Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: arnkl på søndag 10. februar 2019, klokken 10:46
No legg "City of Oslo" snart til kai i Drammen. Så spørs det om det er denne båten som kjem med dei første Model 3.

Og hvor gikk denne fra når?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

MrBacardi

Litt dårlig sikt i Drammen, så ikke så lett å se hva slags biler som lastes av :)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Handyman

Sitat fra: MrBacardi på søndag 10. februar 2019, klokken 11:15
Litt dårlig sikt i Drammen, så ikke så lett å se hva slags biler som lastes av :)

Ta en titt på datoen på bildet  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kc

Den er også forventet å ankomme Drammen med biler den 26.2 fra Zeebrugge via Esbjerg og deretter til Gøteborg.
Sannsynlig at det er Tesla`er ombord mtp rute og utleveringstidspunkter folk har fått sålangt.
http://www.gramcar.com/fleetlist/city-of-oslo/


kc

Skipet har plass til 2000 biler så et par TM3 må det vel være ombord?

Toalmar

Ettersom Herr Musk visstnok skal til Norge nå, eller allerede er kommet så vil jeg tro han er i nærheten der.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Lynkjapp

Bare for å være overtydelig: Jeg mente at akterporten på skipet er nede, ikke at webkameraporten på en eller annen server er nede. :D

Noterer for øvrig at bildet jeg linket til oppdaterer seg for hver gang man åpner denne tråden.

DeepFu

Ser ut som det er varebiler som blir losset. Var kanskje litt optimistisk at det skulle gå så fort..
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Handyman

Jeg tviler litt på at det er Teslaer på denne båten. Den dro fra en annen pir i Zeebrugge enn der hvor Glovis Captain losset. Det er tor adskilte områder sikkerhetsmessig med  ca 4km å kjøre bilene mellom disse pirene. Men..så klart det er mulig de har tatt med noen. Det hadde jo vært stas! Det står flere andre båter "i kø".
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lintho

Ser nå at Glovis Captain er på tur til Tyrkia. Jeg har hele tiden trodd at den skal mer nordover for siste last mot Norge, men drammen tar kanskje ikke i mot så store båter? Frakter de alle bilene til Zebrugge og laster de opp på nye båter, eller sender de med tog\biltransportrailer?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Tiger123

Synes det ser ut som Teslaer i linjene ihvertfall. Men litt for mange hvite?

lintho

Tenker du på disse? Det er vel tesla. Men er de ikke litt store? Typ S og X?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA