Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron charging service

Startet av elektro, onsdag 09. januar 2019, klokken 18:11

« forrige - neste »

daktari

Det har du jaggu rett i!

Merk at de tyske prisene er dobbelt så høye, så vi får se hvor lenge det varer.

SitatDC-Laden ² (schnelles Laden)
0,49 EUR / kWh + ggf. 0,10 EUR / min nach 3h*
AC-Laden (normales Laden)
0,39 EUR / kWh + ggf. 0,06 EUR / min nach 3h*

* Sofern ein Ladepunktbetreiber eine zeitabhängige Standgebühr4 erhebt, berücksichtigen wir diese Gebühr in unseren Tarifen nach 3 Stunden, um unsere Tarife insgesamt attraktiv zu halten. Ob der jeweilige Ladepunktbetreiber eine solche Gebühr erhebt, sehen Sie in Ihrem Fahrzeug-MMI und in der myAudi App.5
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

#31
Stemmer det at prisen hos BKK med Audi avtale koster 2,50 pr. minutt ?
Det er jo noe helt annet BKK oppgir på sin hjemmeside.

Når man tegner en ACS avtale med bindingstid, så kan de vel heller ikke endre vilkår i løpet av bindingstiden, med mindre de da gir kundene rett til å avslutte avtalen.

Hurtiglading: NOK 1,25 per minutt + NOK 2,90 per kWh

Nå må jeg vel si at jeg etter hvert har endret syn på ACS og Ionity prisen. Hvis man ved å betale et beløp tilvarende et par halvliter øl i mnd. kan lade uten kø til en god pris på langtur, så er det kanskje ikke noe poeng å finregne på om det lønner seg eller ikke ?

Endring:
Fant vilkårene og prisoversikt gjeldende fra 1.5.2020 her

https://e-tron.charging-service.audi/o/dcs-api/customer/groupIds/47851/tariffs/pdf?locale=nb_NO

Det står at prisen på 2,50 bare gjelder ladestasjoner under 150 kW, men at de i en markedsføringsperiode også gjelder lynladere. Så hvor lenge det varer er uvisst, men det er åpenbart et tapsprosjekt å levere lynlading til 2,50 pr. minutt.
Prisene i utlandet gjør at e-tron ikke er bilen man velger hvis man ofte drar på biltur nedover i Europa.

E-tron 50

Sitat fra: TM på mandag 11. mai 2020, klokken 06:49
Stemmer det at prisen hos BKK med Audi avtale koster 2,50 pr. minutt ?
Det er jo noe helt annet BKK oppgir på sin hjemmeside.

Når man tegner en ACS avtale med bindingstid, så kan de vel heller ikke endre vilkår i løpet av bindingstiden, med mindre de da gir kundene rett til å avslutte avtalen.

Hurtiglading: NOK 1,25 per minutt + NOK 2,90 per kWh

Nå må jeg vel si at jeg etter hvert har endret syn på ACS og Ionity prisen. Hvis man ved å betale et beløp tilvarende et par halvliter øl i mnd. kan lade uten kø til en god pris på langtur, så er det kanskje ikke noe poeng å finregne på om det lønner seg eller ikke ?

Endring:
Fant vilkårene og prisoversikt gjeldende fra 1.5.2020 her

https://e-tron.charging-service.audi/o/dcs-api/customer/groupIds/47851/tariffs/pdf?locale=nb_NO

Det står at prisen på 2,50 bare gjelder ladestasjoner under 150 kW, men at de i en markedsføringsperiode også gjelder lynladere. Så hvor lenge det varer er uvisst, men det er åpenbart et tapsprosjekt å levere lynlading til 2,50 pr. minutt.
Prisene i utlandet gjør at e-tron ikke er bilen man velger hvis man ofte drar på biltur nedover i Europa.
Det gjelder inntil 150kw, som er mer enn det bilen kan ta i mot, så det bør vel ikke bekymre noen.

Hyperstress

Men går det på hva bilen kan ta imot eller hva laderen kan gi? Tipper det går på laderen, og er det mange BKK ladere som er mindre enn 150kW og mer enn 75kW?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Trond.m

#34
Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. mai 2020, klokken 08:30
Men går det på hva bilen kan ta imot eller hva laderen kan gi? Tipper det går på laderen, og er det mange BKK ladere som er mindre enn 150kW og mer enn 75kW?
Prisene er basert på hva laderen kan levere. Ellers vil jo lynladere (HPC ladere) bli brukt unødvendig til å lade biler som kan motta maks 50 kW.

I prislisten til Audi står det om prisen på hurtiglading:

«Inneholder også HPC-tilbudet fra flere HPC-tilbydere under markedsføringsfasen»

Hvor lenge markedsføringsfasen varer er ukjent, men jeg antar at den slutter veldig snart. Det som er litt tvilsomt med alle disse laderne er at man ikke vet prisen før etter at man har ladet og sjekket fakturaen. Det er ingen andre markeder hvor dette er tillatt, så dette bør forbrukerrådet se på.
I 2020 burde man forvente at prisen kommer opp på et display når man har identifisert seg, og prisen burde så vises på skjermen fortløpende som når man fyller bensin. Hvor vanskelig kan det være ???

E-tron 50

Sitat fra: TM på mandag 11. mai 2020, klokken 09:02
Sitat fra: Hyperstress på mandag 11. mai 2020, klokken 08:30
Men går det på hva bilen kan ta imot eller hva laderen kan gi? Tipper det går på laderen, og er det mange BKK ladere som er mindre enn 150kW og mer enn 75kW?
Prisene er basert på hva laderen kan levere. Ellers vil jo lynladere (HPC ladere) bli brukt unødvendig til å lade biler som kan motta maks 50 kW.

I prislisten til Audi står det om prisen på hurtiglading:

«Inneholder også HPC-tilbudet fra flere HPC-tilbydere under markedsføringsfasen»

Hvor lenge markedsføringsfasen varer er ukjent, men jeg antar at den slutter veldig snart. Det som er litt tvilsomt med alle disse laderne er at man ikke vet prisen før etter at man har ladet og sjekket fakturaen. Det er ingen andre markeder hvor dette er tillatt, så dette bør forbrukerrådet se på.
I 2020 burde man forvente at prisen kommer opp på et display når man har identifisert seg, og prisen burde så vises på skjermen fortløpende som når man fyller bensin. Hvor vanskelig kan det være ???
Prisen er oppgitt i prislisten til tjenesten vel? Enig i at pumpen burde gjenkjenne meg som bruker av tjenesten og vise løpende kostnad slik som en drivstoffpumpe.

Trond.m

Jo men loven sier at en pris skal være lett synlig. Og hvordan skal man kunne vite om prisen for lynladere er 2,50 pr minutt eller om markedsføringsperioden er slutt ?

Orbit

I prinsippet enig, men standardprisen er lett synlig, i dette tilfellet ved betaling til BKK. Så kan det finnes muligheter for å oppnå andre priser - både bedre og dårligere.

Tilsvarende gjelder transisjonelt drivstoff, hvor pumpeprisen er lett tilgjengelig og for alle. Så kan en ha egne firmaavtaler, bonuskort, kredittkort etc som gir en annen pris enn dette, uten at det er opplyst på pumpen.Jeg har ennå til gode å handle noe som helst sted hvor alle avtalepriser etc er tydelig annonsert.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Sør

Hei. Helt fersk på området, så beklager dersom jeg burde vite dette selv... Jeg har bestilt kortet nå på mandag med aktiverting 1. juli. Dato ble satt ut i fra en plan om å aktivere til sommerferie, samt at jeg ser at den kan endres ved behov.

Nå har nettopp dette skjedd at behovet uventet ble endret, og vi skal ut på langtur neste uke. Fikk mail i dag om at kortet er på vei i posten, så jeg håper at det rekker frem i tide. Dersom dette ikke er tilfelle, kan jeg da bruke appen (må selvsagt legge inn ny aktiveringsdato) i mangel på kortet?
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Orbit

Ja, du skal kunne bruke app med en gang konto er aktivert, men det er riktignok ikke alle ladere som kan startes med Audi sin app (f.eks. BKK).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Sør

Flott. Da skal jeg klare med selv om kortet ikke dukker opp i tide.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Kires

Du kan også stikke innom nærmeste Audi forhandler og få et kort, de har liggende. Så logger du bare inn og aktiverer det.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Sør

Sitat fra: Kires på onsdag 13. mai 2020, klokken 12:42
Du kan også stikke innom nærmeste Audi forhandler og få et kort, de har liggende. Så logger du bare inn og aktiverer det.
Spurte forhandler om dette når jeg fikk bilen for 2-3 uker siden, men da hadde de det ikke liggende. Bestilte på mandag, og fikk mail i dag om at det er på vei i posten. Vet ikke hvor det sendes fra, men dersom det er fra en norsk adresse burde det komme i løpet av kort tid. Sendes det fra utlandet kan de være verre.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

ThomasEL

Tror mitt lå i postkassa dagen etter de sendte den e-posten👍
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Sør

Herlig! Tror vi har samme forhandler ThomasEL, så jeg leser dine innlegg angående app med stor interesse. Bra du holder oss oppdatert!
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA