Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Det er også fullt mulig at entusiasmen er litt større i model 3 forumet enn i Kona electric forumet..

Vesel

#166
Sitat fra: kc
Ingenting galt med barnlig entusiasme  :police:

Damn straight. Tror denne bilen ikke bare blir et praktisk og økonomisk fremkomstmiddel for mange, men også en hobby. Hadde aldri trodd jeg noen gang ville bruke så mye penger på en bil, men får jeg noe som er forseggjort, praktisk, miljøvennlig og tilpasset den moderne oppkoblede livsstilen så er tydeligvis betalingsviljen der likevel.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

larsern6

2015 Leaf S

RuneW

#168
For den spesielt interesserte (dvs alle som leser denne tråden...):

Her er et kart som (nesten (F5)) interaktivt viser Glovis Captain sin ferd gjennom siste del av kanalen...:
http://map.openseamap.org/?zoom=13&lat=9.19598&lon=-79.86843&mlat=9.19414&mlon=-79.86577&layers=BFTFFFFFFTF0TFFFFFTTFF
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: RuneW på mandag 21. januar 2019, klokken 11:26
For den spesielt interesserte (dvs alle som leser denne tråden...):

Her er et kart som (nesten (F5)) interaktivt viser Glovis Captain sin ferd gjennom siste del av kanalen...:
http://map.openseamap.org/?zoom=13&lat=9.19598&lon=-79.86843&mlat=9.19414&mlon=-79.86577&layers=BFTFFFFFFTF0TFFFFFTTFF

Stilig. Tydeligvis trangt :-)
Tesla Model Y                         2021-

Salvelinus

Deler av kanalen er trang ja. Transit mellom slusene går gjennom kanaler av varierende bredde og ender i Lake Gatun på Atlanterhavssiden. Der kan det igjen bli venting, men betydelig kortere nå som det nye løpet er i drift. Transittiden er vanligvis 8-10 timer hvis man treffer slot'en i andre enden.

1000kwh

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 20. januar 2019, klokken 22:14
Det er også fullt mulig at entusiasmen er litt større i model 3 forumet enn i Kona electric forumet..
Entusiasme er hele Teslas PR-apparat :D

Ingen skal gi dere noe crap for å følge med på transporten. Å vente på en pakke (bil) er jo halve gleden.

Handyman

Virker som om de sluser båtene i ganske store puljer.
Etter at de nye store slusene åpnet lurer jeg på om de ikke ønsker å kjøre trafikk begge veier samtidig på de trangeste stedene.
Hver gang de skifter retning går det lang tid før siste båt i konvoien er gjennom og trafikken kan settes på i motsatt retning.
Noen som kjenner rutinene her?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Salvelinus på mandag 21. januar 2019, klokken 12:29
Deler av kanalen er trang ja. Transit mellom slusene går gjennom kanaler av varierende bredde og ender i Lake Gatun på Atlanterhavssiden. Der kan det igjen bli venting, men betydelig kortere nå som det nye løpet er i drift. Transittiden er vanligvis 8-10 timer hvis man treffer slot'en i andre enden.
Captain er nå på vei inn til slusing og har derfor sluppet å vente ved Gatun.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

trikola

Sitat fra: Vesel på søndag 20. januar 2019, klokken 22:16

... Hadde aldri trodd jeg noen gang ville bruke så mye penger på en bil, men får jeg noe som er forseggjort, praktisk, miljøvennlig og tilpasset den moderne oppkoblede livsstilen så er tydeligvis betalingsviljen der likevel.
TM3LR EAP+FSD 3.2019 "el Tekno Gigante"

ganton

Dette er tråden for alle som liker sakte-TV. Følge et frakteskip fra ett kontinent til et annet, minutt for minutt   ;)
Mye å lære om prosedyrer på slusing i Panamakanalen etc på veien. Skal ikke se bort fra at noen drar over med et par norske flagg som de kan vifte med foran et webkamera på veien  :D
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

hemi

Jeg er litt motsatt ende av skalaen muligens, hatt ymse amcars og tyske high end , og sitter nå med 2x v8 amcar og 1x i3.

snart blir det til 2 små lave amcars, teslaen med 5 seter, den andre med 2 seter og 6 (snart 7 liter)

Litt flaut at elbilen tar den på 0-100, men 0-300 der sliter teslaen ;)

Håper utleverings opplevelser og alt blir bra og matcher det at jeg gleder meg. skulle egentlig handle e-tron, men alt kuket til audi/møller + at bilen underleverte har bremsa det ganske hardt.

RuneW

Sitat fra: ganton på mandag 21. januar 2019, klokken 13:24
Dette er tråden for alle som liker sakte-TV. Følge et frakteskip fra ett kontinent til et annet, minutt for minutt   ;)

Nå er det jo vill action! Om noen timer så vil det nok være ekstrem sakte-tv noen dager...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

#179
Sitat fra: RuneW på mandag 21. januar 2019, klokken 13:43
Sitat fra: ganton på mandag 21. januar 2019, klokken 13:24
Dette er tråden for alle som liker sakte-TV. Følge et frakteskip fra ett kontinent til et annet, minutt for minutt   ;)

Nå er det jo vill action! Om noen timer så vil det nok være ekstrem sakte-tv noen dager...
Kommer til å bli et stort vakuum!  ;)

EDIT: ....vent litt..... dette gjentar seg jo hver uke! Lasting i SF, passering gjennom Panamakanalen, Ankomst Zeebrygge...eller var det direkte til Norge og så alle havnene i Norge.
Hjelp! må ta ut ferie!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA