Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.

Startet av Torair, fredag 11. januar 2019, klokken 17:23

« forrige - neste »

Torair

I følge ett innlegg på Twitter så blir visstnok ett RO-RO skip i San Francisco lastet med en gjeng med Tesla Model 3 nå  :)

https://twitter.com/ecoheliguy/status/1083555144497688576?s=21

Tom


ToWalkOrDrive

25.000 VIN nr for produksjon til det internasjonale markedet siste to uker!!
Tesla Model Y                         2021-

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hawK

Ser BMW og andre produsenter har en slags wrap på bilene som jeg antar skal beskytte lakken under transport, Tesla har ikke dette..?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Espen Hugaas Andersen

#5
Sitat fra: RuneW på lørdag 12. januar 2019, klokken 09:54Ligger jo fortsatt til kai. Hvor lang tid kan det ta å kjøre inn noen biler da?  :D
Kanskje de skal fylle den først. Båten tar vel omkring 6000 biler, så med 1150 biler som sto på bryggen så mangler de 4850. Det vil nok ta minst en uke å produsere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tom

#6
Sitat fra: RuneW på lørdag 12. januar 2019, klokken 09:54
Sitat fra: Tom på fredag 11. januar 2019, klokken 18:05
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=538006167

Ligger jo fortsatt til kai. Hvor lang tid kan det ta å kjøre inn noen biler da?  :D

Ser du på tidligere seilaser så ligger båten 1-2 døgn til kai før den går..

https://www.myshiptracking.com/vessels/glovis-captain-mmsi-538006167-imo-9707015

Tom

#7
Sitat fra: hawK på lørdag 12. januar 2019, klokken 10:13
Ser BMW og andre produsenter har en slags wrap på bilene som jeg antar skal beskytte lakken under transport, Tesla har ikke dette..?


Sent from my iPhone using Tapatalk
https://electrek.co/2018/12/12/tesla-imodel-3-volume-europe-port/

Lynkjapp

Sitat fra: hawK på lørdag 12. januar 2019, klokken 10:13
Ser BMW og andre produsenter har en slags wrap på bilene som jeg antar skal beskytte lakken under transport, Tesla har ikke dette..?
Jeg tipper at det delvis avhenger av transporthastigheten. Så de bruker ikke tid på å beskytte bilene for den korte og sannsynligvis relativt langsomme turen ned til havnen. Og så skal bilene stå inne på båten i ukesvis. Når de til slutt skal transporteres ut fra hver mottakshavn til servicesenterene så kan det godt tenkes at de blir pakket inn for en reise på lastebil eller tog, slik som her:


Autowinder

Sitat fra: hawK på lørdag 12. januar 2019, klokken 10:13
Ser BMW og andre produsenter har en slags wrap på bilene som jeg antar skal beskytte lakken under transport, Tesla har ikke dette..?

Jeg har fått anbefalt fra fler som har kjøpt Tesla tidligere, å ta med en god lykt, og gå over bilen grundig ved mottak.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 12. januar 2019, klokken 11:36
Sitat fra: hawK på lørdag 12. januar 2019, klokken 10:13
Ser BMW og andre produsenter har en slags wrap på bilene som jeg antar skal beskytte lakken under transport, Tesla har ikke dette..?
Jeg tipper at det delvis avhenger av transporthastigheten. Så de bruker ikke tid på å beskytte bilene for den korte og sannsynligvis relativt langsomme turen ned til havnen. Og så skal bilene stå inne på båten i ukesvis. Når de til slutt skal transporteres ut fra hver mottakshavn til servicesenterene så kan det godt tenkes at de blir pakket inn for en reise på lastebil eller tog, slik som her:


Har også stusset på dette med manglende folie på bilene som er avbildet på kaia i SF. Da de ringte meg fra Tesla spurte jeg om dette, og de sa alle bilene hadde folie ...hmmm.... Tidligere bilder fra kaia viser S og X med folie.
Kanskje ny rutine med Model 3, eller skal de til Kina? Ser at noen biler på bildet har EU-Aerofelger og ikke de vi har sett i konfiguratoren for Kina.
I artikkelen til Electrek er fjerning av folie nevnt som en aktivitet i Zeebrugge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

asbkar

Nå har det kommet opp destination PABLB med ETA 2019-01-21 06:00 UTC
PABLB er Balboa, Panama, innseilingen til Panamakanalen.
https://www.myshiptracking.com/vessels/glovis-captain-mmsi-538006167-imo-9707015
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Handyman

Sitat fra: asbkar på lørdag 12. januar 2019, klokken 13:16
Nå har det kommet opp destination PABLB med ETA 2019-01-21 06:00 UTC
PABLB er Balboa, Panama, innseilingen til Panamakanalen.
https://www.myshiptracking.com/vessels/glovis-captain-mmsi-538006167-imo-9707015
Jeg begynner virkelig å tro at dette skipet skal til Zeebrygge  :D
Det er omtrent 3700nm til Panama som gir ca 11 dager med 14kn. Fra Panama og direkte til Zeebrygge er det omtrent 4800nm, som gir 24 dager i 14kn. I tillegg kommer turen gjennom Panamakanalen på ca 10 timer pluss evt. ventetid dersom man ikke har prioritert passering.
Da er vi oppe i minimum 26 døgn. Med 17knops marsjfart blir det ca 22 døgn (9+1+12)
Så hvis de skal rekke å ankomme Panama innen 21. jan. må de snart legge fra kai.
Blir spennende å følge.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


Lynkjapp

Legger også merke til at nå ligger taubåten Liberty på utsiden av Glovis Captain.
https://www.myshiptracking.com/?mmsi=538006167
Så da er det vel snarlig avreise. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA