Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal du ha Model S75 må du bestille innen søndag

Startet av Wenche, torsdag 10. januar 2019, klokken 01:28

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: mthoring på mandag 14. januar 2019, klokken 21:37
Ser ut som at eneste endringen foreløpig er at 75 er borte. Ellers likt.

Var det 94000 USD før og for 100D på USA-siden? Ser prisen er det nå. På den norske siden får jeg fremdeles opp 75D...?
Tesla Model Y                         2021-


kTesla

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 14. januar 2019, klokken 21:40
Sitat fra: mthoring på mandag 14. januar 2019, klokken 21:37
Ser ut som at eneste endringen foreløpig er at 75 er borte. Ellers likt.

Var det 94000 USD før og for 100D på USA-siden? Ser prisen er det nå. På den norske siden får jeg fremdeles opp 75D...?

Ja, prisene på 100D er uendret både på norske og amerikanske sider. Pris etter incentiv i usa er 84750, og det er den prisen de markedsfører. Men selve prisen er fortsatt uendret på 94000 USD.

Ørjan Stv

Mitt tips: nå kommer det en haug med inventory 75. De blir oppsnakket som siste mulighet for «billig» varianten av S og X med nåværende rente kampanje.Tesla får tømt lageret og i neste kvartal kommer nyhetene

creal

Kampanjerenten på 100D er også borte. Kan hende Tesla ønsker å gjøre seg ferdig med leveringene i 1. kvartal før det kommer endringer.

Knut Erling Øen

Ser at det spekuleres på en prisreduksjon på 100kW modellene tilsvarende ca NOK 100.000 og nye 120 kW modeller, på det amerikanske forumet
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

What-a-watt

Det er ikke mangler på spekulasjoner, bare på fakta.

creal

Det er viktig å spekulere mens man kan. Når fakta er på plass er det for sent.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Elninja1

kommer nye batterier snart på x og s og v3 supercharging. blir noe helt annet enn det 75 kan levere. 75 blir prehistorisk etter endringen. se youtube sean Mitchell som forklarer dette

Skjøteledning

Sitat fra: Elninja1 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:58
kommer nye batterier snart på x og s og v3 supercharging. blir noe helt annet enn det 75 kan levere. 75 blir prehistorisk etter endringen. se youtube sean Mitchell som forklarer dette

Mange som lever fint med 75 batteriet. Har kjørt 110.000 i S70/75 og kommer
Til å kjøre mange hundretusen til uavhengig av hva som kommer. Mange som ikke har behov for å hurtiglade mye.

sfinxern

Sitat fra: Elninja1 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:58
kommer nye batterier snart på x og s og v3 supercharging. blir noe helt annet enn det 75 kan levere. 75 blir prehistorisk etter endringen. se youtube sean Mitchell som forklarer dette

Kan hende det. Og flott med den raske utviklingen.

Men så må vi huske på at det som fungerer utmerket i dag, fungerer også utmerket i morgen.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Jeronan

#88
Sitat fra: sfinxern på tirsdag 15. januar 2019, klokken 16:15
Sitat fra: Elninja1 på tirsdag 15. januar 2019, klokken 13:58
kommer nye batterier snart på x og s og v3 supercharging. blir noe helt annet enn det 75 kan levere. 75 blir prehistorisk etter endringen. se youtube sean Mitchell som forklarer dette

Kan hende det. Og flott med den raske utviklingen.

Men så må vi huske på at det som fungerer utmerket i dag, fungerer også utmerket i morgen.

Exactly! The fact is, that the current 96 kW average fast charge speed with the 75D is good enough for majority of people, who only use the Supercharger on a few long trips a year.
You go from 20% to 80% in 20-25 mins, which is fast enough for Families that need more time going to toilet, buy drinks and/or eat lunch/dinner during the stop.

We have driven over 4000 km during our Summer Holiday last year and we never felt one moment that we had to wait for the car to finish charging. In fact, in most cases the car was already finished before we were finished and I had to move the car to normal park spot until we were all ready to continue again.

People often forget that when you drive in high season (summer and winter), that it's busy on the roads and the places you charge. You often stand in line for toilet, buying drinks or lunch/dinner and the 20 mins fly by before you wink your eye.

So what, if a new Model S comes with a new pack and charge at 200 kW on v3 Super charger next year? It would only mean I have to move the car over to a normal park spot twice a fast. The end result will still be the same. We won't reach our destination any faster.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Amoss

Sitat fra: JorEl på onsdag 16. januar 2019, klokken 09:17
Tesal Time News om hvorfor S/X75D forsvinner;
...

I korte trekk: Tesla har mer profitt på 3P enn S/X75D, og at de derfor heller ser at de velger denne.

Hvor mange som ellers hadde valgt en S/X75D tror dere at ville valgt en 3P? Selv tror jeg svært få. Dersom de ikke egentlig trenger plassen i en S/X og derfor kunne ta TM3 istedet, så hadde de maks gått for 3LR, eller kanskje heller en 3MR eller 3SR. Og derved mindre omsetning og ikke noe høyere marginer.

Disse har ofte mange gode meningsytringer, men dette var på ingen måte deres beste. Frigjøring av en produksjonslinje til TM3 høres da i det minste mer sannsynlig ut, men kun dersom de hadde så lav inntjening på 75D at selv TM3SR ville gi mer inntjening. Altså etter mitt skjønn ikke så veldig sannsynlig dette heller...
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA