Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukerfunksjonalitet Zapcharger Pro

Startet av Livsforvalteren, torsdag 10. januar 2019, klokken 23:04

« forrige - neste »

Wibla

Rollep: Hva betalte du for å få installert ladestasjon?
2018 Tesla Model S 75D

Rollep

Sitat fra: Wibla på tirsdag 22. januar 2019, klokken 19:03
Rollep: Hva betalte du for å få installert ladestasjon?
19875 som da også inkluderte de ca. 3700 kroner som alle med garasjeplass betalte for tilrettelegging og oppgradering av infrastruktur. Helt OK pris det med tanke på hvor mye en Zapcharger Pro boks koster.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: Vollis47 på tirsdag 22. januar 2019, klokken 19:02Differansen er nok noe sameiet tar for å dekke inn noe av investeringen i infrastrukturen. Men synes det er litt mye ekstra. Det bør du kanskje ta opp i kommende årsmøte.
Investeringen i infrastruktur har allerede blitt splittet opp og betalt av alle som eier plass i garasjen.

Skal se om jeg kan få ut litt mer info fra styret eller OBOS om hva regnestykke de bruker. Har en mistanke om at eventuelt fast beløp i strømavtalen får uheldige konsekvenser nå i begynnelsen når det er ganske få elbiler som benytter ladeanlegget. Hvis det er tilfelle bør kWh prisen synke etterhvert som forbruket tar seg opp.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

TB

Mulig det er form for fastavgift i summen.

Her jeg bor er det 85 kr pr mnd fast, og 1,23 kr pr kWh. Vi fakturerer beboerne selv for strøm og parkering, ikke via OBOS. Er nok et gebyr / kostnad til OBOS om de skal kreve inn..

Kan i prosent bli en del om beløp er lite.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

E_S

I vårt sameie tar vi enkelt og greit kostprisen for strøm.

Infrastrukturen ble delt på alle parkeringsplassene. Dette kom på rett under 4000,-/plass og kreves inn nå i 2019 med 1000,- ekstra hvert kvartal, så er det unnagjort. Ladestasjonene betaler seksjonene selv. Strømmen avregner vi kvartalsvis og tar rett og slett snittprisen per kWh gjennom avregningsperioden multiplisert med forbruket til den enkelte stasjon. Enn så lenge har vi bare 30 ladestasjoner, og da er det ikke mer jobb å gjøre dette hvert kvartal enn at vi gjør det selv.
:)

Livsforvalteren

På vår generalforsamling ble det vedtatt strømpris +50% til vedlikehold o.l.
2011 i-MIEV

Lars C. Krogenæs

Noe av det som er avgjørende for den totale strøm-prisen er om Hafslund krever effektavgift. Gjør Hafslund det, vil effektleddet utgjøre minimum 1200kr og maksimum 8000kr per år per bruker. Dette må jo borettslaget overføre til brukerne, selv om det høres ut som om borettslaget da flår sine beboere og styreformann stikker pengene i egen lomme. 
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

E_S

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på mandag 28. januar 2019, klokken 09:04
Noe av det som er avgjørende for den totale strøm-prisen er om Hafslund krever effektavgift. Gjør Hafslund det, vil effektleddet utgjøre minimum 1200kr og maksimum 8000kr per år per bruker. Dette må jo borettslaget overføre til brukerne, selv om det høres ut som om borettslaget da flår sine beboere og styreformann stikker pengene i egen lomme.

Ja, per nå slipper vi, men dersom det blir effektledd kommer jeg nok til å sette maxeffekten for anlegget betydelig ned, da satsene for effektavgiften er langt forbi absurde..
:)

Erik Ola Ulvestad

Interessant bilde av innmaten i Zapcharger. Antar at rekka med rele er faseomkoblinga? Ellers ganske trangt så det ser ut til også ei vifte er lagt inn. Det var vel ei utfordring med varmgang tidlegare? Artikkel i DN.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

bjornb

Interessant ja.
Patentet deres beskriver hvordan disse releene kobles:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

https://patentimages.storage.googleapis.com/71/eb/23/d64ddee157a502/EP3184352A1.pdf
Tesla Model YP - tidl.: Model Y LR, Model S 90D

Philip Marlowe

Vi har ZapCharger pro i vårt sameie. Når jeg logger meg inn på Zapteksiden, så finner jeg oversikter over historikken, en liste over alle gangene jeg har ladet. Imidlertid, klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg kan ta ut totalforbruket for en angitt periode. At den muligheten ikke finnes synes jeg er rart.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

TB

Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 26. april 2019, klokken 21:31
Vi har ZapCharger pro i vårt sameie. Når jeg logger meg inn på Zapteksiden, så finner jeg oversikter over historikken, en liste over alle gangene jeg har ladet. Imidlertid, klarer jeg ikke å finne ut hvordan jeg kan ta ut totalforbruket for en angitt periode. At den muligheten ikke finnes synes jeg er rart.
Godt poeng. Du kan se totalen / sum kWh under grafen på ladehistorikken. Men, du kan bare velge sist uke, siste måned, siste 3 måneder, og siste år. Kan ikke velge periode selv.

Om en logger inn som admin bruker kan en hente ut under installasjoner, laderapport. Da vises sum kWh pr bruker for perioden. Her kan valgfri periode velges, og en kan eksportere en liste over brukere til Excel for valgt periode.

Jeg benytter denne metoden for å hente ut forbruk pr måned, som benyttes som grunnlag for faktura. Har da laget en rapport i Excel, og fletter via Word / Outlook - og sender da ut rapport pr. beboer.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA