Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

pets

Sitat fra: lintho på fredag 15. februar 2019, klokken 09:34
Fikk nettopp beskjed (jeg ringte) om at bilen er på vei fra Zebrugge til Norge. Ikke hatt tesla før, og bestilte 5.januar i år. Fått VIN, og har betalt inn EK før jeg fikk endelig faktura(jeg klarer å regne ut det selv).

Merkelig, med tanke på at "City of Amsterdam" ikke har kommet til Zeebrugge enda?

lintho

Sitat fra: itje på fredag 15. februar 2019, klokken 10:10
Sitat fra: lintho på fredag 15. februar 2019, klokken 09:34
Fikk nettopp beskjed (jeg ringte) om at bilen er på vei fra Zebrugge til Norge. Ikke hatt tesla før, og bestilte 5.januar i år. Fått VIN, og har betalt inn EK før jeg fikk endelig faktura(jeg klarer å regne ut det selv).

Snakket du med delivery eller salg?

Delivery(trykket 1,2,2)  :D
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

lintho

Sitat fra: pets på fredag 15. februar 2019, klokken 10:11
Sitat fra: lintho på fredag 15. februar 2019, klokken 09:34
Fikk nettopp beskjed (jeg ringte) om at bilen er på vei fra Zebrugge til Norge. Ikke hatt tesla før, og bestilte 5.januar i år. Fått VIN, og har betalt inn EK før jeg fikk endelig faktura(jeg klarer å regne ut det selv).

Merkelig, med tanke på at "City of Amsterdam" ikke har kommet til Zeebrugge enda?
Hemmlig båt? Eller han sa egentlig ikke at den var på et båt. Kanskje klarkjøring før neste båt(hva enn det er) er "på tur"? Kanskje noen sendes via biler? Ikke vet jeg.

Eller, den er vel sikkert på Arabian Breeze?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Dani3l

Fikk også beskjed om at bilen er på vei, snart i Drammen. Er vel på Arabian Breeze da.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

pdtm3

Hei,

Har ikke hørt noe om levering annet enn at final invoice er mottatt - og sjekket med Tesla Delivery i dag. Der fikk jeg beskjed om at bilen "er i Europa", og at jeg fikk leveringsdato (og ny final invoice) med en gang den kom til Norge. Mer kunne han ikke si.

Har utlevering i Trondheim.

Dere som har god oversikt over logistikken her - hvilken båt bør jeg følge med på? City of Amsterdam?

Takk! :-)

lintho

Sitat fra: pdtm3 på fredag 15. februar 2019, klokken 11:10
Hei,

Har ikke hørt noe om levering annet enn at final invoice er mottatt - og sjekket med Tesla Delivery i dag. Der fikk jeg beskjed om at bilen "er i Europa", og at jeg fikk leveringsdato (og ny final invoice) med en gang den kom til Norge. Mer kunne han ikke si.

Har utlevering i Trondheim.

Dere som har god oversikt over logistikken her - hvilken båt bør jeg følge med på? City of Amsterdam?

Takk! :-)

kan jo tenkes at din bil også er på Arabian Breeze, eller så står den i Zebrugge enda.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

PaalT

Model 3 er nok på vei til Norge. Jeg fikk mail angående utlevering som er satt til 21.02.09 kl 1700. Gleder meg helt vilt. Håper ikke dette er en Tesla dato  :D
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

Dani3l

Sitat fra: PaalT på fredag 15. februar 2019, klokken 13:32
Model 3 er nok på vei til Norge. Jeg fikk mail angående utlevering som er satt til 21.02.09 kl 1700. Gleder meg helt vilt. Håper ikke dette er en Tesla dato  :D

Jeg ville ringt dem for å bekrefte, om du ikke allerede har gjort det.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

asbkar

i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

GRS

City of Amsterdam ligger fortsatt i Zeebrugge. Forsinkelser med lasting pga avtalen som er sagt opp? Må vel dra snart om den skal holde planen sånn noenlunde? (STVG 17.02)
TM3P sort/sort

Karl Inge Eriksen

#475
Vet vi sikkert at City of Amsterdam skal til Stavanger?

GRS

Sitat fra: Karl Inge Eriksen på lørdag 16. februar 2019, klokken 14:10
Vet vi sikkert at City of Amsterdam small til Stavanger?

Jeg aner ikke, men det var en tidligere som hadde ruta. 17. STVG, 18. BG og 20.? Tr. heim mener jeg det var.
TM3P sort/sort

GRS

#477
Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 21:28
Tipper det. Datoene er hhv 17/2, 18/2 og 20/2.

Her var det. :)

Og fra posten før;

"Forøvrig la City of Amsterdam fra kai i Drammen nå i retning Zeebrugge for å hente biler til Stavanger, Bergen og Trondheim. :-)"

Virker som Handyman har god kontroll.
TM3P sort/sort

Autowinder

TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: GRS på lørdag 16. februar 2019, klokken 14:26
Sitat fra: Handyman på onsdag 13. februar 2019, klokken 21:28
Tipper det. Datoene er hhv 17/2, 18/2 og 20/2.

Her var det. :)

Og fra posten før;

"Forøvrig la City of Amsterdam fra kai i Drammen nå i retning Zeebrugge for å hente biler til Stavanger, Bergen og Trondheim. :-)"

Virker som Handyman har god kontroll.
Takk for kompliment
Her kan man søke på ankomster og avganger:
https://auto.uecc.com/Softship.Schedule/(S(51ormqiccsjgyudl2jd4mkna))/default.aspx
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA