Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron charging service

Startet av elektro, onsdag 09. januar 2019, klokken 18:11

« forrige - neste »

ThomasEL

Er det noen som vet hva som skjer med Transit-abonnementet hos Audi charging service når man har solgt bilen? Fortsetter det å løpe ut bindingstiden, eller er det knyttet til bilen på en slik måte at det ikke lenger vil fungere når gammel bil slettes fra MyAudi-kontoen?

I mitt tilfelle har jeg jo kjøpt en ny e-tron, og får dermed ett nytt år gratis abonnement. Men vet ikke om det finnes noe enkel og sømløs overgang. Tror man må si opp det gamle, og få nytt Audi charging kort for å aktivere ny gratisperiode.

Youtuber Kris Rifa plundret i alle fall noe veldig med dette da han solgte sin 55 og kjøpte en GT. Men usikker på hva som skyldtes "brukerfeil" fra hans side, og hva som egentlig var et reelt problem.

Andre som har kjøpt ny e-tron mens man har et løpende transitabonnement, og som har tips?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Truls Antonsen

Mener det står med liten skrift at salg av bilen abonnementeter knyttet til er gyldig oppsigelsegrunn.

Kris skulle vel overfør nytt abo på gammelt kort, og det at enkelte kunder kjøper flere Audier etter hverandre er tydeligvis ikke en problemstilling Audi har tenkt på...

Burde jo bare være å legge inn nytt VIN på abonnementet, og få forlenget gratisperiode...men det virket ikke som det var en aktuell problemstilling for ECS at det skulle gå an...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Øyvis Prøyvis

Abonnementene er vel personlige og følger deg, ikke bilen. Det tilsier vel at du må si opp abonnementet du allerede har for å tegne nytt på ny bil.
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Trond.m

#198
Sitat fra: ThomasEL på lørdag 19. februar 2022, klokken 21:12
Andre som har kjøpt ny e-tron mens man har et løpende transitabonnement, og som har tips?
Jeg opprettet et nytt abonnement på kona når jeg kjøpte ny bil. Så sa jeg opp det gamle med virkning fra når gratis perioden utløp. Så da hadde jeg 2 kort en stund, og det var også praktisk. Skulle man kjøpe fler enn 2 biler i løpet av et år så får man et problem, men det er vel litt urealistisk. Da får man i så fall bruke mor / far / datter / svigermor el 😉

elektro

Ser nå i MyAudi appen at Recharge også er markert som e-tron Charging Service partner. Stemmer det? Er der da kun Circle K og Kople av de norske som ikke er dekket med deres RFID kort? Samt mer «obskure» som Lade i Norge, Supercharge, Smartcharge og Tesla, naturilgvis..

På listen over de som fungerer har jeg: IONITY, E.On, Clever, Mer, Recharge, Eviny samt Vattenfall (aka. Ishavsveien/InCharge). Noen flere? Finnes det noen VIRTA i Norge? Dette gir uansett lykkefølelse hos meg. Er sikker på at Kople kommer med i klubben rimelig snart, de virker å være «på ballen». Da gjenstår bare Cirkle K, som vel bruker samme backend som flere av disse.

La det bare bære sagt, den som klarer å tilby én RFID brikke som dekker alle har meg som som kunde. Dvs, jeg trenger to brikker. Nå sitter jeg og banner og sverter fordi NAF har finnet ut at de skal bytte kredittkortleverandør. Dvs. at jeg må bytte betalingsmiddel for alle RFID brikkene i begge elbilene. #i-landsproblemer
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ThomasEL

Det stemmer at Recharge også er med i Audiavtalen nå, ja.
Det skjedde en gang på nyåret, og medførte blant annet at diverse Recharge ladesteder endelig dukket opp i Audinavigasjonen. Og at Audikortet nå kan brukes der.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Truls Antonsen



Sitat fra: elektro på fredag 08. april 2022, klokken 09:31
.... Nå sitter jeg og banner og sverter fordi NAF har finnet ut at de skal bytte kredittkortleverandør. Dvs. at jeg må bytte betalingsmiddel for alle RFID brikkene i begge elbilene. #i-landsproblemer

Ekstra irriterende når en fikk nytt Mastercard 1 mnd før byttet til Visa, fordi det gamle var utgått... 2 bytter på en god måned...

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


tromsø

Jeg har droppet charging service avtalen da vi så sjelden hurtiglader. Men en langtur blir det til sommeren. Så hva er billigst måte å få ladet på Inoity ladere, uten avtale?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

#203
Elton er i alle fall blant de "rimeligste"; med 7,50 kr/kWh (minus evt kredittkortrabatter).

Om du gidder litt ekstra innsats, så har Freshmile ingen binding, men du må bestille deres ladekort (€5) for å starte lading hos Ionity. Da betaler du €0.19/kWh + 0.71€/min, dvs ~4,70 kr/kWh dersom du lader med 140 kW i snitt. (110 kW i snitt med en e-50 blir ~5,50 kr/kWh.) Du må også fylle opp kontoen i app'en med minst €12 før du kan starte lading hos Ionity. (Krysningspunktet mot Elton sin rene kWh-pris er ca 75 kW snitteffekt.) Så ikke helt rett frem hos Freshmile - selv har jeg konto hos dem kun for å være bedre dekket i Frankrike.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Orbit, takk for svar. Ja, det er ikke billig å lade på Inoity uten abbonement! Men blir nok kun maks 4 stopp hos dem i sommer.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

Jeg ser på de tyske sidene til Audi at "e-tron charging service" avsluttes i desember 2023 (dvs om ett år). Fra januar 2023 tilbys også "Audi charging" som skal ta over ladingen. Den nye modellen blir med tre abonnementer (basic/plus/pro) - hvor det billigste blir uten månedsavgift - mot dagens to (city/transit). Her er komplett prisliste for "Audi charging".

"e-tron charging service" er drevet av "Digital Charging Solutions", som også leverer ladeløsninger til BMW, Hyundai, etc. Den nye "Audi charging" leveres av Elli, som er VW-konsernets egen ladeoperatør.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Negativt med dette er at Audi Charging Service fungerer hos flere operatører enn Elli/We Charge per i dag, men det skjer mye innenfor e-roaming, så forhåpentligvis er ikke dette noe å tenke på når vi kommer dit.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Da er "Audi Charging Service" sin pro-pris blitt tilgjengelig i myAudi-app'en. Den er priset uten månedspris for meg, og support hevder at det er riktig pris da bilen min er berettiget til ett år uten fastpris (trass i at jeg i sin tid hadde ett friår med "e-tron charging service" sitt Transit-abonnement).
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Rare greier. Jeg fikk månedspris på 157. Har vel hatt bilen omtrent like lenge som deg med Transit abonnement hele veien.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

Ja, jeg synes også dette var litt rart. Jeg har riktignok i motsetning til deg ikke hatt abonnement hos "e-tron charging service" etter at gratisperioden med Transit gikk ut.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA