Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Jeg bestilte i desember og fikk beskjed om sen mars levering på telefon.. litt snodig, men antar min konfigurasjon ble bestilt av flere enn de hadde estimert

fredriks

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 05. februar 2019, klokken 17:02
Jeg bestilte i desember og fikk beskjed om sen mars levering på telefon.. litt snodig, men antar min konfigurasjon ble bestilt av flere enn de hadde estimert

Midnight Grey som farge tilfeldigvis?
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

trykkertor

Sitat fra: Autodidact på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:00
Ser ut til at de burde klare å oppfylle leveranseforpliktelsene til de som har forhåndsbeestilt i Europa, i løpet av februar da.
I følge tweets etc, så er det 2.800-3.000 biler per båt/uke, og "almost 14.000" bestilte, nevnt i Electrek artikkelen.
En god del "etternølere" burde da kunne få sine biler (tidlig) i mars ...
Flott at de klarer å levere så pass at vi unngår eviglange køer.
Men jeg skjønner mindre og mindre hva jeg fikk ut av å betale 10.000,- til Tesla for snart 3 år siden.
Var jeg med på en eller annen Kick-starter jeg ikke visste om??

Synes det er pussig at folk som stod i kø utenforbutikker, har gitt et gratislån til Tesla i nesten 3 år, får bil samtidig, og kanskje noen etter folk som viste interesse og bestilte for knapt 1-2 måneder siden.

Må si Model 3 tegningen jeg fikk av Musk er blitt "dyreste" kunstverket vi har her hjemme, da vi ellers ikke har interesse av å betale for malerier og tegninger.

ruslebiff

Ble det ikke lovet et eller annet mer enn den tegningen de til de som hadde tidlig reservasjon?

trykkertor

Jo, lekebil i fargen rød. Type Matchbox på størrelse med en fyrstikkeske.
Men det var for dem som stod utenfor butikken.

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:35
Jo, lekebil i fargen rød. Type Matchbox på størrelse med en fyrstikkeske.
Men det var for dem som stod utenfor butikken.
Stor fyrstikkeske, den er i 1:36 og er vel 20 cm lang ca

Tom

#306
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:00.

Må si Model 3 tegningen jeg fikk av Musk er blitt "dyreste" kunstverket vi har her hjemme, da vi ellers ikke har interesse av å betale for malerier og tegninger.
Renter på 10k i nesten 3 år er da ikke såååå mye -)

bno

#307
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:26
Sitat fra: Autodidact på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:00
Ser ut til at de burde klare å oppfylle leveranseforpliktelsene til de som har forhåndsbeestilt i Europa, i løpet av februar da.
I følge tweets etc, så er det 2.800-3.000 biler per båt/uke, og "almost 14.000" bestilte, nevnt i Electrek artikkelen.
En god del "etternølere" burde da kunne få sine biler (tidlig) i mars ...
Flott at de klarer å levere så pass at vi unngår eviglange køer.
Men jeg skjønner mindre og mindre hva jeg fikk ut av å betale 10.000,- til Tesla for snart 3 år siden.
Var jeg med på en eller annen Kick-starter jeg ikke visste om??

Synes det er pussig at folk som stod i kø utenforbutikker, har gitt et gratislån til Tesla i nesten 3 år, får bil samtidig, og kanskje noen etter folk som viste interesse og bestilte for knapt 1-2 måneder siden.

Må si Model 3 tegningen jeg fikk av Musk er blitt "dyreste" kunstverket vi har her hjemme, da vi ellers ikke har interesse av å betale for malerier og tegninger.
Samme her sto i kø 31.3.16 bestilte 6.12.18. LR AWD AP hjul. Har aldri ringt meg, måtte ringe dem for noen dager siden da jeg lurte på hva som skjer ette som jeg ikke hørte noe. Nå betyr ikke det med telfon at jeg får bilen senere slik jeg oppfatter det, men det skjer ingen ting på min tesla heller. Trøsten er at jo senere den kommer jo større mulighet for oppgradert el-anlegg ref. hengerfeste. HW3 sannsynligvis ikke. Men dårlig investering jeg har gjort, er det å stå i kø for å låne Tesla rentefritt lån i tre år selv om rentenivå er lavt... :)


Handyman

Sitat fra: bno på tirsdag 05. februar 2019, klokken 19:14
Sitat fra: trykkertor på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:26
Sitat fra: Autodidact på tirsdag 05. februar 2019, klokken 16:00
Ser ut til at de burde klare å oppfylle leveranseforpliktelsene til de som har forhåndsbeestilt i Europa, i løpet av februar da.
I følge tweets etc, så er det 2.800-3.000 biler per båt/uke, og "almost 14.000" bestilte, nevnt i Electrek artikkelen.
En god del "etternølere" burde da kunne få sine biler (tidlig) i mars ...
Flott at de klarer å levere så pass at vi unngår eviglange køer.
Men jeg skjønner mindre og mindre hva jeg fikk ut av å betale 10.000,- til Tesla for snart 3 år siden.
Var jeg med på en eller annen Kick-starter jeg ikke visste om??

Synes det er pussig at folk som stod i kø utenforbutikker, har gitt et gratislån til Tesla i nesten 3 år, får bil samtidig, og kanskje noen etter folk som viste interesse og bestilte for knapt 1-2 måneder siden.

Må si Model 3 tegningen jeg fikk av Musk er blitt "dyreste" kunstverket vi har her hjemme, da vi ellers ikke har interesse av å betale for malerier og tegninger.
Samme her sto i kø 31.3.16 bestilte 6.12.18. LR AWD AP hjul. Har aldri ringt meg, måtte ringe dem for noen dager siden da jeg lurte på hva som skjer ette som jeg ikke hørte noe. Nå betyr ikke det med telfon at jeg får bilen senere slik jeg oppfatter det, men det skjer ingen ting på min tesla heller. Trøsten er at jo senere den kommer jo større mulighet for oppgradert el-anlegg ref. hengerfeste. HW3 sannsynligvis ikke. Men dårlig investering jeg har gjort, er det å stå i kø for å låne Tesla rentefritt lån i tre år selv om rentenivå er lavt... :)
Du kan være litt stolt over å sannsynligvis ha vært med på å berge Tesla. Hvis ingen hadde reservert tilbake i 2016 hadde vi garantert ikke fått bilene nå, og det til og med være at Tesla hadde gått under. Det siste blir bare spekulasjoner, men det var rimelig nære på en stund.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

THE

Lånte også 10000,- til Tesla. Kansellerte reservasjonen for noen uker siden da jeg heller beholder Xen som jeg kjøpte da jeg ventet på TM3. Kan ikke si jeg irriterer meg over dette. Jeg synes det er helt vanvittig fantastisk at Tesla har klart å få så stort produksjonsvolum av TM3 at hvem som helst kan bestille bilen og få den i løpet av et par måneder. Ingenting er bedre enn at reservasjonen faktisk ikke er verdt noe. Tenk om Kia, Hyundai, Jaguar osv. også hadde satset så mye på elbil.

Det kommer jo tusenvis av Tesla til Europa hver uke framover, og dette er nok bare starten. Bare å se fram til TMY og Tesla pick-up også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elbil

Hva har de siste postene med emnetråden å gjøre. Her må det være noen som har mistet hele tråden
Peugeot iOn

Handyman

Sitat fra: elbil på tirsdag 05. februar 2019, klokken 19:33
Hva har de siste postene med emnetråden å gjøre. Her må det være noen som har mistet hele tråden
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

trykkertor

Det er jo Model S bildene viser.
Dette kan da ikke regnes som "sensasjon" i Europa  :D

jorgror

2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA