Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron charging service

Startet av elektro, onsdag 09. januar 2019, klokken 18:11

« forrige - neste »

daktari

Det er også 10% Coop-poeng fra GK hvis man er medlem der.

Naf-Mastercard virker smart, ingen års- eller fakturagebyr, 15% rabatt på lading gitt av kortet (kommer på toppen av andre? ikke benektet hvertfall) men rabatt gis på maks 750,- pr måned. Rabatten gjelder hos GK, Tesla, BKK, Lyse, Fortum, CircleK.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: daktari på søndag 24. mai 2020, klokken 14:34
Det er også 10% Coop-poeng fra GK hvis man er medlem der.

Naf-Mastercard virker smart, ingen års- eller fakturagebyr, 15% rabatt på lading gitt av kortet (kommer på toppen av andre? ikke benektet hvertfall) men rabatt gis på maks 750,- pr måned. Rabatten gjelder hos GK, Tesla, BKK, Lyse, Fortum, CircleK.

Nja, årsgebyr kan man vel si det er på det, siden man må være NAF-medlem for å få det...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.m

#62
Sitat fra: daktari på søndag 24. mai 2020, klokken 14:34
Det er også 10% Coop-poeng fra GK hvis man er medlem der.
8 % bonus er det vel for å være litt pirkete  ;)
Ser forresten at AC lading på steder man skal oppholde seg en stund kan være et alternativ med GK. 2,50 pr. kwh + 0,1 kr pr. minutt gir en pris på ca 2,85 kwh med Coop bonus. Med maks volumrabatt så er man nede i ca 2,30 pr kwh, dvs. under 6 kr/mil. Men hvis det kommer parkeringsavgift i tillegg, så blir det neppe lønnsomt. Fortum tar jo 1 kr/minutt som gir en pris på 6 kr/kwh med mindre man har 22 kw lader.
Man får vel ikke volumrabatt og coop bonus hos GK hvis man bruker Audi kortet ?

Amatøren

Legg inn NAF Xtra kortet hos de leverandørene som NAF har avtale med så får du 15 % rabatten.

Du må ikke ha ladebrikke fra NAF. Jeg bruker brikke fra operatørene.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. mai 2020, klokken 15:05
Sitat fra: daktari på søndag 24. mai 2020, klokken 14:34
Det er også 10% Coop-poeng fra GK hvis man er medlem der.

Naf-Mastercard virker smart, ingen års- eller fakturagebyr, 15% rabatt på lading gitt av kortet (kommer på toppen av andre? ikke benektet hvertfall) men rabatt gis på maks 750,- pr måned. Rabatten gjelder hos GK, Tesla, BKK, Lyse, Fortum, CircleK.

Nja, årsgebyr kan man vel si det er på det, siden man må være NAF-medlem for å få det...
Ja det har du jaggu rett i. Så teit, skal lade mye for å tjene inn den rabatten...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

Sitat fra: jkirkebo på søndag 24. mai 2020, klokken 15:05Nja, årsgebyr kan man vel si det er på det, siden man må være NAF-medlem for å få det...

Sitat fra: daktari på søndag 24. mai 2020, klokken 19:56
Ja det har du jaggu rett i. Så teit, skal lade mye for å tjene inn den rabatten...

Jo, men for de som ønsker å være medlem uansett så er det greit å få med seg det man kan. 😉
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

storeulv

Nå har en fyr i en av e-tron-gruppene på FB (Audi e-tron Owners Norway) sendt klage på Audi Charging Service til Forbrukertilsynet, og de har på sin side bedt om redegjørelser fra Audi på forhold rundt bindingstid, automatisk fornyelse, månedspris m.m. innen 22. juni.
Blir spennende å følge utviklingen i denne saken :)
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

elektro

Sitat fra: storeulv på mandag 25. mai 2020, klokken 17:45
Nå har en fyr i en av e-tron-gruppene på FB (Audi e-tron Owners Norway) sendt klage på Audi Charging Service til Forbrukertilsynet, og de har på sin side bedt om redegjørelser fra Audi på forhold rundt bindingstid, automatisk fornyelse, månedspris m.m. innen 22. juni.
Blir spennende å følge utviklingen i denne saken :)

Jøss. :) Er det så vanskelig da? Det er 12 mnd. bindingstid med automatisk fornyelse. Første år er gratis, deretter er det 189 kroner per måned. Har ikke sjekket når/hvordan man sier opp, men regner med at det kanskje er sånn at man må si opp senest én måned før en ny periode starter, som på treningssenter ol? Forskjellen på dette og et treningssenter, er at abommementet ikke er hovedproduktet, men utgjør bare 1-2% av totalkostnaden ved bilen. Og, du kan potensielt spare inn hele beløpet. Er man for sent ute kan man sikkert spørre kundeservice pent om å få terminert abonmementet.. Jeg fikk kjempeservice der ifbm. med purring på  faktura for lading, etter bytte av kredittkort. Mye enklere enn å henvende seg til Forbrukertilsynet.

Ser ærlig talt ikke problemet. Jeg har nettopp blitt kastet ut i første ikke-gratisår. Er slett ikke sikker på om det lønner seg, men det blir spennene å se. Helt feil blir det uansett ikke. Jeg kan når som helst sende inn min oppsigelse hvis jeg finner ut at dette ikke lønner seg eller forbedrer brukeropplevelsen ved min e-tron quattro.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

storeulv

Hovedsaken ligger vel i at man ved å forlange 12 måneder binding med automatisk fornyelse og uklare bruddbetingelser er på kant med loven. Dette ble ryddet kraftig opp i ifm. fremveksten av mobilselskaper med subsidierte mobiler og lange bindingstider på mobilabonnementene.

Det kanskje enkelt å administrere dette for deg og meg, men forbrukerkjøpsloven regulerer nettopp slike avtalebetingelser for å beskytte oss forbrukere mot urimelige kontraktsvilkår knyttet til kjøp av varer og tjenester. ECS forsøker seg på en praksis som langt på vei innebærer lock-in for de kundene som tegner avtale for de neste 12 månedene da de trolig vil ønske å lade mest mulig hos ionity for å får utbytte av abonnementsprisen.

Jeg mener det er viktig at man er tidlig ute med evt. reguleringer av markedspraksis i ladermarkedet da dette markedet vil få en større og større betydning for overgangen til utslippsfrie kjøretøy.
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

janbanan

Dersom jeg forstod svaret rett, så skal de også se på abonementsmodellen.
Siden andre aktører har tilnærmet samme pris uten abonement, så er det ikke rimelig å ha 12 månderes binding, da det ikke gir noen åpenbare fordeler for kunden.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

Øyvis Prøyvis

Jeg har overhode ikke tenkt å selge min bil, men hvordan stiller denne bindingstiden seg om man skulle finne på å selge sin e-tron? Er man bundet på hender og føtter i de 12 månedene eller er det åpning for å si opp avtalen dersom man ikke lengre har en Audi?
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

daktari

Det hadde vært naturlig med lavere pris ved årlig binding vs månedlig i det minste.

Nå er det jo Bkk som gir billigst strøm via etron chatting, det er også litt rart.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat fra: Øyvis Prøyvis på fredag 29. mai 2020, klokken 09:02
Jeg har overhode ikke tenkt å selge min bil, men hvordan stiller denne bindingstiden seg om man skulle finne på å selge sin e-tron? Er man bundet på hender og føtter i de 12 månedene eller er det åpning for å si opp avtalen dersom man ikke lengre har en Audi?
avtalen følger deg, ikke bilen, og du er bundet i 12 måneder som automatisk fornyes.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ThomasEL

Sitat fra: daktari på fredag 29. mai 2020, klokken 11:36
Det hadde vært naturlig med lavere pris ved årlig binding vs månedlig i det minste.

Nå er det jo Bkk som gir billigst strøm via etron chatting, det er også litt rart.

Beklager et litt «off topic» spørsmål her, burde sikkert gravd og lett i en annen tråd... Men altså:
Jeg har aldri brydd meg så mye om BKK fordi jeg bor på Sørlandet, men ser de nå har fått opp mange lynladere på Vestlandet, der vi tenker en rundreise i sommer.
- Betyr det du skriver at jeg bør bruke «Audi-kortet» på BKK stasjoner? Altså at det blir rimeligere enn å bruke BKK-appen/registrert elbilforeningbrikke..?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

daktari

Sitat fra: E-tron 50 på onsdag 20. mai 2020, klokken 21:14
Jeg kan også bekrefte at prisen hos BKK er 2,5kr per minutt. Uten tvil den rimeligste ladingen på markedet. Ladet fra 16% til 84% tilsvarende 1.5 kroner per kwh.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA