Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vask av I Pace

Startet av Baghera, fredag 11. januar 2019, klokken 11:08

« forrige - neste »

Baghera

Har noen erfaring med vasking av I Pace i automatisk bilvask?

iGuide sier at "commercially operated automatic car washes, jet washes and power-operated mops are not recommended". Hvor "sterk" er denne anbefalingen egentlig? Hva er problemet?

Er litt nedtur om bilen alltid må håndvaskes, og særlig på vinteren...

Chimp

Jeg ville aldri vasket en ny bil til 7-800 på bensinstasjon med børster. Det er sånn jeg sklir ut med gamle biler etterhvert :)
Børsteløs og høyttrykksspyler manuelt ville jeg ikke hatt betenkeligheter med, bare pass på å ikke spyl direkte inn mot ladeporten. Og hold mer enn 30 cm avstand. Manuell vask er ikke alltid bra det heller, jeg har kommet hjem fra vaskehaller med riper fordi klutene de bruker har urenheter. Eneste som er 100 % trygt er å vaske selv, men det er vanskelig om man ikke bor i hus og kan vaske på gårdsplassen. Mitt regime blir høyttrykksspyler med såpe og egen klut for avtørking på bensinstasjon. I ny og ne manuell vaskehall hvis jeg ikke får det resultatet jeg ønsker på bensinstasjonen.

Tror ikke de tørr å anbefale noen ting annet enn manuell håndvask, men vettug bruk av spyler går fint og de er bare overforsiktige mener jeg

bmw2002

Bruker børsteløs vaskeautomat og selvvask.  Vokset bilen i høst, den blir veldig ren selv med berøringsfri vask.

RayBomb

Sitat fra: bmw2002 på fredag 11. januar 2019, klokken 15:21
Bruker børsteløs vaskeautomat og selvvask.  Vokset bilen i høst, den blir veldig ren selv med berøringsfri vask.
Helt enig. Dette er en fremgangsmåte som funker. Anbefales
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Chimp

Angående vask. Har dere behandlet ryggekamera med rain-x eller liknende produkt for å unngå skitt? Hjelper det?

alk

Noen som vet av gode steder nær Oslo/Asker som har børsteløs automatvask? Gjerne som støtter skiboks :)

Tellus

Sitat fra: alk på fredag 22. mars 2019, klokken 14:42
Noen som vet av gode steder nær Oslo/Asker som har børsteløs automatvask? Gjerne som støtter skiboks :)

Har brukt denne et par ganger. Beste børsteløse jeg har forsøkt så langt.

https://www.vaskehaller.com/

kjellhelge

Jeg benytter lignende børsteløsvask på Linderrudn ved Bislett Kebabhus. Husk å sette giret i N og på med parkeringsbremsen til venstre for rattstammen. Har du automatisk bagasjeromåpner vil vannstrålen kunne oppfattes som en fot under bakskjermen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA