Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektriske sparkesykler, erfaringer med Ninebot ES2 eller andre?

Startet av chrgod, onsdag 09. januar 2019, klokken 18:20

« forrige - neste »

chrgod

Etter at det ble lov med selvgående elektriske "kjøretøy", som kan gå i opp til 20 km/t, har jeg vurdert en elektrisk sparkesykkel til jobbpendling.  :)

Ser for meg å kunne suse greit til jobb i 20 km/t og sparke litt innimellom. Har ca 14km relativt flat vei, så må lade på jobb.

Begynner å komme noen tester, og alle synes å være positive.
https://elbil.no/elektriske-sparkesykler-varens-store-kick/



https://www.tek.no/artikler/samletest-elsparkesykler/434810


(Har prøvd vanlig elsykkel, Kalkhoff. Det holdt en måned og svarte ikke helt til forventningene. Greit nok, men ble for rart... Savnet responsen i en vanlig sykkel, samtidig som den ikke trakk uten at jeg tråkket. Utvekslingen gjorde at en måtte tråkke temmelig fort for ikke å miste flyten).

Er det noen her som har erfaringer? Vurderer spesielt Ninebot ES2, som med ekstra batteri har lenger rekkevidde.

Lurer på lading.. Ninebot ES2 har et innebygget batteri og et eksternt "Range extender". Har nok problemer med å få med en sparkesykkel inn på kontoret, men å lade et eksternt batteri på jobb skal gå bra. Er det eventuelt noen problemer hvis det innebygde batteriet er nesten flatt, mens det eksterne batteriet er fulladet?

2022 Tesla Y

saftsuse

Hei,
Jeg har en ES4, (ES2 med extra batteri)
Kjøpt av norsk importør og dermed lovlig sperret på 20kmt.
En annen fordel med ekstra batteri er at den klarer å holde bra fart selv opp bakker.
Jeg vet ikke hvordan den eventuelt vil fungere hvis bare det ekstra batteriet er ladet. Det har jeg ikke prøvd.
Men jeg er veldig fornøyd.  Med den fine sommeren i fjor så endte jeg opp med 367 km totalt på telleren.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

chrgod

Takk for tilbakemeldingen. Folk ser ut til å være fornøyde med sine Segway Ninebots. Dyre, men god kvalitet. Jeg har lagt det på is, men følger med på markedet. :-)
2022 Tesla Y

MrCradock

Hei. Jeg er også på kjøpsjakt etter ES2/ES4 (ikke helt bestemt om jeg skal ha ekstra batteri enda).

Ser at E-Wheels får den inn 15. mai. De har egen serviceavdeling for reparasjon. Multicom har den på lager, men de har vel ingen servicesenter? Vente og velge  E-Wheels eller slå til på Multicom nå?

Til dere som har denne sykkelen. Har dere opplevd noen problemer med den? Hvordan er garantien?
2020 Tesla Model 3 Performance
2020 VW e-up! Range
x - 2019 VW e-up! High
x - 2018 VW e-Golf mk7.5

chrgod

Det ser ut som det er manglende vannbeskyttelse, mot vannsprut ved kjøring i sølepytter og slikt, som skaper bekymringer. Kankje det er mulig å modifisere dette selv.. ekstra pakninger og silikon?

Men, har faktisk ikke hørt noen negative erfaringer om dette, så er også interessert i å høre mer.   

Å kjøpe av noen som har egen serviceavdeling er et pluss. Jeg ville nok ventet, med mindre de andre er rimeligere. En frittstående reperatør kan nok også bytte deler.
2022 Tesla Y

MrCradock

Jeg klarte ikke å vente så jeg handlet hos Multicom. Veldig fornøyd med sykkelen så langt. Har kjørt rundt 30 km. Veldig bra fart på den, men sliter litt i oppoverbakker så jeg skal ha det ekstra batteriet. Virker som en solid sykkel. Anbefales!
2020 Tesla Model 3 Performance
2020 VW e-up! Range
x - 2019 VW e-up! High
x - 2018 VW e-Golf mk7.5

Superelbilen

Jeg hadde en i fjor som jeg kjørte 200 km. Superfornøyd med ES2. Solgte den etter sommeren var ferdig, og vurderer å kjøpe på nytt.
Es2 kan fartsbegrenser gjennom appen.

Samco

Har kjøpt en Es2 lekt meg litt i kveld morro blir nok ekstra batteriet på meg oxo

Samco

Da kom ekstra batteriet til ninboten ganske enkel montering. Lader opp å få teste litt om været tillater det i morgen.

Edit Drar mye bedre opp bakker stor forskjell ble en mere anvendelig kick bike.Bedre aks som er litt morro og 30km top fart mot 27km. Lengre range men litt vanskelig å få testet det men ser appen viser 45km estimert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA