Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Handyman på lørdag 19. januar 2019, klokken 19:57
Men dersom det ikke står "Norway" på bilene, ...

Mener å ha sett bilder fra Fremont tidligere av Model S/X med ark i/på frontruta med destinasjon. Der i blant Norway. Så antok i utgangspunktet at det var noe slikt det ble referert på bakgrunn av. Men er slett ikke sikker...

På bildene i fra båtene ser jeg at de har CR-kode på frontruta, så godt mulig det er det som blir brukt nå/under transport. (De bildene jeg så fra Fremont var altså før transport.)
Model S 85D

elmalo

Prøvde å lese QR-koden fra skjermen, men fikk det ikke til. Mulig bildet ikke har høy nok oppløsning eller så må man "deskew'e" det. Hvis det er noen med software som kan "vri" bildet og forsøke så hadde det vært interessant å vite hvilken informasjon som ligger i koden.
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland


Amoss

Sitat fra: PBL på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:06
I Danmark i dag var det en lastebil full av M3P på
vei mot Sverige/Norge.

https://facebook.com/story.php?story_fbid=765777460465777&id=763879020655621&anchor_composer=false

Som de også skriver i en kommentar:
SitatDe skal højst sandsynligt bruges som demobiler til testkørsler - og så giver det god mening, at det er den vildeste udgave folk kommer ud i :).
Model S 85D

ok67

Sitat fra: elmalo på lørdag 19. januar 2019, klokken 21:44
Prøvde å lese QR-koden fra skjermen, men fikk det ikke til. Mulig bildet ikke har høy nok oppløsning eller så må man "deskew'e" det. Hvis det er noen med software som kan "vri" bildet og forsøke så hadde det vært interessant å vite hvilken informasjon som ligger i koden.
Prøvde å rette opp QR-koden for å lese den, men det er for dårleg oppløysing til at den er dekodbar.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

geear

Sitat fra: Handyman på lørdag 19. januar 2019, klokken 19:57
Ja, det gikk ikke klart frem om det var bilene eller båten det var snakk om, og du kan absolutt ha rett.
Men dersom det ikke står "Norway" på bilene, tenker jeg at mannskapet ikke nødvendigvis vet hvor lasten skal, hvis de ikke selv også skal til Norge.
Som sagt.... det er bare spekulasjon.
Det stod iallfall klistrelapp med skipsnavn, chassisnummer og antageligvis også destinasjon i frontruta på min Model X da den kom... og alle andre på samme skipslasten.

Jeg tolket det også som at det var bilene han skrev skulle til Norge.

Min X ble fraktet fra Zeebrugge til Hirtshals med Celandine (som går/gikk Zeebrugge-Hirtshals-Gøteborg), og så MS Bergensfjord (Fjordline) til Risavika, andre har blitt fraktet til Gøteborg og andre til Drammen direkte, så det er mange varianter her...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: gr på lørdag 19. januar 2019, klokken 22:22
Sitat fra: Handyman på lørdag 19. januar 2019, klokken 19:57
Ja, det gikk ikke klart frem om det var bilene eller båten det var snakk om, og du kan absolutt ha rett.
Men dersom det ikke står "Norway" på bilene, tenker jeg at mannskapet ikke nødvendigvis vet hvor lasten skal, hvis de ikke selv også skal til Norge.
Som sagt.... det er bare spekulasjon.
Det stod iallfall klistrelapp med skipsnavn, chassisnummer og antageligvis også destinasjon i frontruta på min Model X da den kom... og alle andre på samme skipslasten.

Jeg tolket det også som at det var bilene han skrev skulle til Norge.

Min X ble fraktet fra Zeebrugge til Hirtshals med Celandine (som går/gikk Zeebrugge-Hirtshals-Gøteborg), og så MS Bergensfjord (Fjordline) til Risavika, andre har blitt fraktet til Gøteborg og andre til Drammen direkte, så det er mange varianter her...
Hørte fra en som kjenner en som jobber i Risavika, og han sa at de skulle få inn et lass Tesla 3 i februar. Stemmer jo bra med din erfaring, og at to bil-skip er på vei til Zeebrugge med Model 3.
Tesla Model Y                         2021-



Karl Inge Eriksen


trykkertor

Jeg hadde lest poster tidligere om Tesla-folk som stalker båter, havner og traséer på bilen sin.
Det var noen i Kona Electric køen som sa det da de bilene var på vei.
Må ærlig innrømme jeg trodde det var ironi og spøk, men ser jo her at det er blodig alvor.

Voksne folk som er mindre tålmodige enn en 4-åring på julaften.
Dette er jo på grensene. Sende meldinger til crew som jobber på skip. Finne fugle-webkamera som har en havn i bakgrunnen. Følge med på båtmeldinger, kanaler og seileruter.
Bilene kommer når de kommer..... :)

Handyman

Sitat fra: trykkertor på søndag 20. januar 2019, klokken 15:09
Jeg hadde lest poster tidligere om Tesla-folk som stalker båter, havner og traséer på bilen sin.
Det var noen i Kona Electric køen som sa det da de bilene var på vei.
Må ærlig innrømme jeg trodde det var ironi og spøk, men ser jo her at det er blodig alvor.

Voksne folk som er mindre tålmodige enn en 4-åring på julaften.
Dette er jo på grensene. Sende meldinger til crew som jobber på skip. Finne fugle-webkamera som har en havn i bakgrunnen. Følge med på båtmeldinger, kanaler og seileruter.
Bilene kommer når de kommer..... :)
Blodig alvor tviler jeg på, og at voksne kan glede seg som barn må jo bare være et sunnhetstegn!
Men folk har forskjellige interesser, det er helt klart. At noen liker å bruke tiden på å "leke detektiv" er deres valg, på samme måte som at mange tilbringer lørdagen på sofaen mens de ser på sport på TV-en. Andre prioritere helt andre ting. Herlig!
Hopp over det man ikke interesserer deg for, og kommenter der man kan bidra, er en god ledetråd.
Jeg gir interesserer meg lite i lakkfeil, swirls ol. men vet at det er mange ikke tenker slik.... og det er helt greit.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

Sitat fra: trykkertor på søndag 20. januar 2019, klokken 15:09
Bilene kommer når de kommer..... :)
Pøh. Det har vi ingen garanti for. Viktig å følge med slik at vi ser at de er på vei dit de skal. :D

Handyman

Nå ligger Glovis Captain på anker utenfor Balboa ved innseilingen til Panamakanalen. https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-79.507/centery:8.895/zoom:13

Tyder på at den må vente litt før den får passere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kc

Sitat fra: trykkertor på søndag 20. januar 2019, klokken 15:09
Jeg hadde lest poster tidligere om Tesla-folk som stalker båter, havner og traséer på bilen sin.
Det var noen i Kona Electric køen som sa det da de bilene var på vei.
Må ærlig innrømme jeg trodde det var ironi og spøk, men ser jo her at det er blodig alvor.

Voksne folk som er mindre tålmodige enn en 4-åring på julaften.
Dette er jo på grensene. Sende meldinger til crew som jobber på skip. Finne fugle-webkamera som har en havn i bakgrunnen. Følge med på båtmeldinger, kanaler og seileruter.
Bilene kommer når de kommer..... :)

Ingenting galt med barnlig entusiasme  :police:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA