Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Elmaster

Bedre bilder...ser at(som noen lurte på tidligere) de kommer med "badges" på. De med aero wheels er lastet opp uten aero deksler...

Jarv!s

Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Elmaster

Sitat fra: Jarv!s på fredag 18. januar 2019, klokken 23:31
Tenk at nå ser vi -kanskje- på bilen til en av oss :)
haha ja. Tenkte første at den rød var min men jeg bestilte non performance hehe...

Virelli

Dette er jo mer spennende enn enhver fredagskrim på TV  :laugh:

Elmaster

En annen ting å notere er at det er Michelin dekk på bilene nå. Virker sånn at vinter dekkene blir satt på når de har ankommet Norge/ Europa.

Og ingen skilt holdere foran heller så de vil også bli ettermontert her.

Elmaster

Da er homologation i orden. De som var bekymret om det kan roe seg ned nå.

torjze

...og han stakkars sjømannen som jobber på Glovis Cosmos har sletta posten sin. Sikkert fått en drøss med henvendelser

Handyman

Sitat fra: Elmaster på fredag 18. januar 2019, klokken 23:15
Vel vel vel....direkte til oss??
Da var posten hans ikke lenger offentlig. Tipper han fikk en del meldinger  ;D
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmaster


tss_trd

Sitat fra: Elmaster på fredag 18. januar 2019, klokken 23:37
En annen ting å notere er at det er Michelin dekk på bilene nå. Virker sånn at vinter dekkene blir satt på når de har ankommet Norge/ Europa.

Og ingen skilt holdere foran heller så de vil også bli ettermontert her.

Og ikke bare Michelin, men Michelin Pilot Sport 4 (ser det ut som). I motsetning til Primacy mxm4 som aerofelgene i amerika ruller på. Tesla sparer ørlitegranne penger på dekk, men til gjengjeld får vi dekk som er overlegne på sommerføre. Her bruker vi jo uansett egnede vinterdekk. Vinn-vinn!

Argh! Jeg vil mye heller har aerofelger med PS4 fremfor 20 toms med PS4S..

Tiger123

Sitat fra: Virelli på fredag 18. januar 2019, klokken 23:34
Dette er jo mer spennende enn enhver fredagskrim på TV  :laugh:

Fullt på høyde med hurtigruta minutt for minutt det her!

ofn

Sitat fra: tss_trd på lørdag 19. januar 2019, klokken 01:23
Sitat fra: Elmaster på fredag 18. januar 2019, klokken 23:37
En annen ting å notere er at det er Michelin dekk på bilene nå. Virker sånn at vinter dekkene blir satt på når de har ankommet Norge/ Europa.

Og ingen skilt holdere foran heller så de vil også bli ettermontert her.

Og ikke bare Michelin, men Michelin Pilot Sport 4 (ser det ut som). I motsetning til Primacy mxm4 som aerofelgene i amerika ruller på. Tesla sparer ørlitegranne penger på dekk, men til gjengjeld får vi dekk som er overlegne på sommerføre. Her bruker vi jo uansett egnede vinterdekk. Vinn-vinn!

Argh! Jeg vil mye heller har aerofelger med PS4 fremfor 20 toms med PS4S..
Ja, ser ut som Michelin Pilot Sport 4. Sjekket på tirerack.com sine sider, og der står disse dekkene nå oppført som original equipment:
https://www.tirerack.com/tires/TireSearchResults.jsp?tireIndex=0&autoMake=Tesla&autoYear=2018&autoModel=Model+3&autoModClar=Dual+Motor+All-Wheel+Drive&width=235%2F&ratio=45&diameter=18&sortCode=53850&skipOver=true&minSpeedRating=V&minLoadRating=XL
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Handyman

Da har Glovis Cosmos lagt inn destinasjon Balboa (Panama) 27 jan.
Da blir det sikkert snart avgang.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tiger123

Sitat fra: Handyman på lørdag 19. januar 2019, klokken 12:57
Da har Glovis Cosmos lagt inn destinasjon Balboa (Panama) 27 jan.
Da blir det sikkert snart avgang.

Ja det må man få med seg på en lørdagskveld synes jeg:)

GOS

Jeg fikk oppgitt at det var Michelon P Zero som ville bli levert på LR AWD sommerdekkene. Helt sikkert vet vi vel først når første bil er levert.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA