Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

elmalo

Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

Lynkjapp

Sitat fra: elmalo på tirsdag 15. januar 2019, klokken 03:07
Glovis Cosmos er på vei til San Francisco:

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=538006227
Ser definitivt ut som et bedre bet enn Istra Ace som har tøffet av gårde mot San Diego. Hvordan skal vi få fulgt med på klinometerdata over Atlanteren etter hvert? Akkurat det kunne jo bli både spennende og relevant. :D

elmalo

Ja, jeg tror det blir Glovis Cosmos for denne ukens last og så neste Grand Aurora. Da er vi godt i gang :-) Er det noen som vet om alt som sendes ut nå er til Europa inntil etterspørselen er dekket, eller risikerer vi at noen av bilene nå er til Kina?

Pier 80 er i ferd med å fylles opp igjen med TM3'er, hører jeg :-)

Jeg tror ikke det er mulig å tracke skipene når de er utenfor landstasjoner til AIS-systemet. Mulig det finnes andre system via satellitt? Noen som vet?
Reva2007
Tesla Model 3 2019
Klepp, Rogaland

Curre

Tesla Model 3 -19

Handyman

Sitat fra: elmalo på tirsdag 15. januar 2019, klokken 16:34
Ja, jeg tror det blir Glovis Cosmos for denne ukens last og så neste Grand Aurora. Da er vi godt i gang :-) Er det noen som vet om alt som sendes ut nå er til Europa inntil etterspørselen er dekket, eller risikerer vi at noen av bilene nå er til Kina?

Pier 80 er i ferd med å fylles opp igjen med TM3'er, hører jeg :-)

Jeg tror ikke det er mulig å tracke skipene når de er utenfor landstasjoner til AIS-systemet. Mulig det finnes andre system via satellitt? Noen som vet?
Det ankom to bilfraktere idag ved Benica (Morning Menad og CSAV Rio Nevado) vet ikke om denne havna blir benyttet av Tesla?
Bjørn Nyland er jo der nå, så kanskje noen kunne spørre ham om å sjekke de ulike havnene i SF?  ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmaster

Men hva om den(eller andre båter) også har model 3 om bord? Hvordan vet vi at Glovis var den første båten med TM3? Er det noe måte å finne ut hvilke. Biler denne har om bord? Se bildet.

Lynkjapp

#96
Sitat fra: Elmaster på onsdag 16. januar 2019, klokken 01:16
Hvordan vet vi at Glovis var den første båten med TM3?
Indisiene for at Glovis Captain var den første var at lastingen av den sammenfalt perfekt med de første bildene av EU-TM3-er på vei ut av fabrikken og ned til havnen. Så jeg tipper at det er den første. Det vi ellers "vet" om Glovis Captain er:
1. Lastet med kun ca 2000 Teslaer (ifølge crewmedlem).
2. Ikke kun Model 3 (ifølge crewmedlem).
3. Ikke en gang biler til de som står først i kø (ifølge oppringer fra Tesla).

Min konklusjon er at Glovis Captain, slik det tidlig ble spekulert i, kun er lastet med demobiler til alle servicesentere i Europa og at våre biler er på de neste to eller tre skipene.

Lynkjapp

Hva har skjedd i natt forresten? Glovis Cosmos er på vei sørover igjen, fortsatt uten angitt destinasjon. Så noen om den lå inne på Pier 80?

Handyman

Den går frem og tilbake i sakte fart (nord-sør). Tydeligvis på vent.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

oebakkom

Sitat fra: Lynkjapp på onsdag 16. januar 2019, klokken 06:57
Min konklusjon er at Glovis Captain, slik det tidlig ble spekulert i, kun er lastet med demobiler til alle servicesentere i Europa og at våre biler er på de neste to eller tre skipene.
Usikker på konklusjonen din her.
Bildene viser vel tilvalgskombinasjoner som ikke ser ut som demobiler. Sort+18" høres ikke ut som showroom.
Antallet biler høres vel også svært høyt ut i forhold til antall servicesenter i Europa.
"Kun 2000" tipper jeg er at er ganske nært maks i forhold til logistikk i Europa og Zeebrugge.
De kommer heller til å sende ca det antallet fordelt på flere båter.
2-3000 biler hver 7-14. dag så er de ganske nært å levere ut hele ordrereserven i Europa på 5 uker (siste uka i februar ut mars).

Nickelilltroll

Skulle vel kanskje kunne vare ca 1500 Model 3 for ansatte i Tesla på første batch? Demobiler er det få av i Tesla sin produksjon...
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Autowinder

Musk sier det koster ca $2000 å shippe bilen fra USA til sluttdestinasjon i Europa.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

daggad

Sitat fra: Autowinder på onsdag 16. januar 2019, klokken 08:17
Musk sier det koster ca $2000 å shippe bilen fra USA til sluttdestinasjon i Europa.

Da er ikke Elon særlig god på å forhandle fraktrater.. ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Enlace

Noen spekulerer i at Glovis skal til Kina, da hadde ikke skipet seilet gjennom Panamakanalen. Skipet skal til Europa. Salget av Tesla i Kina har stupt på grunn av toll, de solgte under 400 biler sist måned.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA