drammen neste gang?

bno

Sitat fra: gr på søndag 17. februar 2019, klokken 19:09
Sitat fra: bno på søndag 17. februar 2019, klokken 18:48
Har lest (skummet igjennom her) Min bil er produsert 21.1 Dvs. at den da tidligst kan være ombord i Glovis Courage. Regner med at det er slik? I så fall 3 (4?) uker unna Zeebrugge?
Min er produsert 16/1 og skal utleveres i Sandnes om under ti dager, så 3-4 uker unna zeebrugge for fem dager senere produksjon hørtes mye ut.

Går det så er det rett og slett fantastisk logistikk. Og enda bedre for de som har fått utlevert i Oslo allerede.
Det er nok Grand Aurora som gikk 23.1 og som nå ligger i Zeebrugge (ankomst 15.2). Skylder på skumlesinga som nok gikk for fort...
Da kan det nok se ut som en mulighet for levering i Stavanger begynnelsen av Mars.  :D

C_B_


lintho



Zeebrugge -> Stavanger -> Bergen -> Ålesund -> Trondheim, sant? Det står lik arrival på alle havnene, litt snodig. Antar at 20 feb er ankomst Trondheim? Da kommer vel alle bilene som som ble produsert før 19 januar til Trondheim da sikkert?

Det er det eneste skipet til Trondheim de neste 4 ukene i følge siden. Da valgte jeg Trondheim som ankomststed og 4 uker frem i tid. Kan det virkelig stemme at det bare er 1 skip?

TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

GRS

#508
Sitat fra: lintho på søndag 17. februar 2019, klokken 20:34


Zeebrugge -> Stavanger -> Bergen -> Ålesund -> Trondheim, sant? Det står lik arrival på alle havnene, litt snodig. Antar at 20 feb er ankomst Trondheim? Da kommer vel alle bilene som som ble produsert før 19 januar til Trondheim da sikkert?

Det er det eneste skipet til Trondheim de neste 4 ukene i følge siden. Da valgte jeg Trondheim som ankomststed og 4 uker frem i tid. Kan det virkelig stemme at det bare er 1 skip?

Skipet ble forsinket fra Zeebrugge, så det gikk ikke før idag. Regner med de ikke kan hente inn noe særlig, så planen blir nok forskjøvet et par dager over hele linja. :) 19. STVG, 20. BG og 22. Tr.H.
TM3P sort/sort

asbkar

City of Rome er på vei inn Drammensfjorden nå. Dro fra Zeebrugge via Esbjerg
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA