Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan skal egentlig innstilling av klimaanlegg via appen gjøres? (Går ikke på)

Startet av lilleblå, mandag 01. oktober 2018, klokken 23:26

« forrige - neste »

lilleblå

Det er kaldere ute, og nå skulle jeg gjerne hatt varm bil kl 0630.

I appen prøvde jeg på tidsinnstilling. Det står at man skal skrive inn tidspunktet bilen skal være varm. Antar derfor at bilen måler utetemperatur og starter oppvarmingen når den mener det trengs.

Appen bekrefter at tidspunkt er valgt. MEN bilen blir ikke varm. Klimaanlegget slår seg ikke på.

Hvis jeg prøver med å bære trykke på "Skru på" så går anlegget på.

Prøver jeg med bilnøkkelen går klimaanlegget på. Men ikke ved tidsinnstilling via app.

Er det noe jeg har glemt å aktivere noe sted, eller er appen like lunefull som fransk stolthet?

minibiti

I have never used the app for this so I can not help, but here are 2 comments:
1. I do not think the car cares about how cold it is outside.
2. Try to set the comfort timer from the screen in the car the day before to check if this works at least. If not then maybe the problem is not with the app.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Svein_H

Enig med minibiti her. Prøv å aktivere timeren i bilen først, så vet du om den virker. Tror ikke den måler utetemperatur, men starter bare oppvarmingen ca 1 time før innstilt klokkeslett slik at kupeen og batteriet er varmet opp når du skal dra. NB: Dette funker bare om ladekabel er tilkoblet.

Dersom det funker når du setter timeren direkte i bilen men ikke i appen, sjekk at bilen er online og har nettverksforbindelse.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

minibiti

One more thing you can check, actually 2:
1. Check if the plain conditioning works, i.e from the app just go to pre-conditioning then click on "turn on". This will start the pre-conditioning of the car right away and usually takes about 10 min before the car is warm. This will not pre-condition the battery pack though and works even if the car is not plugged in as long as you have at least 40% SoC.
2. You can also try the plain conditioning from the car key if you are not too far. The car should blink when it receives the signal.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

GreenEyez

Du har glemt at bilen må være tilkoblet ladekabel for at tidsinnstilt oppvarming skal fungere.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Urs4_2008

Min bil virker på alle måter med fjernvarme, unntatt forprogrammering via app/nettsiden. Samme på forrige zoe. Har noen fått tidsinnstilling til å virke via app?
VW E UP!
Zoe 2018 R90 "Zoe40"
Tesla M3P
Mitsubishi i-miev
Citroen c-zero
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

slarsah

Sitat fra: Urs4_2008 på fredag 02. november 2018, klokken 09:22
Min bil virker på alle måter med fjernvarme, unntatt forprogrammering via app/nettsiden. Samme på forrige zoe. Har noen fått tidsinnstilling til å virke via app?

Samme problem med min Zoe (41kw). Forprogrammering
via app funker ikke. Alt annen måte å varme bilen
virker (forprogrammering i R-link, nøkkel og forvarming fra app)

Ikke noe stort problem, men hadde vært greit
å fått dette løst.

larshkj .

Har samme problem.
Bestilling av forvarming via app fungerte helt til november eller noe sånt. Etter dette fungerer det å skru på klimaanlegget, men ikke å legge inn et tidspunkt. Da får man bare "Ukjent feil".
Appen logger meg ut sånn ca annen hver dag. Dette skjedde heller ikke tidligere. Utrolig kjedelig å måtte taste inn epostadresse og passord ca ca annenhver gang jeg skal bruke den...

Endring av ladekalender fra app har aldri fungert. Noen andre som har fått til dette?

Har en kollega som har akkurat samme problemer. Hadde vært supert om andre også kunne teste dette med å legge inn tidspunkt for avreise i appen.

Lars

ladov

Mitt bestemte inntrykk er at Renault overhodet ikke forstår seg på 'apper' og 'interwebben' og den slags nymotens forknytte greier..

Da bilen var ny fulgte det med *to* abonnement(tror jeg). Det ene varte i et år og lot deg for eksempel skru på forvarming fra appen. Det andre varte tre år og lar deg følge med på lading, batteritilstand å sånn(litt begrenset men fortsatt ganske kjekt). I tillegg kunne du lage bruker på nett og via svært kronglete omveier få oppdatert kartene til navigasjonssystemet.

Og når jeg sier 'kronglete' så mener jeg det! Jeg har jobbet med data i over 20 år, jeg er gjennomsertifisert på Microsoft-produkter, både klient, server og sky. Dessuten har jeg modifisert og kompilert egne linux-kjerner bare for moro skyld. Tro meg når jeg sier at jeg kjenner igjen 'kronglete' når jeg ser det!


Etter litt over 4 år har nå begge abboene sluttet å virke for meg, det vil si, jeg får fortsatt epost når lading er ferdig så helt dødt er det ikke. Kommer ikke til å stresse med å tegne nye da jeg kommer til å kvitte meg med Zoen til fordel for en TM3 ganske snart..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA