Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Toalmar

Må vel finnes ett webkamera i Zeebrugge område hvor båtene eller bilene må kjøre forbi så hadde vi fått litt info derifra også.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

RuneW

Prøver å følge med på Glovis Cosmos (som jeg mistenker har min bil), men synes oppdateringen av posisjons er latterlig treg. Er jo flere døgn siden siste rapporterte posisjon. Skulle tro det var nok av AIS tranceivere i nærheten av den? Den er vel rett uten for kanalen nå, om ikke inne i den?

Ikke det at jeg er utålmodig eller noe slikt...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på søndag 27. januar 2019, klokken 00:39
Prøver å følge med på Glovis Cosmos (som jeg mistenker har min bil), men synes oppdateringen av posisjons er latterlig treg. Er jo flere døgn siden siste rapporterte posisjon. Skulle tro det var nok av AIS tranceivere i nærheten av den? Den er vel rett uten for kanalen nå, om ikke inne i den?

Ikke det at jeg er utålmodig eller noe slikt...
Den har nok et par hundre Nm igjen. Den skal være på sitt sydligste nå, et stykke sør for Isla Cebaco. Tipper hun dukker opp på AIS i morgen formiddag.
AIS mottagerne har kun samme rekkevidde som VHF, altså ikke veldig langt, og i området er det ikke mange mottagere. Mottagerne står hos privatpersoner og Marine Traffic sender dem ut gratis dersom du tilfredsstiller deres krav til plassering mm.
Når skipene er utenfor dekning av mottagerne er det kun AIS over satellitt som fungerer. Tilgang til dette koster mye.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Hmmm... Mener jeg kunne følge Captain tettere, men rekkevidden til VHf er jo væravhengig. Kan være at Cosmos misset en tranceiver som ikke Captain gjorde.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på søndag 27. januar 2019, klokken 01:15
Hmmm... Mener jeg kunne følge Captain tettere, men rekkevidden til VHf er jo væravhengig. Kan være at Cosmos misset en tranceiver som ikke Captain gjorde.
Ja, og den kan gå lenger fra land. Antennen ombord spiller også inn.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

MrBacardi

Det ble registrert 17 stk M3 Performance torsdag 24. jan, det vel er disse bilene som folk prøvekjører nå.

Regnr fra og med: EV 43374 til og med: EV 43390.

Alle har VIN i 192xxx-serien, unntatt EV 43379 som har endel høyere VIN: 196363.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Toalmar

Sitat fra: RuneW på søndag 27. januar 2019, klokken 00:39
Prøver å følge med på Glovis Cosmos (som jeg mistenker har min bil)
Ikke det at jeg er utålmodig eller noe slikt...
Utålmodig nei, engasjert, ja  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

sinhal

Nå er Cosmos i Panama! Blir spennende å se neste stopp når den er igjennom slusene.


Karl Inge Eriksen


Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

CSCC Europe (merket China Shipping på siden) er på vei til San Francisco. Neste Model 3-lass til Kina?

Torair

Da har Glovis Cosmos heist anker og er på vei gjennom Panama kanalen  :)


Kris_TM3

Er det noen som har informasjon om hvor mange Model 3 som er lastet opp på disse båtene?

Elmo

Sitat fra: Kris_TM3 på mandag 28. januar 2019, klokken 10:14
Er det noen som har informasjon om hvor mange Model 3 som er lastet opp på disse båtene?

NEI og atter nei. Spørsmålet er besvart flere ganger lenger opp (med nei).
Vet hverken hvor mange eller hvilke land som får dem. Eneste som er lekket er at båtene er ikke fulle og det finnes også andre biler ombord.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Kris_TM3

Sitat fra: Elmo på mandag 28. januar 2019, klokken 10:36
Sitat fra: Kris_TM3 på mandag 28. januar 2019, klokken 10:14
Er det noen som har informasjon om hvor mange Model 3 som er lastet opp på disse båtene?

NEI og atter nei. Spørsmålet er besvart flere ganger lenger opp (med nei).
Vet hverken hvor mange eller hvilke land som får dem. Eneste som er lekket er at båtene er ikke fulle og det finnes også andre biler ombord.

OK og atter OK. Takk for svar :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA