Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal du ha Model S75 må du bestille innen søndag

Startet av Wenche, torsdag 10. januar 2019, klokken 01:28

« forrige - neste »

Wenche

Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

noto

Da venter vi i spenning på neste skritt. Noterer at det blir stadig færre valgmuligheter.

Jeronan

And then after they got a ton of orders from people, they release Model S/X standard range and Model S/X long range with the same battery packs. Just to streamline the naming with Model 3.  :laugh:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

zbk

Overgang til 2170 battericeller på gang? Kanskje det blir 85/110 framover.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Muffinman

Tror dette er så enkelt at vi i første omgang vil kun se 100-pakke på menyen for S og X. Antagelig for å skape distanse mellom TMS og M3.

alda

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. januar 2019, klokken 08:51
Tror dette er så enkelt at vi i første omgang vil kun se 100-pakke på menyen for S og X. Antagelig for å skape distanse mellom TMS og M3.
+1 på den. Tror inte det kommer ny, större batteripakke på en god stund... Kanskje 2020?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

GOS

Sitat fra: zbk på torsdag 10. januar 2019, klokken 08:34
Overgang til 2170 battericeller på gang? Kanskje det blir 85/110 framover.
Eller 85 og 115 netto utnyttbart på begge:-)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

noto

Sitat fra: alda på torsdag 10. januar 2019, klokken 09:06
Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. januar 2019, klokken 08:51
Tror dette er så enkelt at vi i første omgang vil kun se 100-pakke på menyen for S og X. Antagelig for å skape distanse mellom TMS og M3.
+1 på den. Tror inte det kommer ny, större batteripakke på en god stund... Kanskje 2020?

Hvis det er riktig, og hvis prisen på 100-pakken ikke reduseres, kan det hende 75-biler blir mer attraktive på bruktmarkedet. I motsatt fall kan det motsatte bli tilfelle.

emurof

Hvis de ikke kommer med en billigere Model S så finnes det jo ikke noe alternativ for de som ikke vil betale for mye, men som trenger en større bil enn Model 3.

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. januar 2019, klokken 08:51
Tror dette er så enkelt at vi i første omgang vil kun se 100-pakke på menyen for S og X.
For en kort periode ja. Så kommer nok LR og SR som plasserer seg litt over/under dagens 100 på rekkevidde fronten. Kanskje med en introdusering av P LR først. Vi kan jo lære av hva som skjedde med 60/85. Ble til 70/85, 75/90 og 75/100.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

noto

SR/LR i form av 90/115 hadde vært hyggelig, og ikke helt usannsynlig med innfasing ny batteritype.

Jeronan

Sitat fra: noto på torsdag 10. januar 2019, klokken 09:24
Hvis det er riktig, og hvis prisen på 100-pakken ikke reduseres, kan det hende 75-biler blir mer attraktive på bruktmarkedet. I motsatt fall kan det motsatte bli tilfelle.

Yup! Good for us S/X 75D owners.  :+1:

As currently it's hefty 164k NOK premium for the 100D.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Elbil fundamentalist

Dette har jeg forventet skulle komme:  -fra mitt innlegg 10 april i 2018 https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38986.msg673140#msg673140
<<<<<<<<<<<
Om man vil ha 75 batteriet, så tror jeg det kan være lurt å følge med. Jeg tror (jeg kan ta fullstendig feil, har ingen kilder) at Tesla «løfter opp stigen» og fjerner 75 batteriet på S og X, for å skape distanse til model 3 og for å beholde S og X som mer eksklusiv. Om det samtidig blir noe oppdatert interiør og baklykter etc. skulle ikke forundre meg.
>>>>>>>>>>
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA