Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elon avslører Teslas "Masterplan" anno 2019

Startet av GeirHM, torsdag 10. januar 2019, klokken 12:26

« forrige - neste »

creal

Enda bedre; den nye SW-begrensede 100kwh-pakken ligger 20 km over 90D på EPA.

Øyvind.h

Om de har dratt av 8% på 100-pakken snakker vi ca 87kWh utnyttbart.
90D hadde ca 81kWh utnyttbart ny, så man får 6kWh ekstra.
I tillegg får man raskere lading på topp, mulighet for å lade helt opp uten å makse cellene.

Mot 75-pakken snakker ca 19kWh ekstra. For hvor mange kroners påslag?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

MrBacardi

Norske priser er ikke klare enda. Men det er nok fristende for mange som har 75 i bestilling
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Elninja1

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. januar 2019, klokken 11:57
Om de har dratt av 8% på 100-pakken snakker vi ca 87kWh utnyttbart.
90D hadde ca 81kWh utnyttbart ny, så man får 6kWh ekstra.
I tillegg får man raskere lading på topp, mulighet for å lade helt opp uten å makse cellene.

Mot 75-pakken snakker ca 19kWh ekstra. For hvor mange kroners påslag?

6k dollar i USA
50k nok påslag

turfsurf

Sitat fra: Elninja1 på onsdag 30. januar 2019, klokken 12:20
6k dollar i USA
50k nok påslag
Denne kommer nok til å stå for > 90% av salget av S og X. SW begrenset 100 vil jo i praksis oppføre seg som alle andre elbiler, med ett buffer på topp.

Dette toppbufferet benyttes jo sjelden av de med 100 pakke uansett, ihvertfall ikke på SuC, og kun unntaksvis før lange turer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

noto

8% softwarebegrenset er en såkalt no brainer. Nær på at jeg ville valgt den før extended, selv til samme pris, og slippe å passe på at bilen ikke overlader til 100% unintentional med påfølgende batteriskade og fravær av regen. Blir sikkert også mer populær på bruktmarkedet når kjøper har visshet om at den aldri er ladet til 100%.

MrBacardi

Kan det tenkes at de europeiske S og X samtidig med denne endringen nå får CCS-kontakt?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

daktari

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 30. januar 2019, klokken 14:40
Kan det tenkes at de europeiske S og X samtidig med denne endringen nå får CCS-kontakt?
Det vil jeg tro, og hvertfall WLTP-rating mens NEDC forsvinner.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA