Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Selge brukt e-Golf via forhandler

Startet av lonyl, lørdag 09. mars 2019, klokken 12:21

« forrige - neste »

lonyl

Noen som har gjort det, og har gode erfaringer? Vil gjerne ha tips på gode forhandlere i Oslo-området.

Pippus

Sitat fra: lonyl på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:21
Noen som har gjort det, og har gode erfaringer? Vil gjerne ha tips på gode forhandlere i Oslo-området.

Har gjort det og erfaringen er god hvis du akseperer -ca 30 000/ 10% i forhold til forlangende på Finn (forlangende er jo heller ikke det samme som salgspris)
Du må da akseptere at forhandler har marginer på bruktbil utover at dette er en «pakkedeal» ved kjøp av nybil.
Fordelen er at du får solgt bilen..kjapt.

Jeg vurderte at bruktmarkedet ville bli raskt endret i takt med økt tilgang og tok en ok deal kjapt, i bytte mot å kanskje slite med salg. I det regnestykket ligger det også at jeg har allerede bestilt ny bil og trenger realisert kapital. Når jeg nå ser på Finn så tror jeg at det var en ok vurdering ;)

Jeg tror stadig flere av eksisterende el-bilister «oppgraderer» etterhvert fra I3/e-Golf/leaf/Zoe etc. til biler som er bedre og dyrere( og lengre rekkevidde) som f.eks. TM3/TMX/Ipace/e-tron o.l. Dette vil gi et hittil uvanlig stort sekundærmarked på elbilfronten med mer «normaliserte» bruktpriser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA